Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #1 Skrevet 10. september 2005 Syns egentlig det er rart at så mange par får problemer med en gang det kommer en baby... Min mor har sagt at hun ble nyforelsket i pappa da storesøsteren min ble født.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #2 Skrevet 10. september 2005 Syns egentlig det er rart at så mange par får problemer med en gang det kommer en baby... Min mor har sagt at hun ble nyforelsket i pappa da storesøsteren min ble født. ← Jeg tror det er mange par som ikke passer så godt sammen. Folk bytter kjæreste altfor ofte og gir seg aldri tid til å finne en de passer virkelig godt med. I begynnelsen er alle forhold perfekte men etterhvert viser det seg tydligere at spriket er for stort. Å få barn etter kun 1 eller 2 år samboerskap er i tidligste laget om man har tenkt å være sammen livet ut for de fleste. Moren og faren din passer sikkert veldig godt sammen
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #3 Skrevet 10. september 2005 Men det er heller ikke så rart om det blir noen problemer når barnet kommer. Kommunikasjon før fødselen er nok viktig for å unngå det mest mulig. Prate mye om hvordan de skal gjøre det sammen og være klar over at det er noen skikkelig tøffe tak med lite søvn, lite sex, lite kos og mye grining. Da er det viktig med kvalitetstid og plassere barna hos svigers nå og da
Gjest Violetta Skrevet 10. september 2005 #4 Skrevet 10. september 2005 Jeg tror folk nå for tiden tar det for gitt at alt skal bli perfekt. De skal ha hus, to biler, to barn, sofagruppe, fjernsyn og være nyforelsket hele livet. Når virkeligheten innhenter dem og de innser at det er vel så mye sorger som gleder innimellom, tror mange at de er sammen med feil partner, fordi det blir krangling i motgangstider. Jeg skulle ønske jeg for eksempel hadde lært i ungdommen at livet ikke er rosenrødt når man er voksen. Jeg skulle ønske jeg hadde lært mer om å takle motgang på mange felt, så hadde jeg vært sterkere rustet til å takle det.
metteflette Skrevet 10. september 2005 #5 Skrevet 10. september 2005 Å få barn etter kun 1 eller 2 år samboerskap er i tidligste laget om man har tenkt å være sammen livet ut for de fleste. Moren og faren din passer sikkert veldig godt sammen ← Dette må være noe av det verste jeg har hørt. Tror ikke du kan garantere mer eller mindre om et forhold holder på bakgrunn av deres tid som samboere.... Det går nok mer på kommunikasjon og realisme. Jeg ble gravid med mn nåværende etter kun et halvt år, men vi er kommet så utrolig mye lengre på det året vi nå har vært samboere, enn hva min eks og jeg gjorde på 4 1/2 år. Og det kommer ene og alene av at vi er begge realister og vi kommuniserer. Så det at et forhold ryker etter man har fått barn skyldes nok veldig mye, og i de fleste tilfeller så er nok dette forhold som hadde gått skeis uansett og barnet nærmest har vært et siste forsøk på å få det til å funke.
Gjest Violetta Skrevet 10. september 2005 #6 Skrevet 10. september 2005 Dette må være noe av det verste jeg har hørt. Tror ikke du kan garantere mer eller mindre om et forhold holder på bakgrunn av deres tid som samboere.... Det går nok mer på kommunikasjon og realisme. Jeg ble gravid med mn nåværende etter kun et halvt år, men vi er kommet så utrolig mye lengre på det året vi nå har vært samboere, enn hva min eks og jeg gjorde på 4 1/2 år. Og det kommer ene og alene av at vi er begge realister og vi kommuniserer. Så det at et forhold ryker etter man har fått barn skyldes nok veldig mye, og i de fleste tilfeller så er nok dette forhold som hadde gått skeis uansett og barnet nærmest har vært et siste forsøk på å få det til å funke. ← Synes dere har nokså bastante og enkle løsninger begge to jeg. Om bare alt var så enkelt...
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #7 Skrevet 10. september 2005 og i de fleste tilfeller så er nok dette forhold som hadde gått skeis uansett og barnet nærmest har vært et siste forsøk på å få det til å funke. ← Det var poenget mitt også. Og derfor sa jeg at det i de fleste tilfeller ikke er lurt å få barn etter å ha vært samboer så kort tid da det nok hadde gått skeis uansett. Hvorfor ødelegge oppveksten til et barn i samme slengen? Tror du det finns forhold som prøver å få det til å funke ved å skaffe seg barn??
Tusenfryd Skrevet 10. september 2005 #8 Skrevet 10. september 2005 Jeg tror folk nå for tiden tar det for gitt at alt skal bli perfekt. De skal ha hus, to biler, to barn, sofagruppe, fjernsyn og være nyforelsket hele livet. Når virkeligheten innhenter dem og de innser at det er vel så mye sorger som gleder innimellom, tror mange at de er sammen med feil partner, fordi det blir krangling i motgangstider. ← Jepp, helt enig. Livet er noe som går i bølgedaler og det er det mangfe som ikke tåler. Tror ikke nødvendigvis at folk har valgt feil partner, men på mange måter feil livssyn. Tålmodighet og en erkjennelse om at samhold og at det er både gode dårlige dager i et liv og da også i et forhold, kunne ha reddet mange. Dessuten er det mange om får barn når forholdet begynner å hangle... hva handler det om? Tror vi fortsatt at barn er til for å redde forhold? Det er faktisk ikke sånn!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #9 Skrevet 10. september 2005 Det betyr jo heller ingenting hva grunnen er for at det går dårlig. Det går dårlig og det er hva som betyr noe. Du kan lage allverdens unnskyldninger om at folk nå for tiden til forskjell fra før i tiden og hvor feil livsyn de har og bla bla bla. Eller du kan ta den enkle løsningen. De passer ikke sammen.
Gjest Gjest_happy_* Skrevet 12. september 2005 #10 Skrevet 12. september 2005 Var selv sammen med samme karen i 15 !år. Vi kjente hverandre ut og inn ,trodde vi. Den lange tiden ga oss mange spennenede minner,men barn ble aldri aktuelt for meg,fordi jeg innerst inne var i tvil.Det var vanskelig å innrømme det da,men nå,lenge etter at han møtte en annen,skjønner jeg at magefølelsen min var rett. Er helt sikker på at vi kunne oppdratt et relativt harmonisk barn,men mangelen på den helt rette grunnfølelsen av å ville ha denne personen for livet,manglet i mange år. Likevel hadde vi det bra,og jeg har bare gode minner sammen med han for det meste. Leter ennå etter den rette........
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #11 Skrevet 12. september 2005 Syns egentlig det er rart at så mange par får problemer med en gang det kommer en baby... Min mor har sagt at hun ble nyforelsket i pappa da storesøsteren min ble født. ← Du synes det er rart? Jøss! gå på biblioteket og lån noen samlivsbøker. mange ekteskap som henger i en tynn tråd etter barnefødsler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå