AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Fra 1. mars ble det jo innført trafikkforsikringsavgift for el-biler. Er det ikke sånn at denne skal bli bakt inn i bilforsikringen? Jeg ser at bilforsikringen min ikke har økt. Vil det si at jeg kommer til å få en samlet faktura for hele året på slutten av året? Eller må jeg si fra til forsikringsselskapet om noe? Anonymkode: e4a38...4dd
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Endringer for elektriske motorvogner fra 1. mars 2021 For forsikringsavtaler som starter å løpe fra 1. mars 2021, eller fornyes (hovedforfall) fra 1. mars 2021 og senere, skal også elektriske veteranbiler, mopeder, traktorer, drosjer med flere, inngå i avgiftsgruppe e. Det vil si samme gruppe som tilsvarende fossile kjøretøy, jf. Stortingets vedtak om avgift på trafikkforsikringer § 2. Anonymkode: e06a9...cf8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra 1. mars ble det jo innført trafikkforsikringsavgift for el-biler. Er det ikke sånn at denne skal bli bakt inn i bilforsikringen? Jeg ser at bilforsikringen min ikke har økt. Vil det si at jeg kommer til å få en samlet faktura for hele året på slutten av året? Eller må jeg si fra til forsikringsselskapet om noe? Anonymkode: e4a38...4dd Hei, du begynner ikke å betale TFA før etter hovedforfallet på avtalen din hos forsikringsselskapet. Du skal ikke etterbetale. En stor fordel for de som har hovedforfall sent på året 😊 Anonymkode: ff67b...63f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 Takker for svar, men hva betyr hovedforfall? Jeg betaler hver måned. Kjøpte meg el-bil desember 2020. Er det det som blir hovedforfallet da? Anonymkode: e4a38...4dd
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): men hva betyr hovedforfall? https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/forsikring/hovedforfall-forsikring.html Anonymkode: 99b0c...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå