Gå til innhold

Bør kjønnsskifteopererte gi beskjed om det til partner før sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne hadde endt i senga med en fyr hun traff på byen i helga. Hun reagerte litt på at penis var veldig liten, og at den fungerte dårlig, men fyren hadde vært ok på å tilfredsstille på andre måter. Dette var en typisk ons.. Idag fant hun ut at fyren hadde gått i klasse med og datet lillebroren hennes, vært hjemme hos dem men at han da var jente....

Bør de som før har vært kvinner/menn, og når de da endrer kjønn, gi beskjed om dette når det gjelder å ha sex med folk? Mener ikke å sette noen i bås, men altså man kan ha kjent noen som et kjønn, og som et annet kjønn kan man kjenne dem , uten å egentlig vite det 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 49f21...659

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ei venninne hadde endt i senga med en fyr hun traff på byen i helga. Hun reagerte litt på at penis var veldig liten, og at den fungerte dårlig, men fyren hadde vært ok på å tilfredsstille på andre måter. Dette var en typisk ons.. Idag fant hun ut at fyren hadde gått i klasse med og datet lillebroren hennes, vært hjemme hos dem men at han da var jente....

Bør de som før har vært kvinner/menn, og når de da endrer kjønn, gi beskjed om dette når det gjelder å ha sex med folk? Mener ikke å sette noen i bås, men altså man kan ha kjent noen som et kjønn, og som et annet kjønn kan man kjenne dem , uten å egentlig vite det 🤷‍♀️ 

Synes det ja. 

Anonymkode: 68b4f...3d8

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig ... 

Anonymkode: 9b533...fab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bør personer med bryst implantater gi beskjed om det til partner før sex?

Anonymkode: eea82...76b

• Liker 29
Skrevet

De har ingen plikt til å fortelle det nei

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at ja både for transpersonens sin egen del og for den andre. Det er ikke fordi jeg er transfobisk. Jeg forstår at det ikke er en lett ting å åpne seg opp om. Så jeg har stor sympati for dem der. 

Hvis det kun er et one night stand og man aldri skal se hverandre igjen synes jeg ikke transpersonen trenger å si noe. Men er det snakk om dating og man skal ha sex flere ganger så burde man det. Både for transpersonen sitt eget beste og den andre. Tror ikke en transperson vil date en som ikke aner noe. 

Anonymkode: 45bb7...daa

• Liker 28
Gjest loveli
Skrevet

For meg betyr ikke biologisk kjønn noe, men at penis ikke fungerer hadde vært dumt.

Men det skjer jo med mannfolk som er født menn også, så ... 🤣

Men jeg hadde nok lengtet etter å bli knullet av en biologisk pikk etterhvert dessverre. Vet at mange som har en operert penis kan ha lite nytelse i den. Min nytelse er sterkt knyttet opp mot partners nytelse og det finnes ikke noe deiligere enn en mann som stønner fordi det er så himla digg å pule. Eller bli sugd.

Men man vet ikke slikt på forhånd uansett hvem man treffer, så ser ikke helt hvorfor transmenn skal måtte si ifra. Det viktigste er vel å bli ordentlig kjent og ha snakket om alt slikt før man har sex dersom dette er så viktig for en selv.

Jeg vet at mange kvinner ikke bryr seg om penis engang, så lenge mannen er flink med tunge og fingre og da går det vel greit uansett tenker jeg.

Så det jeg mener er at transmenn skal ikke måtte si ifra, jeg som partner som elsker penis må si ifra at det er viktig for meg. Så får man finne ut av det hvis man likevel blir forelsket eller lignende. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

EH ja! Jeg hadde blitt rasende om jeg hadde blitt "lurt" på den måten.

For meg er det biologiske kjønnet viktig når det kommer til sex.

Noe annet hvis man først ble forelsket osv, da spiller det ikke noen rolle at personen har skiftet kjønn.

Men på kun et rent seksuelt plan, vil jeg vite det fordi det er ikke av interesse for min del.

Anonymkode: 2829e...744

• Liker 31
Skrevet

Ja, på samme måte som en veganer burde bli opplyst om at det er melk i kaken hun skal ta en bit av. 

• Liker 22
Skrevet

Bør absolutt gi beskjed.  Ferdig snakket!!!!

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du likte han såpass godt at hun ville ha sex med han. Har noe annet noe å si da? Kjemien mellom dem må jo ha vært der uavhengig av hva han ble født som. 

Anonymkode: edd28...b37

• Liker 8
Skrevet

Det ser jeg på som en selvfølge å opplyse om. 

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Av nysgjerrighet. Ser man ikke at man er operert med en gang?

Og en som har gått fra mann til kvinne, ser det virkelig ut og kjennes som en «medfødt» vagina? Om så er legevitenskapen kommet langt.

Anonymkode: bdf6e...570

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bør personer med bryst implantater gi beskjed om det til partner før sex?

Syns du virkelig at dette kan sammenlignes? 

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Det var et spørsmål, ikke en mening

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Ja siden jeg ikke vil ha sex med noen som har falske pupper og fremstiller de som om dem er ekte. Så jo det er ganske sammenlignbart. Å ikke opplyse meg og at du har silikon f.eks hadde jeg blitt forbanna og følt meg ført bak lyset.

Anonymkode: 45bb7...daa

• Liker 6
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (1 time siden):

Enig!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil opplyses på forhånd om mannen jeg vurderer å bli kjent med har liten tiss. Med en gang. Det syns jeg at jeg har krav på. Vil ha en ordentlig mann med skikkelig mannekuk, ellers kan jeg like gjerne ha sex med en dame. 

Anonymkode: ca872...af2

• Liker 2
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (1 time siden):

Nei, det har de ikke. Men de burde ha en moralsk plikt til å fortelle det. 

• Liker 20
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Nei, det har de ikke. Men de burde ha en moralsk plikt til å fortelle det. 

Hvorfor det? 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...