Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en singel mann som har datet ganske aktivt de siste to årene, det har vært kvinner med ulik bakgrunn, utdanningsnivå, økonomi, osv. Fellesnevneren for mange av dem (ikke alle) har i stor grad vært at de har dannet seg et ganske detaljert bilde av hvordan et forhold skal være og hvordan livet skal leves, altså med liten vilje eller ønske om å tilpasse seg en partner. Er dette gjengs for kvinner over 40 eller er det jeg som har vært uheldig og møtt sære kvinner? Selv er jeg absolutt villig til å tilpasse meg for at et forhold skal fungere, men det kan jo ikke gå bare en vei... 

Anonymkode: 251ef...7b2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et parforhold SKAL gå begge veier. Det er ikke bare du som skal tilpasse seg. Kvinnene skal heller ikke prøve å endre deg som person for å "gjøre" deg til en perfekt partner.

Jeg er kvinne selv, og tenker at du ikke har møtt den som passer for deg enda. Et forhold skal bygges sammen ikke bestemmes av en part. Noen kvinner ser sikkert for seg hvordan man ønsker at ting skal være, og jeg tar meg selv også ofte i å ha et syn på hvordan jeg ønsker å ha det. 

Finn en som har like verdier og som vil bygge et forhold med deg og ikke for deg.

Lykke til!

Anonymkode: 930b1...467

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Et parforhold SKAL gå begge veier. Det er ikke bare du som skal tilpasse seg. Kvinnene skal heller ikke prøve å endre deg som person for å "gjøre" deg til en perfekt partner.

Jeg er kvinne selv, og tenker at du ikke har møtt den som passer for deg enda. Et forhold skal bygges sammen ikke bestemmes av en part. Noen kvinner ser sikkert for seg hvordan man ønsker at ting skal være, og jeg tar meg selv også ofte i å ha et syn på hvordan jeg ønsker å ha det. 

Finn en som har like verdier og som vil bygge et forhold med deg og ikke for deg.

Lykke til!

Anonymkode: 930b1...467

Takk for hyggelig og gjennomtenkt svar!

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg mistet meg selv i det forrige forholdet  nettopp fordi jeg tilpasset for mye og han bare durte på med sitt. Nå har jeg etter seks år funnet han som er villig til å jobbe for at det skal være oss og vi begge er oss selv hundre prosent hele tiden. Det er sånn et forhold skal være, man skal trekke i de samme trådene og danne et "vi". 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvordan det detaljerte bildet ser ut, siden dette gjelder så mange?

for å svare på spørsmålet ditt tror jeg alle har ulike forventninger til hva de ønsker av et forhold. Det gjelder å finne noen man er litt lik på det planet. Like verdier og holdninger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
wandagirl skrev (20 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig på hvordan det detaljerte bildet ser ut, siden dette gjelder så mange?

for å svare på spørsmålet ditt tror jeg alle har ulike forventninger til hva de ønsker av et forhold. Det gjelder å finne noen man er litt lik på det planet. Like verdier og holdninger. 

De det gjaldt hadde sitt eget detaljerte bilde av hvordan de ønsket det, det var ikke sånn at alle hadde samme bildet. Fellesnevneren var at de var fast bestemt på at sånn skal det være.

Ellers enig i at verdier og holdninger er viktig, det skal man ikke fire på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal gå begge veier, og selvfølgelig skal man tilpasse seg noe. Men på den andre siden er det for de fleste nå snakk om et rent "bonusforhold". Dvs man skal finne en person man kan ha det hyggelig sammen med resten av livet. Man trenger de ikke hverken økonomisk eller for å få barn/familie. For min egen del, jeg har det utmerket alene, for at jeg skal gidde å ha et forhold så må det tilføre noe positivt, noe som gjør forholdet mer attraktivt enn å være alene. Så det er fullstendig uaktuelt å gå inn i et forhold der man må gjøre store endringer på eget liv.

Anonymkode: 0c3b5...718

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det jo med menn også. Typisk jo eldre, jo særere. Men er man heldig, finner man noen man overlapper med på en del punkter. 

Anonymkode: 69efa...134

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg tror mange er sånn dessverre. De er lite villige til å tilpasse seg en partner og skal kun ha ting slik de selv ønsker det. 

Jeg kan godt tilpasse meg om det går begge veier, men jeg har opplevd å være i forhold der partner ikke gjorde det. Da tilpasset nok jeg meg altfor mye og det gidder jeg ikke igjen for å si det sånn.

Kanskje flere har opplevd slike ting og blir rigide på hvordan de ønsker at ting skal være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...