Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ensomhet er vondt. Det gjør så vondt innvendig å være alene. Jeg ønsker at livet ikke var sånn her. Jeg skulle ønske at jeg var en annen person som var mye bedre enn den jeg er. Jeg er aldri bra nok. Jeg hater meg selv.🙈

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Nathea skrev (1 time siden):

Jeg er aldri bra nok. Jeg hater meg selv.🙈

Synes du virker som en med godt hjerte og da er du god nok. :hjerte:

Anonymkode: d9ab8...258

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går også gjennom lignende følelser nå. Har bestemt meg for å bli bedre kjent med meg og prioritere meg selv, uten å tenke på andre, framover. Finne ting jeg liker å gjøre, prøve nye aktiviteter og ta pause fra sosiale medier. SoMe er døden for selvbildet.

Snakk med deg selv som om du er ei venninne. Si oppløftende og positive ting. Og gjenta hver dag. Si ting du er takknemig for (google affirmations). 

Håper at du får det bedre med deg selv 💙 du er god nok, akkurat som du er! 💞

Anonymkode: caaad...500

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Finn Venner-forumet her?

Anonymkode: d32fa...079

• Liker 1
Gjest SomeDude32
Skrevet

Vit at din ensomhet ikke nødvendigvis trenger å skyldes at du er en dårlig person. Verden har blitt et kaldt sted, og den vestlige verden sliter helt vanvittig mye med ensomhet. Folk faller utenfor i et stadig større tempo og verden blir bare mer og mer brutal. 

Jeg ville anbefalt å prøve ut forskjellige hobbyer og så prøvd å bli kjent med folk gjennom de. Det er mye lettere å bli kjent med folk gjennom aktiviteter. Ellers kan det fungere godt å få seg en hund eller katt, men kun om du kan gi hunden/katten den omsorgen de har krav på.

Skrevet

Jeg kjenner på mye av det samme. Har hatt noen venner oppigjennom årene, men har aldri følt at relasjonen har vært ekte, og den har alltid føltes kortvarig. Har aldri følt at jeg passer inn noen steder, og at ingen liker meg for den jeg er. Har vært uten venner i noen år nå og det er en ensom tilværelse. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle ønske å tilbringe tid sammen med meg og jeg avviser invitasjoner til å finne på noe (har dog bare fått et fåtall av dem de siste årene, da av kollegaer). 

Det som fungerer for meg er å ha en jobb hvor jeg møter mennesker. Da blir jeg påtvunget sosial kontakt, og jeg lærer også å mestre sosiale situasjoner. Utenom det så kan det være givende å finne en hobby eller interesse som du liker. Spille spill, strikke, male/tegne, lese bøker, se dokumentarer/filmer/serier, trening, lage mat/bake. Det er mye man kan gjøre. Jeg lider også av depresjon så i perioder klarer jeg ikke finne glede i noe som helst, men når jeg har gode perioder kan jeg bli helt oppslukt i interessene mine og faktisk glemme at jeg er ensom. Noen ganger kjenner jeg på det når jeg ikke kan dele interessene mine med noen, men da er internett ganske fint. 

Det å skaffe seg et kjæledyr kan også hjelpe noe helt vanvittig. Av ulike grunner har jeg ikke turt å få meg hund eller katt enda. Det må være vanskelig å føle seg ensom når man har hund og/eller katt. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nathea skrev (På 18.6.2021 den 1.19):

Ensomhet er vondt. Det gjør så vondt innvendig å være alene. Jeg ønsker at livet ikke var sånn her. Jeg skulle ønske at jeg var en annen person som var mye bedre enn den jeg er. Jeg er aldri bra nok. Jeg hater meg selv.🙈

Begynner med å sende deg en klem🤗 

Det neste jeg vil si er at jeg forstår hvordan du har det. Jeg er også alene, har bare meg selv. Vi er flere som har kjent hvor vond og smertefull en slik situasjon ofte er. Det jeg nylig lærte av å se en video av en coach er at jeg må slutte å se ned på meg selv. Slutte å tenke eller si til meg selv at jeg ikke er god nok. Jeg jobber med å prøve å ikke ha negative tanker men ha positive tanker om meg selv og si positive ting til meg selv og om meg selv. Negative tanker om meg selv er ikke lov lenger. 

Som en annen her er inne på så er ensomt et økende problem, desverre.

Det tredje jeg vil si er; du er mer enn god nok, du er enestående og fantastisk akkurat slik du er❤ 

Har du noen hobbyer eller aktiviteter du kunne tenkt deg å starte med? Nå er gjerne en fin tid til å undersøke hvilke muligheter som finnes😊 

Anonymkode: 9ea33...ef1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...