Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en araber i Sverige for par år siden og vi likte hverandre godt. Han hadde søkt om asyl og løyet om hvor han er fra, men fikk avslag og dro til Spania.

Han sier at det finnes mange løsninger, og at vi kan få barn så blir det enkelt for oss å få leve sammen i Europa. At det er en fordel for begge. Og han påpeker at det er haram å få barn med noen man ikke vil ha som kone, så jeg kan stole på han. Jeg har fra starten sagt at jeg ikke vil gifte meg og han spør ikke om det.

En stor del av meg vil virkelig ha han, men en liten del sier meg at han er desperat etter opphold.. Erfaring?

Anonymkode: d44f6...78c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg møtte en araber i Sverige for par år siden og vi likte hverandre godt. Han hadde søkt om asyl og løyet om hvor han er fra, men fikk avslag og dro til Spania.

Han sier at det finnes mange løsninger, og at vi kan få barn så blir det enkelt for oss å få leve sammen i Europa. At det er en fordel for begge. Og han påpeker at det er haram å få barn med noen man ikke vil ha som kone, så jeg kan stole på han. Jeg har fra starten sagt at jeg ikke vil gifte meg og han spør ikke om det.

En stor del av meg vil virkelig ha han, men en liten del sier meg at han er desperat etter opphold.. Erfaring?

Erfaring? Han sier jo selv at han vil ha barn for å få opphold. Dere er begge egoister dersom dere får barn på så syltynt grunnlag. Stakkars barn i såfall. 

Dessuten er ikke barn noen garanti for å få opphold. Du virker ikke særlig oppegående, håper dette er trolling.

• Liker 44
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

😂😂😂😂 altsåååå🙈🙈🙈🙈

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Idioter, begge to.. Håper dere blir tatt!

Anonymkode: 06a74...e2a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Galskap å vurdere å få barn på et slikt grunnlag. Han, som far, har alle rettigheter til barnet, og du har ingen, i hans kultur. Får du barn med han, vil han få støtte fra sine til å ta barnet fra deg. Du er ugift mor, han er far og "eier" sine barn. Du tar en enorm risiko.  

Anonymkode: 872b9...486

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Han sier: han vil ha barn med deg for å få opphold, han vil ikke ha deg. Ville han hatt deg, ville han giftet seg med deg. 
Om dere får barn, er ikke han sikret opphold. Jeg kjenner flere som har fått avslag selv om de har barn her.

Jeg har selv vært gift med en utenlandsk i 11 år. 

Anonymkode: 1b16a...4d7

• Liker 9
Skrevet

Hva hvis han finner ut at han vil være en veldig deltagende far - i Europa - er det greit for deg at barnet ditt bor i en annen by eller til og med i et annet land, sammen med ham og hans nye kone, mens du betaler barnebidrag i 18 år?

Hva om han ikke lenger vil bo i Europa, men ta med barnet til sitt hjemland og oppdra det i "den rette tro" og du aldri ser barnet ditt igjen? Er det også ok?

• Liker 5
Skrevet

Finn ikke på å bli gravid på det grunnlaget der. Uff.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Vær så snill og dropp det. Hør på svarene du får i denne tråden. Dette spøker du ikke med

Anonymkode: 6a231...d35

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, nei! Dette må du aldri finne på!!!!

Anonymkode: d57f3...b85

• Liker 7
Skrevet

Jeg er sammen med en araber som er født og oppvokst i Norge, og selv det skaper innimellom problemer i forbindelse med kultur osv. Vil du omskjære barnet ditt? Vil han tvinge en evt datter til å bruke hijab etterhvert? Når han snakker om haram så kan det tyde på at han er ganske troende, og det lukter trøbbel lang vei.

Reis heller til Danmark og få deg en donorbaby hvis du føler deg desperat etter familie. Dette kan ende med mye hjertesmerte og mange bekymringer. Jeg vil nesten gå så langt som å si at om du er heldig, så vil han drite i deg og barnet. Er du derimot uheldig, så vil han kreve barnet sitt, og da vil barnet slites mellom to ganske forskjellige oppdragelser sannsynligvis. Og du vil hele tiden ha i bakhodet at det er en sjanse for at denne mannen tar med seg barnet og reiser sin vei for godt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Galskap å vurdere å få barn på et slikt grunnlag. Han, som far, har alle rettigheter til barnet, og du har ingen, i hans kultur. Får du barn med han, vil han få støtte fra sine til å ta barnet fra deg. Du er ugift mor, han er far og "eier" sine barn. Du tar en enorm risiko.  

Det har ikke noe å si, for hun vil føde barnet i Norge. Her gjelder norske regler. 

Men han får ikke opphold her kun fordi han er far. Han får antageligvis ikke komme på besøk en gang, om han er utvist fra Sverige. Dere har litt bedre sjanser som gift. Men jeg hadde aldri gifta meg med en som løy for å få opphold. 

Anonymkode: 26b21...7f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det har ikke noe å si, for hun vil føde barnet i Norge. Her gjelder norske regler. 

Men han får ikke opphold her kun fordi han er far. Han får antageligvis ikke komme på besøk en gang, om han er utvist fra Sverige. Dere har litt bedre sjanser som gift. Men jeg hadde aldri gifta meg med en som løy for å få opphold. 

Det har dessverre vist seg gang på gang at den som ønsker det, klarer å få barnet sitt ut av landet på et vis.  Får man barnet inn i hans hjemland, er det bare han som bestemmer om mor noengang får se det igjen.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Idioter, begge to.. Håper dere blir tatt!

Anonymkode: 06a74...e2a

Tatt for hva? Det er kanskje dumt, men ikke forbudt. 

Anonymkode: 2faa9...708

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Du vet jo ikke engang hvordan det faktisk er å bo med ham! 

Hvordan ville du planlagt barn med en norsk mann? Blitt kjent, bodd sammen noen år, kanskje giftet dere først? 

Anonymkode: e3023...ccb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Asylsøkere har ofte mye meninger om hvordan ting fungerer i Norge/Sverige/hvor de nå enn vil flytte, men det har ikke alltid rot i virkeligheten. Man får ikke automatisk oppholdstillatelse fordi man får barn, du kommer til å sitte igjen som aleneforsørger for dette barnet. Du må ha fast jobb, bosted og inntekt nok til å kunne forsørge alle tre over en lang periode før han kan søke om familiegjenforening.

Om dette er en dårlig ide? Definitivt. Man setter ikke barn til liv for en oppholdstillatelse. Hva vet du egentlig om han?

Anonymkode: 22550...89a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Et menneske skal ikke være et middel.

Anonymkode: e3680...276

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har dessverre vist seg gang på gang at den som ønsker det, klarer å få barnet sitt ut av landet på et vis.  Får man barnet inn i hans hjemland, er det bare han som bestemmer om mor noengang får se det igjen.  

Barnekidnapping til hjemlandet, tenker du på? Det vil ok ødelegge litt for prosjektet permanent opphold i Norge for å være med barnet. 

AnonymBruker
Skrevet
Maggi2 skrev (22 timer siden):

Jeg er sammen med en araber som er født og oppvokst i Norge, og selv det skaper innimellom problemer i forbindelse med kultur osv. Vil du omskjære barnet ditt? Vil han tvinge en evt datter til å bruke hijab etterhvert? Når han snakker om haram så kan det tyde på at han er ganske troende, og det lukter trøbbel lang vei.

Reis heller til Danmark og få deg en donorbaby hvis du føler deg desperat etter familie. Dette kan ende med mye hjertesmerte og mange bekymringer. Jeg vil nesten gå så langt som å si at om du er heldig, så vil han drite i deg og barnet. Er du derimot uheldig, så vil han kreve barnet sitt, og da vil barnet slites mellom to ganske forskjellige oppdragelser sannsynligvis. Og du vil hele tiden ha i bakhodet at det er en sjanse for at denne mannen tar med seg barnet og reiser sin vei for godt. 

hvorfor er du sammen men en sånn, når du merker kulturkrasj fra en som til og med er født og oppvokst her?

hvilke problemer har dere i forbindelse med kultur osv?

Anonymkode: 79d98...e45

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hvorfor er du sammen men en sånn, når du merker kulturkrasj fra en som til og med er født og oppvokst her?

hvilke problemer har dere i forbindelse med kultur osv?

Anonymkode: 79d98...e45

"En sånn" 🤣 Han er snill og god og vi har det veldig morsomt sammen. Han er familieorientert og ungene våre er lykkelige. Men man må jo likevel ta diskusjonen om omskjæring, jul osv. Dette gjorde vi før vi fikk ungene da, så jeg visste hva jeg gikk til. Guttene våre er ikke omskåret (for ham ville det vært mest naturlig) og vi feirer jul. Men det var ikke selvsagt at det ble sånn, det har vi måttet diskutere litt for å få på plass. 

Grunnen til at jeg advarer TS er jo at hun knapt nok kjenner denne mannen, og at han sier rett ut at han vil ha barn som et ledd i å få opphold, og at han snakker om hva som er haram og ikke. Hun aner jo ingenting om denne fyren, og det kan være litt skumlere enn å få barn med en ukjent, gjengs nordmann (selv om jeg ikke ville anbefalt det heller.)

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...