Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på ultralyd i dag og synes det var ganske ubehagelig, på grensen til vondt under undersøkelsen. Nå flere timer etterpå på et det fortsatt vondt. Ikke snakk om store smerter altså, men ganske tydelig ubehag. Jeg sa fra under ultralyden og spurte om hun måtte trykke så hardt og det var visst nødvendig for å se babyen. Har vært på ultralyd tidligere, og da har det ikke vært sånn. Det jeg lurer på er, er dette vanlig og går det raskt over igjen?

Anonymkode: 1066d...956

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: c45bb...c6e

Skrevet

Høres merkelig ut... Hvor langt er du på vei? Er du bekymret så ringer du å spør.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at de noen ganger må presse litt hardere, ja. Jeg har også opplevd det som ubehagelig noen ganger. Vondeste var da en litt uerfaren jordmor skulle sjekke leie på baby. Men  det er ikke noe farlig for baby, de ligger godt beskyttet i magen. Tenk på de som forsøker vending ved seteleie, det er ihvertfall ikke behagelig.Så om du er litt øm, går det snart over:)

Anonymkode: cd02d...318

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også opplevd flere ganger at de må presse litt ekstra hardt for å kunne se ordentlig på ultralyd. Jeg er overvektig, så regner med det er derfor jeg ofte må klemmes litt ekstra på. Det er trygt for baby så langt jeg kan forstå, men kan selvfølgelig oppleves ubehagelig. Jeg har også vært øm en stund etterpå, men det går over.

Alt kommer jo an på hvordan babyen ligger i forhold til om det er lett å se eller om de må trykke litt ekstra. Skjønner veldig godt at du opplever det som ubehagelig, spesielt når det gjør vondt en stund etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har å hatt en del ubehag etter ultralyder. Hos meg blir det mye mensmurringer samme dagen. Har å opplevd det som noe smertefullt enkelte steder.

Anonymkode: 88667...4f8

Skrevet

Hun måtte trykke litt hardt for å komme til på tidlig ultralyd i uke 12, i tillegg et par ganger for å få fosteret til å bevege på seg, men det gjorde ikke vondt i etterkant. Men mye stikker og rører seg og gjør til tider vondt der inne, til og med fordøyelsen kan verke litt for min del, så kan jo være det også? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke frekt ment, ts, men er du overvektig? Min venninne er ganske stor, og der måtte jordmor trykke ganske hardt for å få frem bilder av barnet. Hun forklarte også (på en uempatisk måte) at det var pga mye bukfett. 

Anonymkode: 78c6b...c37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er absolutt ikke overvektig, heller undervektig, men jordmor trykka ultralydproben hardt og ubehagelig langt nedi magen på meg også. Hadde en veldig aktiv krabat som det var vanskelig å se og morkaka lå foran. 

Hadde ikke vondt etterpå da, tenkte ihvertfall ikke over det. 😕

Anonymkode: ea6f4...3a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke frekt ment, ts, men er du overvektig? Min venninne er ganske stor, og der måtte jordmor trykke ganske hardt for å få frem bilder av barnet. Hun forklarte også (på en uempatisk måte) at det var pga mye bukfett. 

Anonymkode: 78c6b...c37

Ja, jeg er overvektig, men også jeg fikk beskjed om at barnet bevegde seg veldig mye slik at det ble litt utfordrende. Hva som er årsaken vet jeg ikke, kanskje begge deler? Jeg har som sagt vært på ultralyd tidligere og da har det ikke vært sånn. Jeg har ikke gått opp spesielt mye i svangerskapet.

Anonymkode: 1066d...956

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe føden for å høre?

Anonymkode: 8b016...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt ubegag/vondt under og etter alle mine ul. Har hatt tre svangerskap og en del ekstra ul i det ene. 

Jeg ligger på 18 i bmi, og lagrer ikke fett på magen. Jeg tenkte at det var vondt pga mangel på "polstring" mellom meg og baby som gjorde det ubehagelig. Føles som menssmerter. 

Anonymkode: 97ee5...a73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...