Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona er gravid, og jeg ønsker virkelig ikke dette! Vi var enige om å prøve på felles barn i fjor, men etter en spontanabort tok vi en pause. Da hun ville starte prøvingen igjen sa jeg at jeg var usikker på om jeg ønsket meg flere barn, særlig siden jeg er i en tung periode i livet mitt akkurat nå.

Vi ble enige om å være forsiktige, men nå er hun altså da gravid. Jeg greier ikke å støtte henne i dette! Kommer ikke til å kreve abort, og skal stille opp uansett hva hun velger, men hun vet at jeg ikke ønsker barnet. 

Vet ikke om vi greier å holde sammen, pga alt som har skjedd, og pga min psyke. 

Hva skal jeg gjøre? Vil ikke såre henne, men ønsker ikke å bli far igjen.

Anonymkode: d0481...90a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En veldig trasig situasjon.

Du sier at du skal stille opp uansett, men at du er usikker på om dere greier å holde sammen og at du ikke ønsker å bli far igjen. Hvordan tenker du å løse det, evt.?

Jeg tenker det er viktig at du er ærlig med henne nå, særlig om det med psyken. For det er en ærlig sak! Bedrer at du forteller det nå enn senere.

Tror du, forresten, at det er noen som helst mulighet for at du kan få det beste etter hvert som svangerskapet evt. forløper? Har dere barn sammen fra før?

Anonymkode: cd576...93a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fortsatt en stund til barnet kommer. Mange, mange måneder. Jeg foreslår at du bruker disse månedene til å ta tak i din mentale helse. Få hjelp. Jobb med problemene dine. Kognitiv terapi hjalp meg veldig når jeg slet. Da fikk jeg kontroll på tankene, og deretter følelsene og humøret.

Ha en åpen kommunikasjon med kona di. Husk at hun også er i en sårbar situasjon, så det er viktig at dere støtter hverandre og er åpne om hva hver av dere trenger.

Fungerer det ikke, så kan du velge å gå

Anonymkode: 4ba0b...d26

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Dette ligner veldig på en tråd som kom forrige uke, bare at da var det ‘konen’ som skrev? 

Anonymkode: 64bc6...c9d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dere var forsiktige? Dvs, dere hoppet av i svingen...?

Anonymkode: cbf93...b9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo samme som skrev forrige uke. Men nå er du mannen?

Anonymkode: f4126...d10

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Du er trist og nedfor nå, men det kan jo bli fint etterhvert. La det gå seg litt til, så forandrer du forhåpentligvis mening.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo samme som skrev forrige uke. Men nå er du mannen?

Anonymkode: f4126...d10

Det er jo ikke sikkert, og det er jo umulig å forstå seg på også, med kun anonyme skribenter og god fantasi.  Jeg svarer bare som om det skulle være et hypotetisk spørsmål.  Er møkk lei av alle AB her

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kona er gravid, og jeg ønsker virkelig ikke dette! Vi var enige om å prøve på felles barn i fjor, men etter en spontanabort tok vi en pause. Da hun ville starte prøvingen igjen sa jeg at jeg var usikker på om jeg ønsket meg flere barn, særlig siden jeg er i en tung periode i livet mitt akkurat nå.

Vi ble enige om å være forsiktige, men nå er hun altså da gravid. Jeg greier ikke å støtte henne i dette! Kommer ikke til å kreve abort, og skal stille opp uansett hva hun velger, men hun vet at jeg ikke ønsker barnet. 

Å bli far er da like stas hver gang. Du vil ikke angre.

Hilsen en far med mange barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er du min x-elsker?

Anonymkode: 8e4f0...154

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i din kones situasjon - ble gravid (på prevensjon), han ville absolutt ikke og ville jeg skulle ta abort, jeg klarte ikke det og endte opp med å beholde barnet.  Han ble kjempedeppa og jeg gikk i grunnen gjennom svangerskapet uten ham, var til og med usikker på om jeg ville ha ham med på fødselen.. Han forguder minstejenta over alt i verden. MEN jeg har aldri kommet over hvordan han reagerte og at han ikke var der for meg. 

Anonymkode: 01a17...01b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kunne brukt kondom 

Anonymkode: c6103...f05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var i din kones situasjon - ble gravid (på prevensjon), han ville absolutt ikke og ville jeg skulle ta abort, jeg klarte ikke det og endte opp med å beholde barnet.  Han ble kjempedeppa og jeg gikk i grunnen gjennom svangerskapet uten ham, var til og med usikker på om jeg ville ha ham med på fødselen.. Han forguder minstejenta over alt i verden. MEN jeg har aldri kommet over hvordan han reagerte og at han ikke var der for meg. 

Anonymkode: 01a17...01b

Hadde ikke klart fortsette forhold med en slik mann, det er et stort brudd føler jeg. Føler det blir like ille som utroskap. Veldig sårende. 

Anonymkode: c6103...f05

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres i høyeste grad ut som sutring for å unngå tanken på ansvar. TA DEG SAMMEN. 

Anonymkode: c545b...5db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig en overraskelse at sex kan føre til graviditet?

Anonymkode: 23c09...0a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke felles barn, men har barn fra tidligere forhold. Vi har vært sammen i flere år, så de barna begynner å bli store. Derfor ønsker jeg ikke flere barn nå, jeg har tenkt på det, og ønsker å være fri til å gjøre det jeg ønsker. Samtidig føler jeg ikke at jeg greier å følge opp de barna jeg allerede har, godt nok. 

Vet ikke hvorfor jeg sa ja til flere barn i utgangspunktet, var nok mest for å glede kona, slik jeg ser det nå. 

Jeg vet ikke hvordan det blir dersom vi går hver til vårt, men jeg kommer til å stille opp, selv om jeg ikke ønsker dette. 

Ja, jeg skulle kjøpt kondomer, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg spurte kona hver gang vi hadde sex, om det var i en "trygg periode" eller ikke. Må ha bommet der da, tydeligvis.. 

Jeg får litt hjelp av en psykolog, men skulle kanskje hatt mer intens terapi akkurat nå. Jeg lurer på om jeg kan ha en slags eksistensiell krise, og får helt panikk ved tanken på å starte på nytt med baby igjen. 

TS

Anonymkode: 1ee1b...78f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du ville, men etter en SA, noe som får en kvinne til å virkelig savne barn, føle sorg og tap DA vil du ikke mer? Det er jo bare skikkelig dårlig gjort mot henne. 

Enig om å være forsiktig? Hvilket ansvar tok du for forsiktigheten? Hvordan forsiktig? 

Jeg tolket " forsiktig " slik slik at du vil ha barn men vil velge tiden akkurat som med en pizza i en bakeovn. Passer ikke? Pizzaen i søppelet. 

Stakkars kvinne. Nå skal hun føle ansvar for at du ikke vil i tillegg. Stakkars Stakkars kvinne

Anonymkode: d90ab...6a2

Veldig trist for kona sin del ja. En av de mange grunnene til at jeg aldri skal ha barn!

Trådstarter, du kan bare skille deg og fraskrive deg ansvar, men du vil dessverre bli økonomisk belastet. Kjipt for deg. Satser på at du tjener godt, så blir det ikke så ille! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har ikke felles barn, men har barn fra tidligere forhold. Vi har vært sammen i flere år, så de barna begynner å bli store. Derfor ønsker jeg ikke flere barn nå, jeg har tenkt på det, og ønsker å være fri til å gjøre det jeg ønsker. Samtidig føler jeg ikke at jeg greier å følge opp de barna jeg allerede har, godt nok. 

Vet ikke hvorfor jeg sa ja til flere barn i utgangspunktet, var nok mest for å glede kona, slik jeg ser det nå. 

Jeg vet ikke hvordan det blir dersom vi går hver til vårt, men jeg kommer til å stille opp, selv om jeg ikke ønsker dette. 

Ja, jeg skulle kjøpt kondomer, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg spurte kona hver gang vi hadde sex, om det var i en "trygg periode" eller ikke. Må ha bommet der da, tydeligvis.. 

Jeg får litt hjelp av en psykolog, men skulle kanskje hatt mer intens terapi akkurat nå. Jeg lurer på om jeg kan ha en slags eksistensiell krise, og får helt panikk ved tanken på å starte på nytt med baby igjen. 

TS

Anonymkode: 1ee1b...78f

Mistet all sympati med deg. Du visste veldig godt at dette kunne skje. Som man reder ligger man. 

Anonymkode: 17cf3...d2a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er så deprimert at du glemmer hvordan blomstene og biene fungerer…?  

Gå i terapi du, og skån konen din for din eksistesielle krise. Hva tror du at du påfører henne av dette?

Anonymkode: a07dc...efa

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...