AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #41 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått svar på 2P i dag Anonymkode: e5c37...4ca Var du fornøyd med resultatet? 😁 Anonymkode: 78e82...a0a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #42 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var du fornøyd med resultatet? 😁 Anonymkode: 78e82...a0a ja, veldig Anonymkode: e5c37...4ca
Rakel86 Skrevet 18. juni 2021 #43 Skrevet 18. juni 2021 Det varier kanskje litt fra kommune til kommune når man får resultatet, og evt. også hvilke fag? På Oslo kommune sine sider står dette: Har du tatt eksamen i løpet av våren, får du karakteren siste uke i juni. Det er veldig uutholdelig i såfall😁
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #44 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja, veldig Anonymkode: e5c37...4ca Så bra! Bra jobbet 👏🏼 Deilig følelse 😍 Anonymkode: 78e82...a0a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #45 Skrevet 18. juni 2021 Rakel86 skrev (1 minutt siden): Det varier kanskje litt fra kommune til kommune når man får resultatet, og evt. også hvilke fag? På Oslo kommune sine sider står dette: Har du tatt eksamen i løpet av våren, får du karakteren siste uke i juni. Det er veldig uutholdelig i såfall😁 Men det er jo dårlig gjort da siden man må få kompetansebeviset innen 1. juli 😬 Siste frist for å dokumentere liksom Anonymkode: 78e82...a0a
Rakel86 Skrevet 18. juni 2021 #46 Skrevet 18. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Men det er jo dårlig gjort da siden man må få kompetansebeviset innen 1. juli 😬 Siste frist for å dokumentere liksom Anonymkode: 78e82...a0a Ja det er veldig knapt med tid. Men holder det ikke å laste ned karakterutskriften fra studentweb og så laste opp filen på SO?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #47 Skrevet 18. juni 2021 Første gangen jeg har tatt eksamen som privatist. Er det noen som kan forklare meg hvordan man får dokumentert den nye karakteren i Samordna Opptak? Må jeg ta kontakt med den videregående skolen jeg gikk på også dra ned og hente nytt vitnemål, eller hvordan fungerer dette? Anonymkode: 03a13...6f8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #48 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Første gangen jeg har tatt eksamen som privatist. Er det noen som kan forklare meg hvordan man får dokumentert den nye karakteren i Samordna Opptak? Må jeg ta kontakt med den videregående skolen jeg gikk på også dra ned og hente nytt vitnemål, eller hvordan fungerer dette? Anonymkode: 03a13...6f8 Du laster opp vitnemålet ditt og så må du bestille kompetansebevis for de karakterene du får fra eksamenene du har tatt nå og laste de opp ved siden av Anonymkode: 78e82...a0a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #49 Skrevet 18. juni 2021 Rakel86 skrev (10 minutter siden): Ja det er veldig knapt med tid. Men holder det ikke å laste ned karakterutskriften fra studentweb og så laste opp filen på SO? Nei, det holder ikke å bruke de fra privatistweb, du må bestille kompetansebevis og legge dem til 😕 Anonymkode: 78e82...a0a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #50 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du laster opp vitnemålet ditt og så må du bestille kompetansebevis for de karakterene du får fra eksamenene du har tatt nå og laste de opp ved siden av Anonymkode: 78e82...a0a Takk! Vitnemålet ligger der fra når jeg gikk ut av vgs i 2016, men jeg tar altså kontakt med skolen for å bestille kompetansebevis også laster jeg opp beviset i Samordna Opptak? 😅 Anonymkode: 03a13...6f8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #51 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Vitnemålet ligger der fra når jeg gikk ut av vgs i 2016, men jeg tar altså kontakt med skolen for å bestille kompetansebevis også laster jeg opp beviset i Samordna Opptak? 😅 Anonymkode: 03a13...6f8 Det holder kanskje det ja hvis du har gått på skole i samme fylke som du tok privatisteksamen, da har de tilgang på karakterene dine. Jeg derimot gikk på skole i et annet fylke så jeg må legge ved kompetansebevis ved siden av vitnemålet mitt 😛 Anonymkode: 78e82...a0a
Rakel86 Skrevet 18. juni 2021 #52 Skrevet 18. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, det holder ikke å bruke de fra privatistweb, du må bestille kompetansebevis og legge dem til 😕 Anonymkode: 78e82...a0a Aaah, fy søren..Så karakterene må fysisk inn i det gamle vitnemålet, det holder ikke å laste opp karakterene fra privatistweb nei😏 Da ble dette 100 hakk mere stressende ja😅🙄
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #53 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har fått svar på 2P i dag Anonymkode: e5c37...4ca I hvilket fylke har du avlagt eksamen? Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: e3f33...041
