Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (20 minutter siden):

Spør i vei. Skal svare så godt jeg kan :)

Og vet du noe om hvilke regler som gjelder om området man oppholder seg på i utlandet er gult men området hvor man må fly ifra er rødt? Er det karanteneplikt da og?

Altså; landet vi reiser til; flyplassen er på et området som er rødt. Men området vi skal oppholde oss på (et annet område i landet der) er gult..

Anonymkode: e0155...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

😃👍

Vi vurderer å reise i juli men ble jo helt svett når vi forsøkte å lese all informasjon.

Så. Ved utreise så trenger man ikke å teste seg så frem til at flyselskapet ikke krever det. Den saken er grei.

Når vi så kommer tilbake til norge via Oslo så MÅ vi teste oss. Denne testen taes ved ankomst og er gratis. 

Det hjelper vel ikke om man har en negativ test tatt f.eks dagen før fra det landet man reiser ifra?  (Som forøvrig er et gult område) man MÅ teste seg uansett på Gardermoen?

For det er her vi evt får trøbbel..Ingen kan forutsi hvor lang tid man trenger til dette..Og når vi da skal reise videre innenlands for å komme oss hjem så kan vi jo risikere å miste flyet vårt. 

Har også forstått det slik at det er noe innreisedokumenter som må fylles ut i forkant og at folk sin uvisshet rundt dette er med på å skape sinnsyke køer som gjør at folk må omboke flyene sine.

Har jeg forstått ting riktig her?

Det spørs hvilket land dere reiser til og hva de krever og om dere er fullvaksinerte etc. For min del har jeg kun fått 1 dose og vil ikke regnes som fullvaksinert i Hellas og må fremlegge negativ PCR-test ikke eldre enn 72 timer fra vi har landet :) Man kan også bli tatt ut i tilfeldig kontroll der. 

Man melder til «Norge» når man skal tilbake. Kanskje sånn 1-2 dager før mener jeg. Om det er mulig kan man teste seg før man ankommer Norge, men er det vanskelig holder det med å bli testet på flyplassen i Norge (som jeg har forstått ihvertfall). 

Veldig usikker med det å fly videre…..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vet du noe om hvilke regler som gjelder om området man oppholder seg på i utlandet er gult men området hvor man må fly ifra er rødt? Er det karanteneplikt da og?

Altså; landet vi reiser til; flyplassen er på et området som er rødt. Men området vi skal oppholde oss på (et annet område i landet der) er gult..

Det er jeg ikke sikker på, men vil dessverre anta at det gjelder det røde da. Siden dere svipper innom på en måte. Er ihvertfall slik om man mellomlander i et rødt land… Men, jeg er ikke 100% sikker.

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (13 minutter siden):

Det er jeg ikke sikker på, men vil dessverre anta at det gjelder det røde da. Siden dere svipper innom på en måte. Er ihvertfall slik om man mellomlander i et rødt land… Men, jeg er ikke 100% sikker.

Takk for alle svar 😊 Vi er i ganske like situasjoner ser jeg. Jeg har også fått en dose med vaksine.

Var faktisk mye lettere å reise i fjor sommer..

Krysser fingrene for positive nyheter på pressekonferansen imorgen som gjør reisingen  litt lettere 😊

God tur!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for alle svar 😊 Vi er i ganske like situasjoner ser jeg. Jeg har også fått en dose med vaksine.

Krysser fingrene for positive nyheter på pressekonferansen imorgen som gjør reisingen  litt lettere 😊

God tur!

Det håper jeg også!! At det letter litt mer 😄 

hvor var dere i fjor? God tur til dere også :)

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

God tur!

Skulle gitt mye for å vite hvor vi er neste sommer. Alle fullvaksinert, og grensene plombert?

Anonymkode: 9191a...8c7

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (29 minutter siden):

Det håper jeg også!! At det letter litt mer 😄 

hvor var dere i fjor? God tur til dere også :)

Samme reisemål i fjor som i år for å besøke familie i Finland 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skulle gitt mye for å vite hvor vi er neste sommer. Alle fullvaksinert, og grensene plombert?

Anonymkode: 9191a...8c7

Noen fant ut at det er jo penger å tjene på denne pandemien 😉 

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (9 timer siden):

Det spørs hvilket land dere reiser til og hva de krever og om dere er fullvaksinerte etc. For min del har jeg kun fått 1 dose og vil ikke regnes som fullvaksinert i Hellas og må fremlegge negativ PCR-test ikke eldre enn 72 timer fra vi har landet :) Man kan også bli tatt ut i tilfeldig kontroll der. 

Man melder til «Norge» når man skal tilbake. Kanskje sånn 1-2 dager før mener jeg. Om det er mulig kan man teste seg før man ankommer Norge, men er det vanskelig holder det med å bli testet på flyplassen i Norge (som jeg har forstått ihvertfall). 

Veldig usikker med det å fly videre…..

Mener jeg hørte på Nakstad i et intervju her om dagen som sa at man kunne teste seg innen to dager etter ankomst i egen kommune. Vil tro man må vise til avtalt time om testing før man får forlate G.moen. 

Anonymkode: c5d55...b0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mener jeg hørte på Nakstad i et intervju her om dagen som sa at man kunne teste seg innen to dager etter ankomst i egen kommune. Vil tro man må vise til avtalt time om testing før man får forlate G.moen. 

Anonymkode: c5d55...b0a

Det der står det ingenting om noen steds. Og jeg finner ingen info om det heller.

Er jo helt sprøtt hvor vanskelig det skal være. Jeg kan fint teste meg om de krever det men de må jo gi oppdatert og god info og la den informasjonen være lett tilgjengelig slik at man vet hva man må gjøre og planlegge i forkant. 

Og hvem kan man kontakte for alle disse spørsmålene? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis man tester positivt på flyplassen da? dumpes man i nærmeste container😅🙈🥴

Anonymkode: ddf41...44b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skjer hvis man tester positivt på flyplassen da? dumpes man i nærmeste container😅🙈🥴

Anonymkode: ddf41...44b

Haha det har jeg også lurt på 😁 Du drar på flyplassen, helt sikker på at du ikke er syk og plutselig...Whoopsie 😁

Anonymkode: 03c10...988

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De nye lettelsene som nettopp kom...

Trenger man fortsatt å ha negativ test før avreise og før innreise til Norge?  

Anonymkode: 03c10...988

AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (17 timer siden):

Jeg vil tipse de av dere som bor i Oslo om en nyoppstartet legevakt som er mye billigere enn andre steder.

https://oslohelse.no

Mye billigere på søndager også :)

barn kan teste gratis med spyttest pcr og få attest også!

Dyre, antigen testen koster 995kr + 200kr for attest hos Dr Dropin, 1500kr på din link + 500kr for attesten!

Anonymkode: 427ef...79d

• Liker 1
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger og brukerangrep.

Vintermorgen,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...