Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger noen tips om hvordan man kan skaffe seg nye venner.

Situasjonen er den at jeg på grunn av depresjoner ble sykemeldt og derfor to år forsinket i studiet. Har startet studiene igjen nå, men den gamle vennegjengen har flyttet fra byen, og jeg føler meg litt ensom.

Synes det er litt flaut å ikke ha noen venner i en by man har bodd i i seks år... De jeg har lunsj med i forbindelse med studie nå, er jo allerede i etablerte venngjenger, og det er flaut å skulle presse seg på dem i fritiden - jeg kan jo ikke akkurat legge ut om hvorfor jeg ikke har noen venner her - da vil jeg jo bare virke ennå mer patetisk.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til den der ja. Selvom for mitt vedkommende så er det mye flytting som har gjort meg "venneløs". Ikke alltid like gøy det der. Og i voksen alder er det ikke lett å bli kjent med nye heller, for alle har sine liv og ting de driver me. De har sine venner de alltid har hatt osv. Jeg vet ikke hvordan ejg skal gå frem selv, så jeg håper noen svarer her etterhvert.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg får nye venner gjennom jobben,men også ved å melde meg på div.kurs.Trenger ikke være langvarige kurs,bare en helg osv.

Det ironiske ved meg,er at jeg lett får nye venner,men kun venner som har mann og barn,sånn at jeg likevel må på gå "på jakt" ;)

Skrevet

Melde dere på kurs, inn i studentforeninger og snakke med folk på forelesning er vel det jeg anbefaller..

Skrevet

Har ikke problem med å snakke med folk i løpet av dagen, det er utover det at det stopper. Har det hygggelig i lunsjen, men savner nære venninner i nærheten. Har samboer og barn, og går på aktiviteter utenfor hjemmet. Det er greit, men trenger noen å dele tanker og følelser med - og det er ikke samboer særlig ivrig på...

Gjest Trolletrine
Skrevet

Men kan du ikke invitere hjem til deg en kollega du liker da?Eller spørre om dere skal ta et glass vin,gå på kino sammen osv.Er sånn jeg har fått meg venner gjennom arbplassen osv.Men for å få et godt,nært vennskapsforhold må man jo også regne med litt tid,-møtes noen ganger.

Skrevet

er bare så utrolig pinelig hvis de sier nei, jeg må jo fortsette å se dem hver dag. Og så er jeg redd for hva de skal tro om at jeg ikke har noen venninner her...

Gjest Trolletrine
Skrevet

Vet du,prøv virkelig å ikke bry deg om hva som er flaut eller ikke.Tenkte på samme måte tidligere,men fant etterhvert ut at hvis jeg ville ha et sosialt liv så måtte jeg gjøre noen grep.Kanskje tilogmed svelge noen kameler ;) Etter litt øvelse,er det i dag helt naturlig for meg å si til folk at jeg ikke kjenner noen som ikke har barn osv,-dette gjøres dog i en naturlig setting/i en diskusjon eller noe.Så,når muligheten byr seg,spør du om en eller flere har lyst å finne på noe.Hvis du syns dette er skummelt,kan du jo også spørre ALLE kollegene på jobben om dere skal finne på noe,-liksom mer lønningspils o.l.

Min erfaring er ihvertfall at de fleste blir glad for at du vil bli bedre kjent med de,og uansett er det verd et forsøk,vel? :)

Forøvrig har jeg opp gjennom tidene jobbet med flere som ikke har venner av ulike årsaker,-har aldri tenkt på at de er rar på grunn av det.Er en person grei,så er han grei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...