Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er vanskelig å finne info om dette på nettet. Jeg skal begynne som nattevakt i en bolig og lurer på hva jeg kan forvente i nattillegg. Jeg jobber ca. 67 % natt. 

Har forstått det slik at kveldstillegg og nattillegg er det samme? Hva pleier det å ligge på? Og hvordan er det med helgetillegg, får man det både på natt til lørdag og søndag? Og er det noe man får i tillegg til kveldstillegget? 
Jeg er forresten utdannet barnevernspedagog og jobben er i Trondheim kommune. 

Anonymkode: b45a3...807

AnonymBruker
Skrevet

Kvelds-/nattillegget pleier å ligge på rundt 50 kr timen, så ikke så mye å rope hurra for. Du får helgetillegg både natt til lørdag og natt til søndag, litt usikker på om det gjelder fra midnatt lørdag til midnatt mandag, eller om fredags kveld også regnes som helg. Man får som regel både helgetillegg og kveldstillegg. 

Anonymkode: 03a79...da5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvelds-/nattillegget pleier å ligge på rundt 50 kr timen, så ikke så mye å rope hurra for. Du får helgetillegg både natt til lørdag og natt til søndag, litt usikker på om det gjelder fra midnatt lørdag til midnatt mandag, eller om fredags kveld også regnes som helg. Man får som regel både helgetillegg og kveldstillegg. 

Anonymkode: 03a79...da5

Tusen takk for svar! :) Synes det er litt rart at kvelds- og nattillegget er det samme og at det er såpass lavt. Men bra at man får helge- og kveldstillegg samtidig. Har tidligere hatt butikkjobb og der var kveldstillegget på 22 og helgetillegget på det meste 110 etter klokka 18 på lørdager, man fikk heller ikke to tillegg samtidig. 

Noen som har noen tips til hvordan forberede kroppen på nattevakt? Sover dere på ettermiddagen før vakt? 

Anonymkode: b45a3...807

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på avtalen din fagforening har inngått med arbeidsgiveren din. Hos oss (offentlig helseinstitusjon) er det forskjell på kvelds- og nattillegget, kveldstillegg får vi fra kl 17 (tror jeg), og nattillegget er for de som går nattevakt. Helgetillegget gjelder fra midnatt natt til lørdag, til midnatt natt til mandag.

Anonymkode: fc2d1...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...