AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Hei, Jeg er i gang med vektnedgang. Jeg må ned til normalvekt som er 62. Jeg er 165 høy. Jeg starter på 77 kilo og veier i dag 73! Forrige gang jeg gikk ned så opplevde jeg noe sjalusi fra andre og mange negative kommentarer, og denne gangen lurer jeg på å bare holde det for meg selv, og feks underdrive vekttapet om noen spør. Og si at det bare er 5 kilo slik at jeg slipper at de blir sjokkert. Spesielt en av mine ledere på jobb er veldig opptatt av utseende, og kommenterer mye kropp. Vet hun ikke hadde likt det om jeg ble slankere enn henne. Det er nesten som at jeg vet hun blir sur fordi hun "speiler seg" sånn i andre. Det er så teit. Men det er alltid sånn at noen ikke liker at man går ned i vekt. Noen som opplever lignende? Anonymkode: 2db0d...d81
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, Jeg er i gang med vektnedgang. Jeg må ned til normalvekt som er 62. Jeg er 165 høy. Jeg starter på 77 kilo og veier i dag 73! Forrige gang jeg gikk ned så opplevde jeg noe sjalusi fra andre og mange negative kommentarer, og denne gangen lurer jeg på å bare holde det for meg selv, og feks underdrive vekttapet om noen spør. Og si at det bare er 5 kilo slik at jeg slipper at de blir sjokkert. Spesielt en av mine ledere på jobb er veldig opptatt av utseende, og kommenterer mye kropp. Vet hun ikke hadde likt det om jeg ble slankere enn henne. Det er nesten som at jeg vet hun blir sur fordi hun "speiler seg" sånn i andre. Det er så teit. Men det er alltid sånn at noen ikke liker at man går ned i vekt. Noen som opplever lignende? Anonymkode: 2db0d...d81 Ja. Da jeg slanket meg ble jeg offer for mye baksnakking fordi jeg ble populær hos det annet kjønn. De sluttet å be meg med på ting . Og dette var venninner ! Har nå byttet venninne gjeng på grunn av dette. Jegvar god nok som tjukk, men ikke som slank og attraktiv dessverre. Anonymkode: a134b...601 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Samme erfaring her, selv når mitt vekttap skyltes alvorlig sykdom var det fortsatt kommentarer og baksnakking. Noen er ikke i stand til å glede seg for andres livsforbedring og ser kun seg selv. Stå på og lykke til!🙌🏻 Anonymkode: afffa...9b2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dette var venninner ! Har nå byttet venninne gjeng på grunn av dette. Jegvar god nok som tjukk, men ikke som slank og attraktiv dessverre. Der er litt rart dette. Men relasjoner handler også om roller. Det er trygt og fint å ha "den slanke" rollen i en relasjon og så blir det konkurannse når den som har hatt "tjukke" rollen blir normalvektig. Jeg opplevde noe lignende med en svigerinne, da jeg gikk ned 20 kilo. Jeg var veldig overvektig. Når jeg ble normalvektig var hun ikke smørblid lengre og lo av meg når jeg sa hva jeg hadde kutta ut. Mange synes jeg så rar ut som slank, og det er jo fordi det var uvant for dem. Folk som jeg ble kjent med som slank sa de ikke greide å se for seg meg med 20 ekstra kilo. Anonymkode: 2db0d...d81 1
Gjest Rosendahl Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Må du snakke med andre om det da? De har vel ikke noe med å kommentere kroppen din uansett. Bare gå videre i samtalen om de nevner det.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Herlighet, for en problemstilling. Er det mulig å henge seg opp i så trivielle ting som dette så skjønner jeg at kvinner har for lite bedrive tiden sin med. Anonymkode: 5ff87...c9e 3
Zooey Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 Si at du ikke ønsker å diskutere kroppen og helsen din med andre. Det er virkelig en uting at folk tar opp slike ting. Med mindre man er bekymret for vedkommendes helse så er det ingen grunn til å kommentere andres kropp. 4
Gjest Fnuggolina Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 Ja, opplevd det mye i begge kategorier egentlig. Man kan si «vet ikke, veier meg ikke - og er igrunnen ikke så opptatt av å snakke om kroppen min».
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg er i gang med vektnedgang. Jeg må ned til normalvekt som er 62. Jeg er 165 høy. Jeg starter på 77 kilo og veier i dag 73! Forrige gang jeg gikk ned så opplevde jeg noe sjalusi fra andre og mange negative kommentarer, og denne gangen lurer jeg på å bare holde det for meg selv, og feks underdrive vekttapet om noen spør. Og si at det bare er 5 kilo slik at jeg slipper at de blir sjokkert. Spesielt en av mine ledere på jobb er veldig opptatt av utseende, og kommenterer mye kropp. Vet hun ikke hadde likt det om jeg ble slankere enn henne. Det er nesten som at jeg vet hun blir sur fordi hun "speiler seg" sånn i andre. Det er så teit. Men det er alltid sånn at noen ikke liker at man går ned i vekt. Noen som opplever lignende? Anonymkode: 2db0d...d81 Når man gjør noe som andre har lyst til, og får det til, vil man ofte få kritiske eller negative kommentarer fra folk. Mitt råd til deg er "drit i alle andre". Skulle du bli spurt om noe så kan du jo holde det for deg selv denne gangen og se om det er noe forskjell - eller bare si at du ikke har peiling eller noe. Vi må slutte å være så opptatt av våre egne og andres kropper.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Skrevet 17. juni 2021 Så trist å oppleve slik smålighet! I venninne-gjengen min så har vi delt både sorger og gleder ved å gå opp og ned i vekt med humor og støtte, noe jeg ser nå at jeg har tatt for gitt. Anonymkode: 276ef...ee3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #11 Skrevet 17. juni 2021 Bare le i trynet deres og si at du er kjempeglad for at du har oppnådd målet ditt, så stopper du samtalen om det der og da. Anonymkode: 7fb4e...a8d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #12 Skrevet 17. juni 2021 Venninner som ikke unner deg noe godt, pga sjalusi, er DÅRLIGE venner. En venn er ikke en venn fordi man er overvektige og likesinnede, et vennskap er mye mer enn det Har ei venninne som nettopp har gått ned i vekt og har blitt smashing! Jeg var alltid den pene før, men nå er det jeg som har lagt på meg og rollene er snudd 🤣 Men jeg unner henne alt godt, låner hun de klærne jeg ikke passer lenger og vært en del det tredje hjulet fordi hun trengte mental støtte i møte med menn 😅😂😂 men jeg bryr meg ikke, snart skal jeg også gå ned i vekt, så er vi vakre sammen på hver vår måte ❤️ Anonymkode: 23373...f97 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #13 Skrevet 17. juni 2021 Kvinner er av en eller annen grunn veldig opptatt av andres vekt. Ikke bare venninner og bekjente, men også mødre, bestemødre og svigermødre. Kan omtrent aldri husket at en mann har tatt det opp engang, bortsett fra i samtale om noen er attraktiv eller ikke. Anonymkode: d1f25...f60
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #14 Skrevet 17. juni 2021 Dette tror jeg aldri jeg har opplevd, verken på egne eller andres vegne. Jeg har aldri hørt noen snakke negativt om andres vekttap (med unntak av bekymring når det er tydelig sykdom som er grunnen). Jeg har gått ned 15 kilo selv og kjenner folk som har gått ned både mer og mindre. Aldri noe negativt. Nå er ikke vekt noe jeg er vant til at diskuteres så ofte, men ved store endringer er det jo likevel mange som kommer med kommentarer av typen "nå ser hun så sprek og flott ut" eller "han har jammen klart å ta av mye, det er imponerende". Anonymkode: f1efd...3d3 1
Schadenfreude Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 "Det er en uting å diskutere andres kropper" hadde jeg svart hvis noen spurte om jeg har gått ned i vekt. Alle har en kropp de har lov til å gjøre akkurat det de vil med. Kroppen din er irrelevant for andre enn deg selv.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 Dere er jo veldig tøffe dere da, som svarer folk sånn.Det tørr ikke jeg. Synes folk blir snurt om jeg ikke vil fortelle også. Men det er bare de som har et problem med det. Heldigvis er ikke det alle. Anonymkode: 2db0d...d81
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Jeg har fått mye kommentarer på kroppen min, spesielt når jeg trente aktivt. "Så fin og tynn du er" "Nå må du huske å spise" "Du er jo bare ei flis" osv. Det er aldri hyggelig. Personlig kommenterer jeg aldri noen andres kropp. Jeg hadde sagt rett ut at "du, jeg er ikke komfortabel med at du skal kommentere hvordan jeg ser ut. Kan du slutte med det?Jeg har aldri bedt om det, så de tankene får du holde for deg selv. Du aner ikke hvorfor noen går opp eller ned i vekt, og med mindre de diskuterer det med deg, så har du ingenting med det å gjøre". Spør noen deg "hvor mye har du gått ned i vekt da?". Så er det bare å svare at det har de ikke noe med. Det er privat. Du må bare være brutal her, for dette skal du ikke måtte finne deg i. Anonymkode: 71e88...e34
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #18 Skrevet 17. juni 2021 Jeg snakker ALDRI høyt om hvor mye jeg går ned i vekt, eller i det hele tatt. Jeg har fått kommentarer på at jeg har blitt slankere, da snakker jeg det veldig ned og sier det er tilfeldig for jeg har ikke gjort så mye annerledes, bare begynt å gå en times tur for å lufte. Så slipper jeg spørsmål, bedømmelser, tilbakemeldinger, belæringer osv. Jeg synes for så vidt at det er kjempe ubehagelig å snakke om min kropp og unngår at det blir tema. Anonymkode: a0fb3...da2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #19 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Der er litt rart dette. Men relasjoner handler også om roller. Det er trygt og fint å ha "den slanke" rollen i en relasjon og så blir det konkurannse når den som har hatt "tjukke" rollen blir normalvektig. Jeg opplevde noe lignende med en svigerinne, da jeg gikk ned 20 kilo. Jeg var veldig overvektig. Når jeg ble normalvektig var hun ikke smørblid lengre og lo av meg når jeg sa hva jeg hadde kutta ut. Mange synes jeg så rar ut som slank, og det er jo fordi det var uvant for dem. Folk som jeg ble kjent med som slank sa de ikke greide å se for seg meg med 20 ekstra kilo. Anonymkode: 2db0d...d81 Ja var veldig sårt å bli holdt utenfor. Jeg ble attraktiv, det var det som gjorde det. Jeg ble holdt utenfor på festligheter, når de skulle ut og sånne ting. Jeg stjal visstnok i fra de menn. Da jeg var tjukk var jeg så populær som venninne hos dem, men da jeg gikk ned ble det feil for dem. Jeg var den blide og tjukke, men når jeg ble den blide og slanke og fine, da fikk pipa en annen låt. Fikk mye oppmerksom fra menn. Fikk hets om jeg gikk i tettsittende klær og slike ting på fest. Måtte finne meg nye venner som jeg har i dag. Anonymkode: a134b...601 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå