AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Jeg er blitt utrolig negativ. Får det godt med meg om andre har det vondt. Jeg er aaaaaldri ute. Sist gang jeg var ute Var med kollegaer for 2 år siden. Jeg hater å være blant mennesker, og det klikker for meg om andre ser på meg. Sover utrolig dårlig. Noen netter uten søvn, og de resterende nettene Sovner jeg i 5- tiden og sover frem til 12-13 for å ikke dø av for lite søvn. Er apatisk, men de dagene jeg ikke er apatisk innser jeg hva jeg gjør og hvor mange år av livet mitt jeg har kastet bort i isolasjon. Jeg klarer ikke å jobbe uten å hele tiden tenke på at snart klarer jeg ikke mer av livet. Anonymkode: 11cfd...b92
Anonymburker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Det er vanskelig å dras og slites mellom det å ønske å være sosial, ha venner, kjæreste, familie og det å ikke klare det. Jeg vil så gjerne være sosial, få et nettverk og spesielt kjæreste og barn. Men jeg har bare ikke det som skal til inni topplokket mitt. Nå er jeg 35 og føler alle tog er gått og løpet er kjørt..😭 Jeg har liksom så mye bra ved meg som jeg ikke får vist, eller som andre aldri ser. For å svare på spørsmålet ditt; ja, om man tenker negativt absolutt hele tiden er man deprimert. Ikke engang jeg tenker negativt absolutt hele tiden, til tross for en vanskelig livssituasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Negative tanker er vanlig ved depresjon, men det å tenke negativt om andre er ikke et symptom på depresjon i seg selv. Men det er derimot andre ting du skriver her som er tydelige og vanlige tegn på depresjon, slik som søvnproblemer , isolasjon og apati, og ikke minst at du har tanker om at du snart ikke klarer mer av livet. Vet godt hvor jævlig det er å ha det slik, også hvor viktig det er å ikke være alene med det man sliter med. Bare det å ha noen som forstår og aksepterer hjelper faktisk sykt mye når man har det slik, på samme måte som at det å være alene når en har det slik kan ødelegge sykt mye. Snakk med noen du stoler på, eller søk hjelp, det finnes veldig mange mennesker som bryr seg selv om det ikke er så lett å se når man selv sliter. Anonymkode: 86da5...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Nei. Det å være negativ er ikke depresjon. Men kan være et symptom på depresjon. Jeg har depresjon, kronisk depresjon. Og depresjon er ikke bare det å tenke negativt, det stikker så mye dypere enn det. Høres mer ut som du sliter med noe annet psykisk. En form for angst. Sosial angst. Sosial angst er jo spot on slik du beskriver det. Og da blir man også veldig negativ. Anonymkode: 6de8f...cbc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Nei, det også viktig å ha negative tanker. "Tenk positivt" tullet er ikke naturlig for et menneske, livet byr på mange utfordringer. Veldig mye negative ting også, livet er hardt det. Fokuser på ting du liker å drive med, noe som gir deg glede og livskvalitet. Utenfor arbeidslivet. Start med å gå litt turer utendørs alene, helst i naturen. I dag er vi lært opp til at vi skal tenke positivt, noe som ikke er bra for oss. Man undertrykker følelser. - Hilsen Godt Voksen. Anonymkode: 4a3c3...f26 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, det også viktig å ha negative tanker. "Tenk positivt" tullet er ikke naturlig for et menneske, livet byr på mange utfordringer. Veldig mye negative ting også, livet er hardt det. Fokuser på ting du liker å drive med, noe som gir deg glede og livskvalitet. Utenfor arbeidslivet. Start med å gå litt turer utendørs alene, helst i naturen. I dag er vi lært opp til at vi skal tenke positivt, noe som ikke er bra for oss. Man undertrykker følelser. - Hilsen Godt Voksen. Anonymkode: 4a3c3...f26 This Anonymkode: 5a575...2a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå