Gjest Smeltemann Skrevet 17. juni 2021 #61 Skrevet 17. juni 2021 Hehehe,nei er i stor form etter vaksinen. Faktisk våken tidligere på morgenen nå eller før jeg fikk vaksine. Men det kan fort være det at det er sommer nå.
GammelKaktus Skrevet 17. juni 2021 #62 Skrevet 17. juni 2021 Jeg har forstått det slik at en del som allerede har noe kronisk kan får litt mer av det de allerede har. Altså har du mye smerter i ledd så kjenner du kanskje litt mer til det i et par dager etter vaksinen, samme med de som har fatigue osv. Er iallfall det jeg har blitt fortalt av de som har litt av hvert. Selv fikk jeg mer vondt i armen enn hva jeg trodde og det varte i et godt døgn, skikkelig rar følelse, føltes som om jeg var delvis mishandlet. Så etter et døgn så var det bare vondt hvis en kom borti, nå kjenner jeg ingenting av det. Blir spennende å se om armen blir like vond neste gang, kunne ikke ligge på den siden så da fikk jeg jo ikke sove. 😄
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #63 Skrevet 17. juni 2021 Det viktige er at folk reagerer helt individuelt. Noen ikke i det hele tatt, noen negativt og andre positivt. Ja angående det siste har jeg lest på div fora at folk med diagnosert utmattelse faktisk har blitt bedre i 1-2 uke etter vaksine, for så falle tilbake til normalen med utmattelse etter det. Folk sov bedre, hvilte bedre og tålte plutselig mer aktivitet i tiden etter vaksine. Rart opplegg. Så det nytter kanskje ikke sitte her å sammenligne oss forskjellige individer oss imellom. Problemet er at du vet ikke, valget er ditt og konsekvensen må du ta på egenhånd uansett hva som skjer og hvor lenge det varer, med unntak hvis det ikke blir akutt alvorlig. Anonymkode: 91de9...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #64 Skrevet 17. juni 2021 Jeg ble veldig syk av dose 1 og har vært sliten etterpå, men jeg kommer til å ta 2. dose også. Legene tror jeg hadde fått et svært alvorlig sykdomsforløp og at det er derfor jeg reagerte så kraftig. Anonymkode: 1b86e...5b4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #65 Skrevet 17. juni 2021 Nei, har ikke merket noe som helst. Anonymkode: 18185...202
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #66 Skrevet 18. juni 2021 Etter å ha lest flere innlegg her på KG, har jeg bestemt meg for å IKKE ta vaksinen. Takk til alle som delte! Anonymkode: 5ff16...2df 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #67 Skrevet 18. juni 2021 Jeg er utrolig dårlig. Fikk vaksine i forgårs og ble dårlig noen timer etterpå med utmattelse, magesmerter, kvalme, svimmelhet og hodepine. Ligger våken om natten pga smerter og kvalme, orker ikke være oppe, men ligger. I dag er jeg enda verre, som et trykk over brystet. Har sjelden følt meg så dårlig. Totalt utmattet og det kjennes tungt å puste. Sikkert sånn det er å ha ME, tenker jeg nå. Jeg er redd fordi jeg er så dårlig. Vurderer legevakten, men er redd for at de blir sure over at jeg bruker tiden deres på sånt. Andre som har blitt så dårlig? Anonymkode: 1b6e1...851 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #68 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er utrolig dårlig. Fikk vaksine i forgårs og ble dårlig noen timer etterpå med utmattelse, magesmerter, kvalme, svimmelhet og hodepine. Ligger våken om natten pga smerter og kvalme, orker ikke være oppe, men ligger. I dag er jeg enda verre, som et trykk over brystet. Har sjelden følt meg så dårlig. Totalt utmattet og det kjennes tungt å puste. Sikkert sånn det er å ha ME, tenker jeg nå. Jeg er redd fordi jeg er så dårlig. Vurderer legevakten, men er redd for at de blir sure over at jeg bruker tiden deres på sånt. Andre som har blitt så dårlig? Anonymkode: 1b6e1...851 I tillegg har jeg en kokende følelse, som om jeg blir kokt. Ikke en vanlig feberfølelse eller brennende, men kokende. Særlig i ansiktet Anonymkode: 1b6e1...851
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #69 Skrevet 18. juni 2021 Jeg er ikke vaksinemotstander, men er lei av de som fronter at man skal ta vaksine for covid. Folk må forstå at noen blir ødelagt for livet av den også, som har skjedd med andre vaksineprogram i Norge. Risikoen er for stor, så jeg står også over. Anonymkode: 865a6...5ed 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #70 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er utrolig dårlig. Fikk vaksine i forgårs og ble dårlig noen timer etterpå med utmattelse, magesmerter, kvalme, svimmelhet og hodepine. Ligger våken om natten pga smerter og kvalme, orker ikke være oppe, men ligger. I dag er jeg enda verre, som et trykk over brystet. Har sjelden følt meg så dårlig. Totalt utmattet og det kjennes tungt å puste. Sikkert sånn det er å ha ME, tenker jeg nå. Jeg er redd fordi jeg er så dårlig. Vurderer legevakten, men er redd for at de blir sure over at jeg bruker tiden deres på sånt. Andre som har blitt så dårlig? Anonymkode: 1b6e1...851 Jeg har ringt legen og legevakten nå. Hvis jeg ikke blir bedre i løpet av morgendagen, bør jeg dra på legevakten. Ellers var ikke symptomene mine alarmerende, sa de. Så da avventer jeg. Alle symptomene mine er typiske koronasymptomer. Anonymkode: 1b6e1...851 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #71 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tok dose nr 1 for to uker siden, var helt symptomfri i 2-3 dager, men siden den 3.dagen etter vaksinen var tatt og enda idag er jeg helt utmattet, kvalm og dårlig form. Sover, sover og sover og det blir aldri nok søvn. Er ung om det har noe å si. Er bare redd jeg har fått noe etter vaksinen som varer evig? Og jeg tørr ikke å ta dose nr 2 etter jeg har blitt sånn her som jeg tror kommer av vaksinen nr 1. er det flere som har opplevd lignende? Går det isåfall over? Anonymkode: 81286...ad9 Dette er grunnen til at JEG ikke kommer til å ta noen vaksine med det første. Sånn går det når millioner av mennesker ukritisk lar seg vaksinere i hurten og styrten av en vaksine tilvirket i all hast uten at vaksinen er utprøvd over tid. Er ingen vaksinemotstander, har tatt alle vaksiner som gis i oppveksten og har «refylt» enkelte av dem i voksen alder, men dette er kjente og utprøvde vaksiner der en vet langtidsvirkningene. Skjønner ikke at folk tør å ukritisk la seg vaksinere, dere blir brukt som forsøkskaniner uten å være informert om langtidsvirkningene om 1-3-5-10-20 år fram i tid. En vaksine laget i all hast og «testet» på et fåtall personer over en periode på 1-2 måneder er ikke noe JEG vil la noen sprøyte inn i MIN kropp. Ser jo allerede folk som har slitt med både hodepine, kvalme og utmattelse etter vaksinen. Hvem vet hva den gjør med kroppen vår? Anonymkode: fa10e...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #72 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Din måte her er gal, ingen som blir så syke av vaksinen. Og her undergraver du hvor alvorlig korona er, med å bagetallisere det til det ekstreme. Rapportert. Anonymkode: 7bdc2...431 Et nært familiemedlem fikk svineinfluensavaksinen for 11-12 år siden. Gikk fra å være aktiv og frisk til å bli sengeliggene. Fikk etterhvert ME-diagnosen og er i dag ufør. På grunnlag av dette er jeg skeptisk til vaksinen, selv om jeg i utgangspunktet ikke er imot vaksinering. Du har ikke noe grunnlag for å si at andre lyver. Jo..folk kan faktisk bli så syke av vaksiner. Anonymkode: d2950...5cb 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #73 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Et nært familiemedlem fikk svineinfluensavaksinen for 11-12 år siden. Gikk fra å være aktiv og frisk til å bli sengeliggene. Fikk etterhvert ME-diagnosen og er i dag ufør. På grunnlag av dette er jeg skeptisk til vaksinen, selv om jeg i utgangspunktet ikke er imot vaksinering. Du har ikke noe grunnlag for å si at andre lyver. Jo..folk kan faktisk bli så syke av vaksiner. Anonymkode: d2950...5cb Riktig! Anonymkode: ee43d...856 4
Wit Skrevet 18. juni 2021 #74 Skrevet 18. juni 2021 Jeg har fått 2 doser av Pfizer og etter første dose kjente jeg absolutt ingen ting. Etter dose 2 hadde jeg vondt i armen og i litt over et døgn hadde jeg hetetokter (uten feber), hodepine og var veldig trøtt. Når det gikk over er jeg helt som før igjen.
baldrian Skrevet 18. juni 2021 #75 Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sånn går det når millioner av mennesker ukritisk lar seg vaksinere i hurten og styrten av en vaksine tilvirket i all hast uten at vaksinen er utprøvd over tid. Er ingen vaksinemotstander, har tatt alle vaksiner som gis i oppveksten og har «refylt» enkelte av dem i voksen alder, men dette er kjente og utprøvde vaksiner der en vet langtidsvirkningene. Skjønner ikke at folk tør å ukritisk la seg vaksinere, dere blir brukt som forsøkskaniner uten å være informert om langtidsvirkningene om 1-3-5-10-20 år fram i tid. Hvordan skal man få "prøvd ut vaksiner over tid" hvis ingen tør ta dem? Sjeldne bivirkninger som f.eks. har med gener eller kroniske sykdommer å gjøre, kommer ikke fram ved å teste noen hundre friske frivillige i en lab. Vi hadde ikke hatt "kjente og utprøvde vaksiner" eller medisiner hvis alle hadde forlangt at de skulle vært testet i årevis før de selv tok dem. Før i tiden løste man problemet ved å f.eks. invadere en stillehavsøy og tvangsvaksinere alle der, eller vaksinere et rekruttkull uten å mase med samtykke eller særlig informasjon. De metodene har vi forlatt, og da er det litt spesielt å kreve at andre skal delta i "utprøvingen" (etter at massevis av doser allerede er satt over hele verden), men ikke en selv - og attpåtil påstå at de som faktisk gjør det, er godtroende og blåøyde. Svært mange vaksiner slutter å virke etter noen år, så sannsynligheten for at det plutselig skal dukke opp alvorlige bivirkninger mange år etter at man har tatt dem, er forsvinnende lav. Det er frivillig å ta vaksiner i Norge, og det er jeg enig i. Men jeg misliker at de som gjør det, stemples som ukritiske ikke-tenkende forsøkskaniner. Vi har faktisk svært mye å takke de første som testet vaksinene (og dermed virkelig var noe som likner forsøkskaniner) for. Endret 18. juni 2021 av baldrian
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #76 Skrevet 18. juni 2021 Tok første vaksinen i går og bortsett fra at hvis jeg tar på stikkstedet, kan jeg kjenne at det er litt ømt, men ellers er ingenting annerledes. Så langt er alt ok med meg. Skal oppdatere hvis det blir endringer. Anonymkode: 5d6e6...128
Jytte Skrevet 18. juni 2021 #77 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er ikke vaksinemotstander, men er lei av de som fronter at man skal ta vaksine for covid. Folk må forstå at noen blir ødelagt for livet av den også, som har skjedd med andre vaksineprogram i Norge. Risikoen er for stor, så jeg står også over. Anonymkode: 865a6...5ed Jeg står også over. Har en autoimmun sykdom og tør ikke risikere at den blir verre og at det i verste fall ender med å havne på et pleiehjem. Vil leve mens jeg lever. Stoler på immunforsvaret, lever sunt og tar mine forholdsregler. Under åtte hundre i Norge har dødd av eller med corona, det kaller jeg ikke akkurat en pandemi. Her i dette kalde landet holder vi så mye avstand til andre at sjansen for å bli smittet er lav. 3
bluedot Skrevet 18. juni 2021 #78 Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Syns jeg leste at denne vaksinen kan trigge allergier, men har ikke noen kilde å vise til på stående fot. Det jeg derimot hører mer og mer om, er revmatikere som får forverring i sykdommen sin umiddelbart etter vaksinering, og har også lest at autoimmune sykdommer kan trigges og slå ut etter vaksinering, dersom det ligger latent. Det er kanskje ikke helt usannsynlig at det samme kan skje ved allergier og allergier som ligger latent? Anonymkode: 14412...5eb Jeg har selv autoimmun sykdom, tatt begge doser av vaksinen og det går fint. Det som er med autoimmune sykdommer er at de ofte blir trigget av bl.a påkjenninger,virus og infeksjoner. Så det er større sjanse for at en får en mer alvorlig oppblussing av korona enn fra vaksinen i seg selv. At en kan få en reaksjon i kroppen av vaksinen vil nok også som regel gå over av seg selv til tross for at en har en autoimmun sykdom. Denne oppblussingen av symptomer fra den autoimmune sykdommen kan like gjerne komme fra en forkjølelse. Det har med at immunforsvaret blir trigget. Endret 18. juni 2021 av bluedot
Lana37 Skrevet 7. februar 2022 #79 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 13.25): Tok dose nr 1 for to uker siden, var helt symptomfri i 2-3 dager, men siden den 3.dagen etter vaksinen var tatt og enda idag er jeg helt utmattet, kvalm og dårlig form. Sover, sover og sover og det blir aldri nok søvn. Er ung om det har noe å si. Er bare redd jeg har fått noe etter vaksinen som varer evig? Og jeg tørr ikke å ta dose nr 2 etter jeg har blitt sånn her som jeg tror kommer av vaksinen nr 1. er det flere som har opplevd lignende? Går det isåfall over? Anonymkode: 81286...ad9 Hei 🌟 så trist å lese at du har det så vondt etter vaksine. Jeg har det samme måte. Fikk den for over 1 mnd siden men er fortsatt helt utmattet, kvalm og slapp i beina. Hvordan går det med deg nå? Har du blitt noe bedre? ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #80 Skrevet 7. februar 2022 Jeg har ME og vært mye utmatta i 10 år og var veldig skeptisk til vaksinen, men for meg gikk det veldig greit. Var kommet meg på et nivå med mild ME før vaksinen og er der fortsatt. Tok to doser i fjor. MEN. Jeg fikk corona nå og ble ikke så veldig syk (litt forkjøla), men ble ekstremt utmattet, trøtt og helt «zombie» 🙈 Nå etter 2 uker virker det som det snur da heldigvis, men er fortsatt sliten. Ville ikke presset meg, men lyttet til kroppen og sovet så mye du kan. Så går det forhåpentligvis over! Lykke til! 🥰 Anonymkode: 4719c...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå