Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som jobber som helsesekretær/sekretær på kreftavdeling på sykehus? Hvordan er det å jobbe med kreftpasienter, er det veldig tungt psykisk?

Håper noen kan svare meg! :)

Anonymkode: ea35a...31c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde praksis på kreftavdelingen og trivdes veldig godt. Hadde ikke så mye med pasientene å gjøre. 

Anonymkode: cc921...d83

AnonymBruker
Skrevet

Som kronisk kreftpasient selv har jeg svært lite med helsesekretærene å gjøre. De har aldri pasientkontakt i forbindelse med behandlingene. Den eneste kontakten jeg har hatt med dem i løpet av de 5 årene jeg har vært kreftpasient er når jeg ringer kreftavdelingen for å avtale timer utenom de faste oppsatte, og de gangene de har ringt meg for å enten flytte en time eller sette opp timer. 

Anonymkode: e81f2...e6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg hadde praksis på kreftavdelingen og trivdes veldig godt. Hadde ikke så mye med pasientene å gjøre. 

Anonymkode: cc921...d83

Tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg hva arbeidsoppgaver helsesekretærene/sekretærene hadde på kreftavdelingen? :)

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som kronisk kreftpasient selv har jeg svært lite med helsesekretærene å gjøre. De har aldri pasientkontakt i forbindelse med behandlingene. Den eneste kontakten jeg har hatt med dem i løpet av de 5 årene jeg har vært kreftpasient er når jeg ringer kreftavdelingen for å avtale timer utenom de faste oppsatte, og de gangene de har ringt meg for å enten flytte en time eller sette opp timer. 

Tusen takk for svar! Så du har ikke hatt noen særlig kontakt med helsesekretærene når du møter opp til timer feks? Eller i forbindelse med prøvetaking? :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om sengepost eller poliklinikk? På sengepost vil du ha minimalt med pasientkontakt, og på poliklinikk vil det eneste være telefonkontakt og eventuelt å besvare henvendelser i luka. Prøvetaking (blodprøver) tar bioingeniører seg av. 

Anonymkode: 9f1f3...922

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøvetaking (blodprøver) tar bioingeniører seg av. 

Evt helsesekretærer som er ansatt på laboratoriemedisin.

Anonymkode: 9f1f3...922

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber både på kreft sengepost og poliklinikk (ikke som sekretær da). Jeg vil si det er lite tungt psykisk, spesielt som sekretær. Synes du kreft er veldig ømtålig, så er det imidlertid kanskje ikke det beste å søke seg der. Det er ikke alle som liker å jobbe med denne pasientgruppen, og det er jo forståelig. 

Anonymkode: 44b13...2a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tusen takk for svar! Så du har ikke hatt noen særlig kontakt med helsesekretærene når du møter opp til timer feks? Eller i forbindelse med prøvetaking? :)

Nei, det er lite kontakt med sekretærene når jeg er tilstede på sykehuset. Når jeg møter opp til time er det en helsesekretær på kreftavdelingen som krysser av for at jeg har møtt opp. Det er det eneste.

Prøvetaking eller annet medisinsk/praktisk helserettet arbeid er de over hodet ikke involvert i. Blodprøver tas enten av sykepleierne på avdelingen eller av de som jobber på laboratoriemedisin; og da er det bioingeniører eller sykepleiere som gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Som sekretær på EBK, enhet for blodsykdommer og kreft, så er det det samme som på andre avdelinger. 

Timeoppsett, telefonkontakt og delvis registrering av pasienter. Som regel registrerer de seg selv på innsjekkautomat, men noen kommer i luka på avdelingen. 

Det er en poliklinikk, med behandlinger med infusjoner som sykepleiere gjør, leger har konsultasjoner. De som trenger stråling er i en annen etasje/enhet. 

Ellers gjør vi postmottak, økonomioppgjør, fordeling av pasienter til leger og sykepleiere i morgenmøte hver dag. 

Skanning, utsending av faktura, brev og all utgående post er nå håndtert av egen avdeling så det frigjør en del tid. 

Pasientkontakt er generelt ikke så stor, men mye å ordne via telefon og i luka om de trenger hjelp. Pasientreiser, utfylling av skjema etc. 

Anonymkode: b793c...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...