AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Gutten min på 1.5 år har plutselig blitt veldig redd fremmede. Han har hele veien vært veldig mammadalt og litt "engstelig" men nå kommenterer de i bhg også at han gråter hver gang noen foreldre f.eks kommer på avd. Flere som har opplevd det i den alderen ? Anonymkode: 3c007...a6c
Newgirll Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Har lest et sted at «korona-barn», altså barn som har levd mesteparten av livet sitt under korona kan være mer engstelige da de ikke har opplevd særlig mye folkemengder og fremmede i løpet av livet sitt. Kan dette være en faktor her?😊
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Newgirll skrev (13 minutter siden): Har lest et sted at «korona-barn», altså barn som har levd mesteparten av livet sitt under korona kan være mer engstelige da de ikke har opplevd særlig mye folkemengder og fremmede i løpet av livet sitt. Kan dette være en faktor her?😊 Ja, det kan jo hende, vi har jo ikke akkurat sosialisert fryktelig mye iløpet av hans liv😄 men bare siden bhg nevner det så høres det ikke ut som de andre er sånn, hvis du skjønner... og han var ikke like ille for en stund siden. Anonymkode: 3c007...a6c
Newgirll Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan jo hende, vi har jo ikke akkurat sosialisert fryktelig mye iløpet av hans liv😄 men bare siden bhg nevner det så høres det ikke ut som de andre er sånn, hvis du skjønner... og han var ikke like ille for en stund siden. Anonymkode: 3c007...a6c Huff.. Får håpe det bare er en fase ❤️ Ikke noe godt for noen parter. Barn er heldigvis veldig flinke til å tilpasse seg nye situasjoner 🥰
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Veldig mange barn har faser der de diskriminerer noen, det være seg mor, far, besteforeldre, fremmede, folk med mørkt hår, lyst hår, mørk stemme, lys stemme osv. Det går over 🙂 Anonymkode: 84047...d1d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Da min sønn var drøyt året ble han plutselig livredd for menn som var mørke, og spesielt hvis de hadde skjegg. En gang vi skulle ta toget så kom det en mann med pakistansk utseende og tilbød seg å hjelpe meg av toget med barnevognen, og da guttungen så han, så hylte han som en stukken gris og kroppen sto i bue i vognen. Det samme skjedde når vi skulle til fastlegen vår som var egyptisk. Guttungen begynte med panikkgråt og tilslutt var han helt hysterisk ,så det endte med at jeg måtte bytte lege til en dame etter et par måneder, for vi kunne ikke nærme oss en legekontoret før han begynte å gråte, fordi han visste hva som ventet han. Denne fasen gikk over i løpet av 6- 8 måneder, så det er nok en fase så mange småbarn har tror jeg. Anonymkode: 2b1de...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå