AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Heve eller senke rattet Anonymkode: 21945...67a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Du kan justere rattet slik at det passer deg. Hvordan du gjør det varierer vel fra bil til bil. Men man kan ta det opp og ned. Anonymkode: 28041...8f2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du kan justere rattet slik at det passer deg. Hvordan du gjør det varierer vel fra bil til bil. Men man kan ta det opp og ned. Anonymkode: 28041...8f2 Ofte kan man også skyve det ut og inn. Det sitter antakelig en hendel under rattet som du kan løsne for å justere rattet, og når du har stilt det inn skyver du hendelen på plass igjen så rattet sitter på plass. Anonymkode: 7d765...f2a
tdm900 Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Spør sjåførlærer hvor spaken for å justere rattet er. Når den er frigjort kan du justere opp/ned fram/tilbake på de aller fleste biler. Noen har ikke mer enn fram og tilbake.
Minya Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Noen biler har justering av rattstammen, du kan justere rattet ved å trekke det mot deg eller dytte det fra deg, eller vippe det opp eller ned. Vi har ikke justering på rattet i det hele tatt i vår bil og irriterer oss fortsatt grønne over at vi ikke trippelsjekket om det var mulig å få når vi bestilte bilen ny. Det betyr nemlig at HrMinya må sitte med armene ganske strake for å holde i rattet fordi han har lange bein, og jeg må sitte med armene ganske strake fordi jeg, med min korte overkropp, må heve setet høyt nok til at jeg knuser kneskålen oppunder rattstammen hvis jeg trekker setet nærmere rattet. Justering av rattstammen er høyt oppe på lista for når vi skal ha ny bil. I forbindelse med oppkjøring så vil du sannsynligvis kjøre den samme bilen du har kjørt med kjørelæreren din hele tiden, men du kan spørre kjørelærer om hvordan man endrer på rattet i fall du får det som kontrollspørsmål.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Hvis du ikke vil avsløre at du ikke vet hvordan du justerer rattet, så sier du bare at rattet er perfekt der det er. Anonymkode: e7359...887
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 I forbindelse MED oppkjøring!!! Ikke til Anonymkode: 211d6...b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå