Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som er i samme prosess/ situasjon? 

Vi fikk anbefalt av legen pga min høye alder: 45 år, og få eggdonasjon i utlandet. De har frosset ned embryoer allerede. Jeg har biologiske voksne barn fra før av. Han har ingen barn. Jeg ønsker selv å bli gravid en siste gang, og samtidig gi han sjansen til å oppleve å bli pappa. Men legen ville ikke teste eggene mine. De mener at vi ikke har tid å miste, og at det er høyest sannsynlig å klare det ved hjelp av eggdonasjon. Nå har vi valgt det. 

Jeg skal begnne med estrofem 2mg 3 ganger om dagen og senere ta utrogestan. Jeg er veldig redd for bivirkninger av medisiner i utgangspunktet. Så gruer meg litt. Men jeg har lenge hatt lyst på et barn til, og håper på å lykkes tross min nå høye alder. 

Noen som har vært igjennom dette? Jeg har tenkt mye igjennom eggdonasjon. Vil  jeg elske barnet? Ja, jeg vil elske barnet selv om det ikke er mitt biologisk. Men jeg vil behandle det som mitt eget, og elske det som mitt eget barn. 

Noen som har tanker rundt dette? Erfaring? osv. 

Anonymkode: 4c55e...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er like gammel som deg. Vurderer det, men syns det høres ut som en veldig styrete prosess! Ved eggdonasjon har du vel svært gode muligheter for å lykkes? Lykke til - tvi tvi!

Anonymkode: 9718b...71f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er like gammel som deg. Vurderer det, men syns det høres ut som en veldig styrete prosess! Ved eggdonasjon har du vel svært gode muligheter for å lykkes? Lykke til - tvi tvi!

Anonymkode: 9718b...71f

Takker :)❤️ . Legen har sagt at det er gode muligheter for å lykkes. 

Jeg har tidligere aldri tenkt på at jeg skulle stå ovenfor et slikt valg. Altså å bruke eggdonasjon som løsning for å forsøke å få et barn. Man vil jo ha sitt eget biologiske, men kom til å tenke på at det er kanskje det eneste alternativet for å lykkes i en alder av nesten 45 år. Jeg har lest og sett på youtube om barn unnfanget på denne måten. Det er mye å tenke på: både følelsesmessig, og fysisk. 

I motsetning til andre som tar ivf, så slipper jeg å gå igjennom egguthentingen. De skal kun sette inn embryoet.. Men det er en tøff prosess, og kjedelig å gå igjennom dersom man ikke lykkes. Men gir det et forsøk. 

Anonymkode: 4c55e...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...