Pipaluk Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Jeg ble nysgjerrig på problemstillingen etter å ha lest et innlegg om en som ble avinvitert til bryllup, men hvor partner fremdeles var invitert. På engelsk heter uninvited. Vi har vel ikke noe eget ord for det på norsk. Det eneste er vel avinvitert. Det må være en veldig vanskelig situasjon å skulle trekke tilbake en invitasjon til noe. Corona er vel en mer legitim grunn, men da er det vel vanlig at man i bryllup bare beholder nærmeste familie og forlovere. Hvilke erfaringer har dere rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Har ikke opplevd det, men tenker at Corona er helt innafor som grunn til å avinvitere. Å avinvitere ellers må ha en god grunn for å ikke være ugreit. Det er ikke greit å bare ombestemme seg. Det er greit å avinvitere onkel Nils som tafset på niesen i sist selskap. Det er greit å avinvitere svigerinne som gikk fra broren din. Det er greit å avinvitere bestefar som er homofob og skulle komme i bryllupet for å lage dårlig stemning. Anonymkode: 54dd5...83e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Ble uinvitert til min onkels bryllup fordi de regnet seg fram til at jeg ville ha en baby på tre måneder da og de ville ikke ha barn i bryllupet. Jeg forsøkte å si jeg mannen kunne til å trille barnet slik at jeg kunne amme og så delta på middagen uten at babyen var i lokalet en gang. Men det var uaktuelt for bruden. De er skilt nå da. Anonymkode: 0d86c...e7d 1
Pipaluk Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble uinvitert til min onkels bryllup fordi de regnet seg fram til at jeg ville ha en baby på tre måneder da og de ville ikke ha barn i bryllupet. Jeg forsøkte å si jeg mannen kunne til å trille barnet slik at jeg kunne amme og så delta på middagen uten at babyen var i lokalet en gang. Men det var uaktuelt for bruden. De er skilt nå da. Anonymkode: 0d86c...e7d Rare folk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå