AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Er det noen skilte menn her (eller som har gått ut av et samboerskap) hvor det var DU som brøt ut? Hva var grunnen i så fall? Hadde du allerede en ny dame på lur? *Nysgjerrig* Anonymkode: 01a72...9b2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det noen skilte menn her (eller som har gått ut av et samboerskap) hvor det var DU som brøt ut? Hva var grunnen i så fall? Hadde du allerede en ny dame på lur? *Nysgjerrig* Anonymkode: 01a72...9b2 1) Sur kone 2) nei Anonymkode: 4de67...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 1) personlighetsforstyrrelse 2) nei Anonymkode: de38a...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 1. Communication breakdown 2. Nei Anonymkode: aa0d6...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen skilte menn her (eller som har gått ut av et samboerskap) hvor det var DU som brøt ut? Hva var grunnen i så fall? Hadde du allerede en ny dame på lur? *Nysgjerrig* Anonymkode: 01a72...9b2 Ja, jeg avsluttet et langvarig ekteskap. Holdt ut til barna ble store. Vi fungerte godt som arbeidsfellesskap - og for så vidt i senga - men hadde etterhvert for ulike interesser og for få interessante samtaler. Jeg flyttet for meg selv, og fikk ny kjæreste to-tre år senere. Anonymkode: 30f11...825 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 1. Manglende kommunikasjon, glede, og intimitet. 2. Nei. Anonymkode: d3115...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen skilte menn her (eller som har gått ut av et samboerskap) hvor det var DU som brøt ut? Hva var grunnen i så fall? Hadde du allerede en ny dame på lur? *Nysgjerrig* Anonymkode: 01a72...9b2 Hun var utro og det var nulltoleranse for det. Jeg hadde overhodet ikke noen dame på beddingen nei. Det tok flere år for jeg gadd se på en dame etter dette. Hadde egentlig bestemt meg for å leve alene resten av livet. Så traff jeg en dame etter noe år som faktisk jeg liker. Håper jeg ikke driter meg ut atter en gang. Noen garanti har man aldri. Har lært og noen økonomisk felle vil jeg uansett unngå. Kommer aldri til å gå inn i et ekteskap igjen uten særeie like bunnsolid som Norges bank. Anonymkode: ca431...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 Takk for svar dere! Overraskende at ingen som har svart her hadde en ny dame på lur. Knuser litt myten her inne på KG om at «menn som bryter ut går ofte rett til en ny dame». Men så er det kun 6 stk som har svart. Hører gjerne fra flere! Anonymkode: 01a72...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar dere! Overraskende at ingen som har svart her hadde en ny dame på lur. Knuser litt myten her inne på KG om at «menn som bryter ut går ofte rett til en ny dame». Men så er det kun 6 stk som har svart. Hører gjerne fra flere! Anonymkode: 01a72...9b2 "ofte" er vel ingen myte? Det er mer i KG-stil å si "alle". Større undersøkelser, sier vel at mer enn halvparten har noen andre å gå til. Så er spørsmålet; er det den typiske mann, som sitter og svarer på spørsmål på KG? Anonymkode: d3115...ed0 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 Ifølge min eks slo han opp med meg fordi han følte seg ensom i forholdet. Han ønska seg nok ei mer tradisjonell og diskret kone, som jeg ikke er, og da hjalp det lite at han pleide å synes at jeg var så kul og sjølstendig. Tror ikke han hadde noen ny dame på lur. Han sverma lenge rundt meg og var sjalu fordi jeg data andre (samtidig som han fullførte skilsmissen). Han fikk seg offentlig kjæreste 2 år etterpå. Anonymkode: f5508...414 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): "ofte" er vel ingen myte? Det er mer i KG-stil å si "alle". Større undersøkelser, sier vel at mer enn halvparten har noen andre å gå til. Så er spørsmålet; er det den typiske mann, som sitter og svarer på spørsmål på KG? Anonymkode: d3115...ed0 Man kan jo få tilsvarende svar fra kvinner som er sammen med skilte menn, som del av statistikken. Mannen min var separert da jeg traff ham, og han ingen "på lur". Som mange andre så han for seg å være singel en stund etter ekteskapet, men så ble det full klaff med oss. Anonymkode: f75f0...15e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Skrevet 18. juni 2021 Jeg har (hadde) et vennepar som skilte seg for rundt 5 år siden. Hennes versjon av forholdet: de hadde det helt greit. Hun jobbet 100%, han jobbet bortimot 150% (sa han iallefall), de hadde to tenåringer sammen, hadde vært sammen i 20 år, hadde noen felles interesser og noen separate, og hun syntes det var "topp" at de begge hadde egne venner og egne interesser og ikke trengte å henge sammen 24/7, de kranglet sjelden og hadde gode samtaler fremdeles. Hans versjon av forholdet: de tilbrakte aldri tid sammen, han savnet "den kule festdama" han ble sammen med, savnet å ha sex midt på dagen og ta spontanturer til London, syntes at kona hadde blitt gammel og kjedelig, og han hatet de nye hobbyene hennes (planter, håndarbeid, etc) fordi det var "kjerringinteresser", og de hadde aldri noe interessant å snakke om. Hennes versjon av bruddet: "kom som lyn fra klar himmel", han kom hjem en dag og ville skilles, deretter sov han på sofaen hos en kamerat i en uke "for syns skyld" før han flyttet inn hos ei anna (15 år yngre) dame, som ALLE sa at han hadde besøkt jevnlig også før han ba om skilsmisse. Hans versjon av bruddet: de hadde glidd fra hverandre lenge, de hadde ingenting til felles lenger, det var et vennskapelig brudd som de hadde tenkt på lenge, og barna var informert og "enige i" at det var greit at foreldrene gikk fra hverandre for å finne lykken på hver sin kant. Han hadde absolutt ingen planer om å flytte inn med hun dama, de hadde "bare snakket sammen" tidligere, men det var jo dumt å finne seg en egen leilighet når hun hadde så god plass og inviterte ham til å flytte dit, og de hadde virkelig funnet tonen sammen i den uka han hadde vært singel.. så... Så det er jo veldig tydelig at folk forteller veldig forskjellige historier, og til og med opplever veldig forskjellig hvordan et brudd ble, selv om det er det samme bruddet. Anonymkode: 617c1...444 3
Uredd Skrevet 18. juni 2021 #13 Skrevet 18. juni 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar dere! Overraskende at ingen som har svart her hadde en ny dame på lur. Knuser litt myten her inne på KG om at «menn som bryter ut går ofte rett til en ny dame». Men så er det kun 6 stk som har svart. Hører gjerne fra flere! Anonymkode: 01a72...9b2 Kan bekrefte at dette er en myte ja. Vil anta at det kjennes bedre for den som sitter igjen å tenke at han gikk fordi han hadde en ny, i stedet for å erkjenne at han syntes faktisk at alenetilværelsen var å foretrekke, framfor forholdet til henne. Menn finner seg i forbausende mye for å beholde forholdet, men ikke alt... 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #14 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar dere! Overraskende at ingen som har svart her hadde en ny dame på lur. Knuser litt myten her inne på KG om at «menn som bryter ut går ofte rett til en ny dame». Men så er det kun 6 stk som har svart. Hører gjerne fra flere! Anonymkode: 01a72...9b2 Myten handler nok om at få ønsker å innse at de ble forlatt fordi de er forferdelige mennesker. Mye lettere å skylde på mannen for å være egoistisk og overfladisk. Anonymkode: de38a...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #15 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har (hadde) et vennepar som skilte seg for rundt 5 år siden. Hennes versjon av forholdet: de hadde det helt greit. Hun jobbet 100%, han jobbet bortimot 150% (sa han iallefall), de hadde to tenåringer sammen, hadde vært sammen i 20 år, hadde noen felles interesser og noen separate, og hun syntes det var "topp" at de begge hadde egne venner og egne interesser og ikke trengte å henge sammen 24/7, de kranglet sjelden og hadde gode samtaler fremdeles. Hans versjon av forholdet: de tilbrakte aldri tid sammen, han savnet "den kule festdama" han ble sammen med, savnet å ha sex midt på dagen og ta spontanturer til London, syntes at kona hadde blitt gammel og kjedelig, og han hatet de nye hobbyene hennes (planter, håndarbeid, etc) fordi det var "kjerringinteresser", og de hadde aldri noe interessant å snakke om. Hennes versjon av bruddet: "kom som lyn fra klar himmel", han kom hjem en dag og ville skilles, deretter sov han på sofaen hos en kamerat i en uke "for syns skyld" før han flyttet inn hos ei anna (15 år yngre) dame, som ALLE sa at han hadde besøkt jevnlig også før han ba om skilsmisse. Hans versjon av bruddet: de hadde glidd fra hverandre lenge, de hadde ingenting til felles lenger, det var et vennskapelig brudd som de hadde tenkt på lenge, og barna var informert og "enige i" at det var greit at foreldrene gikk fra hverandre for å finne lykken på hver sin kant. Han hadde absolutt ingen planer om å flytte inn med hun dama, de hadde "bare snakket sammen" tidligere, men det var jo dumt å finne seg en egen leilighet når hun hadde så god plass og inviterte ham til å flytte dit, og de hadde virkelig funnet tonen sammen i den uka han hadde vært singel.. så... Så det er jo veldig tydelig at folk forteller veldig forskjellige historier, og til og med opplever veldig forskjellig hvordan et brudd ble, selv om det er det samme bruddet. Anonymkode: 617c1...444 Dette handler ikke om å «oppleve» bruddet forskjellig. Hvis fyren flytter inn hos ei ny dame (15 år yngre) to uker etter at han flytta ut, dreier det seg om blank løgn fra hans side. Klassisk kjeltring. Anonymkode: 30f11...825 3
Uredd Skrevet 18. juni 2021 #16 Skrevet 18. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette handler ikke om å «oppleve» bruddet forskjellig. Hvis fyren flytter inn hos ei ny dame (15 år yngre) to uker etter at han flytta ut, dreier det seg om blank løgn fra hans side. Klassisk kjeltring. Anonymkode: 30f11...825 Og dette vet du sikkert fordi? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #17 Skrevet 18. juni 2021 1 Sur og humørsyk sambo, holdt ut til barnet var voksent og selvstendig. 2. Forsåvidt, ja. Men aldri til å flytte sammen med, bare særbo fra nå. Flytter aldri sammen med noen igjen, med mindre jeg blir utsatt for elektrisk strøm mot kjønnsorganet eller annen grov tortur. Anonymkode: 344e7...035 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #18 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette handler ikke om å «oppleve» bruddet forskjellig. Hvis fyren flytter inn hos ei ny dame (15 år yngre) to uker etter at han flytta ut, dreier det seg om blank løgn fra hans side. Klassisk kjeltring. Anonymkode: 30f11...825 Eller han rir idet han saler, og fant seg raskt en ny versjon av den impulsive festjenta han forelska seg i. Anonymkode: f5508...414 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #19 Skrevet 18. juni 2021 Uredd skrev (2 timer siden): Kan bekrefte at dette er en myte ja. Vil anta at det kjennes bedre for den som sitter igjen å tenke at han gikk fordi han hadde en ny, i stedet for å erkjenne at han syntes faktisk at alenetilværelsen var å foretrekke, framfor forholdet til henne. Menn finner seg i forbausende mye for å beholde forholdet, men ikke alt... Helt uenig. For meg ville det vært langt tyngre å bli droppet for en konkret annen kvinne, enn fordi han ikke syntes det fungerte mellom oss. Anonymkode: e6b75...5e2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #20 Skrevet 18. juni 2021 Uredd skrev (6 timer siden): Kan bekrefte at dette er en myte ja. Jeg sitter her og venter på bekreftende dokumentasjon. Anonymkode: d3115...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå