Gå til innhold

Flere med utmattelse etter pfizer vaksinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

mRNA vaksine er ikke noe nytt, dette har vi hatt i et titalls år nå, så langtidsvirkningene er ikke ukjent.

Hvordan tjener de penger når vi ikke betaler for vaksinen.

Anonymkode: 7bdc2...431

Dette må være det absolutt mest naive jeg noensinne har lest her inne :haar:

Tror du oppriktig at legemiddelfirmaene kun produserer medisiner av godhjertethet og uten å tjene penger? Jeg blir skremt!

Anonymkode: d8a27...3c3

• Liker 20
Gjest Jon Are
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du tar heller korona og total lungekollaps fremfor ubehag noen få dager etter vaksine?

De aller aller færreste får det. Vaksinen derimot er deg ingen som vet bivirkningen av enda . Bare tiden vil vise.kpmmer ikke til å ta den 

Skrevet

Jeg hadde covid i januar, dødssliten tre uker etter men ingen symptomer nå 

Tok første og eneste Pfizer vaksine i mars, feber første natta men ellers ingen symptomer 

AnonymBruker
Skrevet

Er nysgjerrig på hvor mange av symptomene er relatert til allergi. Jeg har aldri reagert på pollen i hele mitt liv. Men i år har jeg ligget helt utslått i tre uker av det. I tillegg så er det en tid på året hvor folk ofte blir syke fordi man har lyst til å bruke sommertøy når det ennå ikke er helt sommervær. 

Anonymkode: 4ea3f...f41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil absolutt ikke skremme folk til å ikke ta vaksinen, og er veldig for at folk skal ta den pga samfunnet. Jeg sliter med ekstrem utmattelse siden jeg tok første dosen og ettersom vaksinen ikke er forsket så mye på med bivirkninger osv så måtte jeg spørre her om noen andre hadde opplevd lignende. Ser noen skal fyre seg opp og kalle det for anti vaksinere men er bare fakta at jeg sliter mye etter den.

Så får jeg krysse fingrene for at det ikke er pga selve vaksinen men noe annet. Jeg håper bare at jeg blir bedre og dere andre som også sliten etter vaksinene blir bedre🤞🏻 Er jo ikke noe gøy hvis vi som unge folk skal bli mye dårligere av en vaksine enn av korona. Kjenner jeg meg selv rett så tar jeg vel dose nr 2 tross dette, og jeg vil jo gjøre mitt for samfunnet. Når det er sagt så må det være lov å stille spørsmål og være skeptisk når folk opplever sånne bivirkninger uten at noen skal komme å være krasse. 

ts

Anonymkode: 81286...ad9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nok skremselspropaganda tråder.

3 dager etter, da er det noe annet enn vaksinen. 

Dritt lei antivax som skal demonisere korona vaksine.

Det er ikke usannsynlig at noen får utmattelses-syndrom etter vaksinen, på samme måte som ved svineinfluensavaksinen. Dette har ingenting med antivax å gjøre. Verden er ikke så svart/hvitt😉

Anonymkode: 14412...5eb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er nysgjerrig på hvor mange av symptomene er relatert til allergi. Jeg har aldri reagert på pollen i hele mitt liv. Men i år har jeg ligget helt utslått i tre uker av det. I tillegg så er det en tid på året hvor folk ofte blir syke fordi man har lyst til å bruke sommertøy når det ennå ikke er helt sommervær. 

Anonymkode: 4ea3f...f41

Syns jeg leste at denne vaksinen kan trigge allergier, men har ikke noen kilde å vise til på stående fot. Det jeg derimot hører mer og mer om, er revmatikere som får forverring i sykdommen sin umiddelbart etter vaksinering, og har også lest at autoimmune sykdommer kan trigges og slå ut etter vaksinering, dersom det ligger latent. Det er kanskje ikke helt usannsynlig at det samme kan skje ved allergier og allergier som ligger latent? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns jeg leste at denne vaksinen kan trigge allergier, men har ikke noen kilde å vise til på stående fot. Det jeg derimot hører mer og mer om, er revmatikere som får forverring i sykdommen sin umiddelbart etter vaksinering, og har også lest at autoimmune sykdommer kan trigges og slå ut etter vaksinering, dersom det ligger latent. Det er kanskje ikke helt usannsynlig at det samme kan skje ved allergier og allergier som ligger latent? 

Interessen lesning! 
jeg har autoimmun sykdom så kanskje det ligger noe i det du sier ja, pluss at jeg har fatigue. 

ts 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjenner jeg meg selv rett så tar jeg vel dose nr 2 tross dette, og jeg vil jo gjøre mitt for samfunnet. Når det er sagt så må det være lov å stille spørsmål og være skeptisk når folk opplever sånne bivirkninger uten at noen skal komme å være krasse. 

Gjør det magefølelsen din forteller, det er du, og bare du som bestemmer som du vil ta dose 2😊 Og ja, klart det er lov å stille spørsmål, uansett hva det måtte dreie seg om. Ikke bry deg om de krasse svarene du får, det fortjener du ikke. Håper du føler deg bedre snart💞

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Interessen lesning! 
jeg har autoimmun sykdom så kanskje det ligger noe i det du sier ja, pluss at jeg har fatigue. 

ts 

Jeg vet ikke hvor stor/liten del av revmatiker som opplever dette, det gjenstår å se når det har gått litt tid og alle bivirkninger er registert. Men dette er nok til at jeg velger å stå over vaksinen, da jeg har en revmatisk sykdom. I tillegg er jeg redd for andre bivirkninger som både er kjent, og de vi ikke kjenner til enda. Jeg er ingen antivaxer, har tatt alle andre vaksiner (bortsett fra svineinfluensavaksinen). Jeg velger å gjøre hva som er rett for meg, så får andre gjøre hva som er rett for dem😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

mRNA vaksine er ikke noe nytt, dette har vi hatt i et titalls år nå, så langtidsvirkningene er ikke ukjent.

Du kødder? Hvordan de tjener penger? Tror du de produserer vaksiner gratis? De har blitt multimilliarderer.

Anonymkode: 23151...f4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kødder? Hvordan de tjener penger? Tror du de produserer vaksiner gratis? De har blitt multimilliarderer.

Anonymkode: 23151...f4d

Takk og lov for at noen greier å lage vaksiner da!

Anonymkode: 25668...6cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor du får dette fra aner jeg ikke og er jo riv ruskende galt 🤷‍♀️

mRNA vaksinen har ikke blitt brukt som vaksine. Dette er første gangen. 

😂😂😂 Det er jo Norges stat som kjøper inn vaksinene, vi får det jo ikke gratis av bedriftene som lager vaksinen. I tillegg er Norge eier av aksjer i flere av disse bedriftene og tjent enormt med penger på vaksinene. Selvfølgelig vil de tjene mest mulig og da er det å dempe antall bivirkninger av vaksinen effektiv. Og det gjør de. 

Teknologien bak RNA-vaksiner er relativt ny. Første gang en RNA-vaksine ble godkjent var til bruk mot koronaviruset SARS-CoV-2. Den første utprøvde vaksinen ble satt tirsdag 8. desember 2020 i London.

https://snl.no/RNA-vaksine

Vaksine-teknologier som ikke er brukt tidligere:

• mRNA-vaksiner
  • DNA-vaksiner

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/vaksineteknologier

Anonymkode: 30b5b...ccb

• Liker 4
Skrevet

Skulle akkurat til å kommentere det samme, ar mRNA-vaksiner ikke er brukt i flere titalls år.

Ja, de har forsket lenge på teknologien, men det er først nå at de tester det ut skikkelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rødtoppen86 skrev (Akkurat nå):

Skulle akkurat til å kommentere det samme, ar mRNA-vaksiner ikke er brukt i flere titalls år.

Ja, de har forsket lenge på teknologien, men det er først nå at de tester det ut skikkelig.

Yes 😅

Skjønner ikke at enkelte ikke kan ta seg et sjapt Google søk før de kommer med påstander som tydeligvis er kun basert på egen fantasi 🤷‍♀️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil absolutt ikke skremme folk til å ikke ta vaksinen, og er veldig for at folk skal ta den pga samfunnet. Jeg sliter med ekstrem utmattelse siden jeg tok første dosen og ettersom vaksinen ikke er forsket så mye på med bivirkninger osv så måtte jeg spørre her om noen andre hadde opplevd lignende. Ser noen skal fyre seg opp og kalle det for anti vaksinere men er bare fakta at jeg sliter mye etter den.

Så får jeg krysse fingrene for at det ikke er pga selve vaksinen men noe annet. Jeg håper bare at jeg blir bedre og dere andre som også sliten etter vaksinene blir bedre🤞🏻 Er jo ikke noe gøy hvis vi som unge folk skal bli mye dårligere av en vaksine enn av korona. Kjenner jeg meg selv rett så tar jeg vel dose nr 2 tross dette, og jeg vil jo gjøre mitt for samfunnet. Når det er sagt så må det være lov å stille spørsmål og være skeptisk når folk opplever sånne bivirkninger uten at noen skal komme å være krasse. 

ts

Synes det bare er bra at det kommer frem og diskuteres. Jeg vet at de ikke rapporterer alle bivirkningene og da snakker jeg om alvorlige bivirkninger. Skremmende. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med ekstrem fatigue pga kronisk, alvorlig sykdom. Skal selvfølgelig ta vaksinen likevel (bor i kommune med lite smitte og vi har måttet gi mange av våre doser til nabokommuner med større smittetrykk, så går veldig sakte her) Ble litt engstelig nå for at utmattelsen skal bli enda verre, blir det verre enn det er nå legger jeg meg i pennalet, tror jeg. Men skal selvfølgelig ta vaksinen likevel. 

Anonymkode: 5d5ab...326

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke utmattet, men sov bedre nettene etter første dose. Kan gjerne ta en til i så måte for jeg sover generelt ganske dårlig. Det som gjorde meg litt litt skeptisk en stund var at hvilepulsen min hev seg ut i "fritt fall". Jeg går med sportsklokke (blant annet for å kartlegge den plagsomme søvnen min) og 2 dager etter vaksine begynte hvilepuls å dale. Nå er jo ikke det det mest kritiske så lenge jeg ellers føler meg bra så jeg rapporterte det inn som "mulig bivirkning" og ventet. Siden den ikke kom ned på kritiske nivåer, hva nå enn det måtte være, så var jeg mer nysgjerrig enn bekymret, men dersom det faktisk var en effekt av vaksinen så er det greit å gi tilbakemelding i fall det er noe som kan ha betydning for andre. 

Etter ca halvannen uke stabiliserte den seg.

Aner ikke om det var vaksine eller noe annet som forårsaket det, men håper den ikke daler enda mer etter dose 2. Den stoppet før jeg kom ned på førtitallet, men fortsetter nedgangen etter dose to så blir det i laveste laget for meg. 

Anonymkode: 7ed62...4a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessen lesning! 

ts 

Hei TS!

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Har autoimmun sykdom som blusset opp igjen etter vaksinen. Ble skikkelig dårlig i lang tid, og veldig redd det ikke skulle gå over. Gikk fra 100 % i jobb til fullstendig sengeliggende i over en måned. Jeg avventer dose nr 2. Jeg er absolutt for vaksiner, men tar ikke risikoen på å bli ufør slik mange med min diagnose er.

Anonymkode: c0c33...a96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tok andre dose for noen uker siden. Gikk hjem og sov i 15 timer eller noe sånt samme dag 😛 men da fikk jeg feber og sånt så tenke det var det som slo meg ut.. men så har jeg vært utrolig energiløs siden. Sover unormalt mye hele tiden og får ikke gjort en dritt, orker ikke gjøre vanlige ting i huset eller noe. Håper det går over! Første dose fikk jeg astra zeneca og da fikk jeg andre symptomer men det gikk over etter noen måneder, så håper dette og gjør det

Anonymkode: 7a4bd...1aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...