Gå til innhold

Moderna eller pfizer vaksine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta vaksine om et par uker. Har lest endel negativt om pfizer. At mange blir syke, og utmattet. Nå er jeg i en livssituasjon hvor jeg er mentalt utslitt og vil helst ikke bli værre. Hørt den trigger autoimmune sykdommer i tillegg. Blir litt skremt av det når jeg ser de jeg kjenner som har hatt korona og får det veldig lett. Ender jeg opp med å gjøre noe dumt? 

Anonymkode: 35623...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vaksinene kan vel i teorien trigge autoimmune sykdommer, akkurat som et svangerskap eller et traume og kan sette i gang prosessen. Vi har ikke en garanti uansett, uheldigvis men sånn er nå livet. 

Slik jeg forstår det så er både Moderna og Pfizer gode vaksiner og det er vel omtrent bare de vi har i Norge nå. Det er jo bare du som kan velge dette uavhengig av hva en her inne sier men for meg så tenker jeg at dette kommer til å vare lenge og man får i det minste en form for beskyttelse når man tar vaksinen. Er litt som å kjøre bll med og uten sikkerhetsbelte, jeg vil ha belte i tilfelle krasj. :P 

• Liker 1
Skrevet

Flere i familien har fått Pfizer, ingen negative bivirkninger. 

Men mange positive konsekvenser som familiemiddager, bursdagsfeiringer og restaurantbesøk. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (1 minutt siden):

Flere i familien har fått Pfizer, ingen negative bivirkninger. 

Samme her, nå venter jeg bare på min om noen få dager. Gleder meg til å få tilbake et mer normalt liv :)

Anonymkode: a2f02...57c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skal ta vaksine om et par uker. Har lest endel negativt om pfizer. At mange blir syke, og utmattet. Nå er jeg i en livssituasjon hvor jeg er mentalt utslitt og vil helst ikke bli værre. Hørt den trigger autoimmune sykdommer i tillegg. Blir litt skremt av det når jeg ser de jeg kjenner som har hatt korona og får det veldig lett. Ender jeg opp med å gjøre noe dumt? 

Anonymkode: 35623...616

Det var i lang tid tvil om jeg ble godkjent for vaksine skulle på grunn av dette, og fordi jeg har en historie med å reagere på flere typer medisiner, men etter litt frem og tilbake ga fastlegen klarsignal for vaksine.

Nå har jeg gått over den tiden det er forventet at bivirkninger skal dukke opp, og ut over en sår arm et par dager har jeg ikke merket forverring av hverken autoimmune sykdommer eller utmattelse. 

Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal eller bør gjøre, men jeg anbefaler deg å ikke legge overdreven vekt på andres erfaringer med sykdom eller bivirkninger.

Andre kan ha et lett sykdomsforløp, men du kan bli alvorlig syk, eller det kan være motsatt. 

Andre kan ha lite bivirkninger,  du kan få kraftige, eller det kan være motsatt.

Dette er ett av de tilfellene der du ikke vet hva som vil skje med deg før du erfarer det selv.

Anonymkode: fd7fb...994

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått begge dosene mine med Pfizer, og har ikke hatt noen bivirkninger - annet enn at det var ømt på stikkstedet i noen dager. Jeg har tatt influensavaksine i flere år, og opplevde da influensa symptomer etpar dager etter. Fikk mer bivirkninger av influensavaksine. 

Samboer er også fullvaksinert med Pfizer, og han var frysen i en dag etter første dose. Ellers ingen bivirkninger - bortsett fra ømt på stikkstedet. 

Anonymkode: 34cc8...321

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pfizer her også, som mange andre jeg kjenner, ingen bivirkninger annet enn litt øm arm. Svigerfar fikk Moderna, han ble skikkelig dårlig etter dose to.

Anonymkode: c2c62...847

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...