Gå til innhold

Bivirkninger på p-piller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg går på p piller, og har følt meg energiløs lenge, dette går litt i perioder og føler jeg får en helt annen tankegang, jeg får ordentlig pms og kan i perioder føle at jeg er deprimert (det er å dra den langt men helt sant).

jeg har nå lurt på om dette kan være bivirkninger av p piller da jeg for ei stund siden hadde noen uker uten pilla og følte at jeg hadde en helt annen hverdag med masse energi, godt humør og uten mørke og negative tanker. 

har dere opplevd lignende bivirkninger på p-pilla eller kan jeg ta helt feil?

Anonymkode: e0f03...69b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan godt hende at det kommer av p-pillene. Noen opplever få bivirkninger, noen opplever mange. Hva skal du gjøre med det? Er det andre prevensjonsmidler som kan funke?

Anonymkode: 90747...7c3

Skrevet

De første tre månedene på p-piller er de verste. Bivirkningene bruker å avta etter det. Du kan lese om bivirkningene i pakningsvedlegget til p-pillene dine. Om du ikke "tåler" p-piller (opplever mange og sterke bivirkninger) så kan annen prevensjon fungere. Du burde heller ikke drive å ta pauser fra pillene når du går på de. Det kan øke risikoen for blodpropp. 

Skrevet

Snakk med legen din, kanskje du bør prøve et annet merke, ikke gå på hormonpiller, eller kanskje går deg spiral.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, p-piller er er lite helvete for min del! Jeg har prøvd mange uten å få en som virker bra, så jeg har kuttet ut alt av hormonell prevensjon. 

For å si det slik, så hjelper det ikke å bruke prevensjon når sexlysten blir borte og psyken blir ødelagt.. blir ikke sex av det! Men sexlysten og stabil psyke kom tilbake når jeg kuttet ut alle hormonene, så både jeg og mannen min er fornøyde! 

Anonymkode: 3b763...3f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...