Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, vi, er såpass gammel. Lurer på hvorfor jeg skal ha prevensjon. Vet at alt kan skje. Derfor lurer jeg på, hvorfor kan ikke han sterilisere seg? Han vil ikke ha flere barn. Enig, det vil ikke jeg heller. Vi har begge voksne barn. Men, jeg kan fortsatt bli gravid. Og må bruke prevensjon. Hvorfor kan ikke han ta ansvar. Vi har 3 voksne barn tilsammen. Vi tar vare på alle.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest loveli
Skrevet

Det mest effektive er vel å si at du slutter på prevensjon. Så får dere bruke kondom, eller han klippe seg.

Skrevet

Jepp! Helt innafor å be han klippe over!

Hvorfor skal vi kvinner alltid stå for prevensjon??

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Godt forslag, skal spørre mannen i morgen den dag!

Men jeg tipper at det blir nei, han er fryktelig pysete. 

Anonymkode: 964a5...934

• Liker 1
Skrevet

Han mener, å klippe seg, det er ikke noe fint. Det har ikke noe med  meg å gjøre. Jeg blir jo gravid. Hvis jeg vil det. Men, jeg bil jo ikke ha noe barn, uten en far. Som ønsker barnet sitt. Misfårstå meg rett. Jeg vil ikke ha barn. Og lurer på hvorfor sambo ikke er med. Han vil ha sex. Men skjønner ikke konsekvensene. Jeg mener, han burde klippe seg. Jeg orker ikke mere prevansjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke klippe egglederen din?  Hvorfor kan ikke du ta ansvar? 

Menn kan jo få barn nesten så lenge de lever, kvinner ikke akkurat det samme. 🤷‍♂️

Anonymkode: d2202...643

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke klippe egglederen din?  Hvorfor kan ikke du ta ansvar? 

Menn kan jo få barn nesten så lenge de lever, kvinner ikke akkurat det samme. 🤷‍♂️

Anonymkode: d2202...643

Hun har jo tatt ansvar om hun er den som står for prevensjonen? 

Hva har fertilitet og alder å gjøre med denne saken?

Uansett: Det er LANGT mer omfattende kirurgisk inngrep for kvinner enn menn. 

Det tar 20 minutter for å sterilisere menn og det gjøres under en lokalbedøvelse. 

Hos kvinner er det som sagt mer omfattende og tar i tillegg lengre tid å komme seg etter operasjonen. 

Dessuten er det dyrere å sterilisere kvinner (4000kr VS 12000kr privat // 1000kr VS 6000kr offentlig). 

hVorFor kAn iKkE dU tA aNsVar du liksom :balltre:

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Klarer faktisk ikke å ta deg seriøst🤣 Og jeg er kvinne.

Anonymkode: c8292...500

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa fra da vi var ferdige med barn om at nå hadde jeg tatt ansvar hittil, heretter var prevensjonen hans ansvar. Han fikk sterilisere seg eller bruke kondom. Den steriliseringstimen ble bestilt rimelig kjapt…

Anonymkode: ec822...a33

• Liker 6
Skrevet

Har du pratat med honom?

jag känner flera män som har steriliserat sig och ingreppet har både varit enkelt och smärtfritt. Potensen har inte påverkats men utlösningen är lite annorlunda i sitt ”resultat”, känslan har inte påverkats. 

Min man steriliserade sig för nästan 10 år sedan och det är väldigt skönt att inte behöva vara orolig för prevention och eventuell graviditet. Ingen prevention är 100% och med piller, pessar, spiral, kondom kan alla fallera. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager tror du at du har råderett over et annet menneskes kropp?

Anonymkode: f79da...b13

• Liker 1
Gjest byråkrati
Skrevet

Å gjøre inngrep der nede vil vel de fleste kvi seg på. Det er ikke bare hoppe innom en klinikk og si at man vil bli klippet. For mange er det skummelt bare å sy noen sting. Å gjøre inngrep der nede er nok ganske ekkelt for de fleste. Han burde få tid til å bli vant til tanken, i det aller minste. 

Når alt kommer til alt, kan man ikke tvinge noen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor i alle dager tror du at du har råderett over et annet menneskes kropp?

Han har åpenbart ingen kvaler med å forlange at hun fyller kroppen sin med hormoner eller fremmedlegemer.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (12 timer siden):

Jeg, vi, er såpass gammel. Lurer på hvorfor jeg skal ha prevensjon. Vet at alt kan skje. Derfor lurer jeg på, hvorfor kan ikke han sterilisere seg? Han vil ikke ha flere barn. Enig, det vil ikke jeg heller. Vi har begge voksne barn. Men, jeg kan fortsatt bli gravid. Og må bruke prevensjon. Hvorfor kan ikke han ta ansvar. Vi har 3 voksne barn tilsammen. Vi tar vare på alle.

Det er helt greit å ta en diskusjon på det, men er i mot å kreve en sterilisering. Kvinner kan jo også sterilisere seg.

Anonymkode: 92d96...e2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i alle fall aldri begynt å rote rundt med sterilisering!

Be typen kondomer, hvis du ikke ønsker å gå på prevensjon lenger...     

Anonymkode: b94bd...1fa

AnonymBruker
Skrevet

I alle par jeg kjenner (der jeg snakker åpent med venninner)  har mannen klippet strengen når de var ferdige med barn. Noe annet er jo rein idioti når man ser på alternativene.

Anonymkode: ae241...02d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har åpenbart ingen kvaler med å forlange at hun fyller kroppen sin med hormoner eller fremmedlegemer.

Forlanger han det? Hvor står det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forlanger han det? Hvor står det? 

Det står at han ikke vil ha flere barn. 

Hvilke andre alternativer enn fremmedlegemer/større inngrep(henne)/hormoner, ser du? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det står at han ikke vil ha flere barn. 

Hvilke andre alternativer enn fremmedlegemer/større inngrep(henne)/hormoner, ser du? 

Kondom?

Den vanligste grunnen til at menn ikke vil sterilisere seg er at de vil ha mulighet til å gjøre en ny kone gravid dersom hun vil.

Anonymkode: d6fa3...aee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kondom?

Den vanligste grunnen til at menn ikke vil sterilisere seg er at de vil ha mulighet til å gjøre en ny kone gravid dersom hun vil.

Anonymkode: d6fa3...aee

Enkelt reversirbart. Kjenner dessverre enkelte av den sorten også... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...