Gå til innhold

Katt som drar av krage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker krage på hankatt etter kastrering da han ikke lar ballene sine være i fred og skaper sår. Problemet er at han til stadighet klarer å få av kragen, som oftest mens jeg er på jobb. Jeg strammer til og med så godt til at jeg blir nervøs for at han får puste, så det er ikke fordi den er for slakk.

Dette fører jo til at han får slikke så mye han vil og alt er forgjeves. Hva gjør jeg? I dette tempoet blir han jo aldri «friskmeldt» fra kragen...

Anonymkode: d5b18...3ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller body. 

Anonymkode: a4e38...88b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke testet dette ut, men det finnes alternativer til den tradisjonelle kragen.

En body, vil nok ikke fungere, da den er åpen slik at katten skal kunne gå på to, altså ballene vil ikke bli tildekket.

https://www.smartasaker.no/no/artiklar/oppblasbar-hundekrage.html?gclid=Cj0KCQjw5auGBhDEARIsAFyNm9HX8GWYgdv891xLxdwIF4DC8YwY3Ti_TJC5XlVIP-PB3eZXBE2F1t4aAs7uEALw_wcB

Anonymkode: b6c64...eb7

Skrevet

Du kan stramme til så hardt du bare vil så lenge du har en finger i mellom båndet og halsen når du strammer båndet til kragen. Vi har en som prøver å være utbryterkonge akkurat nå, og jeg gjør det slik hver gang jeg tar på ham kragen igjen. Legger pekefingeren på innsiden av båndet, og strammer godt uten å klemme ihjel min egen finger. Så lenge du får en finger i mellom, så er halsbåndet løst nok, men stramt nok til at pus ikke skal kunne klare å dra av seg kragen.
Får han likevel løsnet på den, bør du bruke en annen type krage.

Kragen som er linket til over meg, holder ikke når katten har sår 10 cm fra haleroten og bakover. Da klarer de likevel å nå området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...