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #54 Skrevet 18. juni 2021 Her står det https://www.vestlandfylke.no/utdanning-og-karriere/privatist/kompetansebevis/bestille-kompetansebevis/ Anonymkode: 78e82...a0a
Rakel86 Skrevet 18. juni 2021 #55 Skrevet 18. juni 2021 Jeg ringte nå nylig til privatistkontoret i Oslo og forklarte at vi er en gjeng som er litt småstressa ift. at sensuren evt. kommer over helgen og at det da begynner å bli veldig liten tid når man har fristen om 01. juli. Han sa at dette går bra hvert år og at de rekker alltid å få sendt ut kompetansebeviset innen "fristen". I tillegg sa han at kompetansebeviset kommer automatisk, når man har hatt eksamen i vår, så vi trenger ikke gjøre noen bestillinger. Så spurte jeg om han kunne si noe om karakterene kommer i dag i nynorsk og bokmål og da sa han at det kan komme i dag eller det kan komme neste uke, så ble ikke akkurat mer beroliget av det😅 Men selvom det er knapt med tid så rekker de i følge han å sende kompetansebeviset i posten i grei nok tid før vi skal laste opp dokumentet innen 01. juli...Får bare håpe ikke at det blir post-streik eller noe i den duren fremover😂 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #56 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I hvilket fylke har du avlagt eksamen? Hvordan gikk det med deg? Anonymkode: e3f33...041 I Viken fylke, fikk 5 Anonymkode: e5c37...4ca
Nathalie Skrevet 18. juni 2021 #57 Skrevet 18. juni 2021 2 minutter siden, Rakel86 said: Jeg ringte nå nylig til privatistkontoret i Oslo og forklarte at vi er en gjeng som er litt småstressa ift. at sensuren evt. kommer over helgen og at det da begynner å bli veldig liten tid når man har fristen om 01. juli. Han sa at dette går bra hvert år og at de rekker alltid å få sendt ut kompetansebeviset innen "fristen". I tillegg sa han at kompetansebeviset kommer automatisk, når man har hatt eksamen i vår, så vi trenger ikke gjøre noen bestillinger. Så spurte jeg om han kunne si noe om karakterene kommer i dag i nynorsk og bokmål og da sa han at det kan komme i dag eller det kan komme neste uke, så ble ikke akkurat mer beroliget av det😅 Men selvom det er knapt med tid så rekker de i følge han å sende kompetansebeviset i posten i grei nok tid før vi skal laste opp dokumentet innen 01. juli...Får bare håpe ikke at det blir post-streik eller noe i den duren fremover😂 Haha, det her er så sinnsykt stressende! har tatt opp fag i flere år og har puls opp i 500 helt til jeg ser at alt er i orden rett før 1. juli. Sensuren skulle ha vært 2. uka i juni og ikke tredje spør du meg. Usunt med så mye stress😅
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #58 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I Viken fylke, fikk 5 Anonymkode: e5c37...4ca Grattis! Jeg tror selv jeg har fått 4 eller 5, håper på 5! Jeg har også tatt eksamen i Viken. Fant du karakteren inne på privatistweb? Vet du selv hvor mange feil du hadde? Rakk du alle oppgavene? Det var noen deloppgaver jeg ikke rakk, men tror jeg har rett på alt jeg gjorde:) Anonymkode: e3f33...041
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #59 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grattis! Jeg tror selv jeg har fått 4 eller 5, håper på 5! Jeg har også tatt eksamen i Viken. Fant du karakteren inne på privatistweb? Vet du selv hvor mange feil du hadde? Rakk du alle oppgavene? Det var noen deloppgaver jeg ikke rakk, men tror jeg har rett på alt jeg gjorde:) Anonymkode: e3f33...041 Jepp, fant karakteren inne på privatistweb. Jeg hadde nok en feil på siste oppgave, og litt småfeil her og der. Ellers så svarte jeg på alt, bortsett i fra en oppgave. Anonymkode: e5c37...4ca
Stoltskeiv Skrevet 18. juni 2021 #60 Skrevet 18. juni 2021 Rakel86 skrev (15 minutter siden): Jeg ringte nå nylig til privatistkontoret i Oslo og forklarte at vi er en gjeng som er litt småstressa ift. at sensuren evt. kommer over helgen og at det da begynner å bli veldig liten tid når man har fristen om 01. juli. Han sa at dette går bra hvert år og at de rekker alltid å få sendt ut kompetansebeviset innen "fristen". I tillegg sa han at kompetansebeviset kommer automatisk, når man har hatt eksamen i vår, så vi trenger ikke gjøre noen bestillinger. Så spurte jeg om han kunne si noe om karakterene kommer i dag i nynorsk og bokmål og da sa han at det kan komme i dag eller det kan komme neste uke, så ble ikke akkurat mer beroliget av det😅 Men selvom det er knapt med tid så rekker de i følge han å sende kompetansebeviset i posten i grei nok tid før vi skal laste opp dokumentet innen 01. juli...Får bare håpe ikke at det blir post-streik eller noe i den duren fremover😂 Du er en engel! Håper det gjelder Vestfold også! 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå