AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Jeg sendte en e-post til dem på søndag. Fikk da automatisk svar om de skulle svare meg så raskt som mulig. I går ringte jeg dem men kom til en svarer som sa at de holder på med intern undervisning og at man måtte ringe tilbake i morgen. Vel, jeg ringer igjen i dag og får den samme svareren igjen -ring igjen i morgen. Er det sånn det pleier å være hos Agria? Merker at jeg er veldig skeptisk til å tegne forsikring hos dem nå... Oppdretter har forsikret valpene der så jeg tenkte at det var en fordel å videreforsikre der, men nå er jeg veldig usikker. Uansett vil jeg måtte tegne forsikring hos noen andre dersom ikke de svarer meg snart, for jeg skal hente valpen på søndag og må ha forsikringen klar. Trodde jeg var ute i god tid én uke før.... Anonymkode: c7dc6...823
Million Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Går det ikke an å tegne forsikringen over nettet da? Jeg kjøpte hund for litt over 10 år siden, og den gangen fikk jeg med et forsikringskort med forsikringsnummer på valpen av oppdretter. Dette fylte jeg ut og takket ja til å videreføre valpeforsikringen i fremtiden også, og så postet jeg det. Det var altså på papir den gangen. Men jeg regner med at det går an å forsikre dyret sitt over en nettløsning nå i dag? Jeg har Agria forsikring og har ikke noe å klage på med dem. De kan ha blitt noe tregere med svar etter korona, for de har vel antageligvis da alle sine ansatte sittende hjemme i joggebuksa med hjemmekontor. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Forsikring tegner man lett over nettet. Jeg bruker gjensidige på hundene mine, fornøyd med de. Byttet fra agria en del år siden pga pris. Anonymkode: 4860f...432 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 Ja, man kan tegne NY forsikring over nett, men det er jo ikke det jeg vil for da får jeg ikke fordelen med at valpene er registrert hos oppdretter. Jeg vil videreføre forsikringen, og være sikker på at valpen er forsikret når vi kjører fra oppdretteren på søndag. Har også noen spm rundt forsikringen som jeg trenger svar på før jeg velger dekningsgrad, men det får jeg jo ikke så lenge ikke noen svarer verken på tlf eller e-post😩 ts Anonymkode: c7dc6...823
Leitz Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Største fordelen du får med å fortsette med agria er at du slipper karenstiden. Byttet selv fra agria pga pris, men hadde det i starten da oppdretter også hadde dette..
Arx Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Jeg gjorde det samme som deg, valpen har forsikret fra oppdretter og jeg kunne videreføre den på nett. Har dog samme erfaring som deg ang kundeservicen hos Agria, mye rot.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 Jeg har aldri hatt problemer med agria. Har alltid vært enkle å ha med å gjøre. Anonymkode: e3702...bd9 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 Aldri hatt problemer med Agria. Hvis du sier hva du lurer på, så kan det hende noen kan svare deg her. Anonymkode: 87aa8...e08 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 Aldri opplevd noe tull. Da jeg ringte de nå nylig for å legge til ny informasjon på en forsikring, så kunne jeg trykke på for at de skulle ringe meg opp så jeg slapp å sitte i kø. De ringte etter 20 minutter, og alt gikk veldig greit Anonymkode: 90f5f...294 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aldri hatt problemer med Agria. Hvis du sier hva du lurer på, så kan det hende noen kan svare deg her. Anonymkode: 87aa8...e08 I forsikringen hos Agria dekkes det trekking av melketenner. Må man betale egenandel dersom man skal benytte seg av dette? ts Anonymkode: c7dc6...823
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #11 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): I forsikringen hos Agria dekkes det trekking av melketenner. Må man betale egenandel dersom man skal benytte seg av dette? ts Anonymkode: c7dc6...823 Ja. Anonymkode: 1b41b...1b7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #12 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): I forsikringen hos Agria dekkes det trekking av melketenner. Må man betale egenandel dersom man skal benytte seg av dette? ts Anonymkode: c7dc6...823 Egenandel og bevegelig egenandel. Hvor mye den faste egenandelen er bestemmes ut i fra hvilken av forsikringene du velger. Anonymkode: 3d974...550
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Valgte tryg forsikring, ingen karenstid. Anonymkode: 75207...e3e
Leo Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 Jeg har brukt Agria på de tre siste hundene mine og har aldri opplevd annet enn velvilje og god service. Rekorden var vel da jeg meldte inn at en av hundene mine hadde måttet avlives om natten med en gang de åpnet og utbetalingen var da på konto før lunsj. I ditt tilfelle ville jeg bare ha sendt dem en mail hvor du opplyser om polisenummeret og gir beskjed om at du ønsker å videreføre forsikringen med det de trenger av personopplysninger. Da har du dokumentasjon og de kan legge inn dekningen med tilbakevirkende kraft. 1
ahk Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 Oppdretteren har vel en kontaktperson? Slik har jeg opplevd det når jeg har kjøpt katt i allefall. At oppdretters kontaktperson ringte meg og hjalp til med overføring til meg…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå