AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Lurer på om det er noen her som har brukt mange år på studie(er) og likevel endt opp med å gi opp før ferdig grad. Hva gjør dere nå? Er dere fornøyde med valget? Har selv byttet på studier tidligere, og går nå en integrert master (er over halvveis i løpet ). Fant nylig ut at jeg har strøket på en viktig eksamen. Har derfor tenkt litt over hva som skjer om jeg stryker konten også som er i høst. Hvis dette er tilfelle må man ta igjen et 1 år med det ene og det andre. Dette frister svært lite. Tror derfor jeg kommer til gi opp høyere utdanning hvis jeg stryker konten. Selv om det da vil bety at årene med studier vil nok bli bortkastet. Jeg er virkelig langt nede nå og ser ikke poeng i å kaste bort livet på studier. Er i midten av 20 årene og har lyst til å gjøre noe annet enn å stadig bli dømt på hvor mye du klarer å gjengi/prestere på eksamener. Vil gjerne ha innspill og gode råd. For akkurat nå ønsker jeg å bare gi opp. Anonymkode: df708...e0d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Om du gir opp så vil du nok angre på det etterpå for da ser du hvor lite jobbmuligheter du har ved å ha en ufullført grad. Anbefaler deg å lese godt til neste eksamen og satse på å bestå. Det skal endel til å stryke om du i det minste kan litt av stoffet. Jeg har selv "gitt opp" men av den grunn til at jeg skiftet utdannelse og tenkte jeg ikke fikk bruk for det jeg hadde begynt på. Fullførte ny utdannelse og nå har jeg full fast relevant jobb. Anonymkode: 420c6...606 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Sett helt bort i fra denne eksamenen og et eventuelt ekstra år. Er det du studerer nå noe du kan se for deg at du jobber med i fremtiden? Er dette noe du kan gjøre til du er pensjonist? Du skal tross alt jobbe til du er 60-70 år. Da betyr det ene ekstra året veldig lite hvis det er dette du virkelig vil. Hvis du derimot ikke ser for deg å jobbe med dette, så syns jeg du skal gjøre noe annet allerede til høsten. Anonymkode: 10a48...b59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå