AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Eldste søsken i huset er straks 3,5 og har hatt det ganske luksus med tidene i bhg. Frem til i vår har hun blitt levert 9-9:30 og blitt hentet ca 14:30. Dager på maks 5 timer. Dette pga turnusen min hvor jeg var mye hjemme. Tidligere i år fikk vi en ny baby i hus som dessverre er mye våken på natt. Dette resulterer i at vi ofte har lagt oss i 4:30-05 tiden. Det har da blitt sånn at samboer leverer henne før jobb kl 07. Jeg har så utrolig dårlig samvittighet for at hun blir levert så tidlig. Jeg henter henne etter de har spist mellom måltid kl 14-14:15 hver dag. Hun våkner av seg selv rundt 05:45 hver morgen så hun blir aldri vekt for å reise. De dagene hun er trøtt og sover forbi 06:15 har vi gjort det sånn at jeg har levert slik at hun får sovet. Men da hun sjeldent sover forbi 6 har det blitt sånn at hun oftest reiser med pappaen sin kl 7. Noen tanker om dette? Er det tullete å føle på dette? Eller er jeg egoistisk og burde bare bite tennene sammen og holde ut om morgenen til tross for heftige netter med baby? 😭 Anonymkode: e813a...bb1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Jeg tror ikke fordelen ved en time eller to mindre i barnehagen oppveier en utslitt mor. Du er neppe en god omsorgsperson etter to timers søvn. Anonymkode: 4433d...542 17
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Mammahjertet har dårlig samvittighet uansett, så.den følelsen bør du forsøke å ignorere litt. Jeg tenker at ordningen dere har nå, er super for alle! Hun får jo være sammen med en opplagt mamma og baby en lang ettermiddag,istedet for at hun får en trøtt og sliten mamma både morgen og ettermiddag. Kjør på sier jeg! Anonymkode: 6eba6...241 7
Fiffig Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 Har ikke begge barna dine godt av at du får sovet mer? Dette presset man legger på seg selv for å være så umenneskelig mye tilstede, og samtidig impliserer at barnehage er et fælt sted å være en time lengre ... det er jeg ikke så sikker på. Jeg regner med at barnet trives godt i barnehagen? Det er ikke sånn at en time mindre med barnet om morgenen er lik omsorgssvikt. Jeg tror heller på kvalitet i samværet, for eksempel en mer uthvilt og mindre utslitt forelder er bedre. 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Hun koser seg nok i barnehagen, så jeg hadde levert med god samvittighet og sovet så mye jeg kunne 😊 Anonymkode: 4762f...6d2 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Jeg støtter alle over her 👆🏻Vi mødre har jammen meg nok dårlig samvittighet som er. Tenker det må være fint å heller bli hentet litt tidligere som du skriver, så får hun en fin ettermiddag sammen med dere ♥️ Ønsker deg masse søvn og bedre samvittighet ♥️ Anonymkode: ad073...128 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 Huff takk for mange gode og fine svar. Jeg er helt enig sett fra utsiden og hadde sagt akkurat det samme til en annen. Føles bare vondt når jeg står i det selv. Men tusen tusen takk dere, trengte å høre dette💞 Fiffig skrev (21 minutter siden): Har ikke begge barna dine godt av at du får sovet mer? Dette presset man legger på seg selv for å være så umenneskelig mye tilstede, og samtidig impliserer at barnehage er et fælt sted å være en time lengre ... det er jeg ikke så sikker på. Jeg regner med at barnet trives godt i barnehagen? Det er ikke sånn at en time mindre med barnet om morgenen er lik omsorgssvikt. Jeg tror heller på kvalitet i samværet, for eksempel en mer uthvilt og mindre utslitt forelder er bedre. Helt helt sant. Hun har vært så vant til å bli levert sent at de ansatte sier hun syntes det er kjempe stas å få være en av de første. Da hjelper hun til med å dekke bord til frokost, springer til gangen for å ta i mot de andre barna når de kommer osv. Og de sier at det er en veldig rolig start den første timen i bhg. Sikkert roligere enn her hjemme hvor baby bysses i 90% av tiden. Takk ❤️ Anonymkode: e813a...bb1 4
Sigyn Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 Hender jeg leverer sent på morgenen, eller tidlig, stort sett midt på (08-08.30). Merker null forskjell på min treåring på dét hvert fall, morgenene i barnehagen er som regel ganske rolige og ikke det som sliter henne ut. Prioriterer heller å hente tidlig, er der jeg merker størst forskjell, på f.eks 14.30 vs 16. Da har man tid til å finne på litt mer enn ved de sene hentingene. Nå må jeg innrømme at morgenene her sjelden er den beste kvalitetstiden uansett, er ganske trøtt stort sett, og ser mer barnetv f.eks på morgen enn kveld 😅 Sikkert like fint å være i barnehagen sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 Kjære deg, du høres ut som en veldig omsorgsfull mor. Husk at barnet ditt er 3.5 år. Hvis noe - så er det før 3’års alder de kan ha godt av kortere dager. Hvilket du jo har gjort:) nå som hun er 3.5 syns hun helt sikkert det er gøy å være i bhg. Og du henter henne fortsatt tidlig. Med andre ord; ikke ha dårlig samvittighet Anonymkode: 4783d...40d 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Skrevet 17. juni 2021 Absolutt ingenting å ha dårlig samvittighet for, du henter henne jo kjempetidlig Det er nok bare gøy for henne å være i barnehagen i den alderen Og jeg som syntes vi er så flinke som prøver å hente før 16. 🙈 Anonymkode: c5adc...bdd 2
Amatariel Skrevet 17. juni 2021 #11 Skrevet 17. juni 2021 Dette er ingenting å ha dårlig samvittighet for! Du henter jo kjempetidlig!! Før korona og hjemmekontor kom så var det helt vanlig at vi leverte i barnehagen kl. 7.15, og vi kunne jo ikke hente før kl.16.30 Sånn er det med full jobb + kjøretid. Jeg antar at det er det at du er hjemme som gjør at du føler på samvittigheten? Men å være i permisjon er jo en fulltidsjobb det også, og med urolig baby og slikt så er det bare frustrerende utmattende å være sta på å skulle levere søsken sent og hente tidlig. Det er forresten veldig koselig i barnehagen på morgenen. Rolig modus, felles måltid osv. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #12 Skrevet 17. juni 2021 Slutt med det der med en gang. Ikke rakk ned på deg selv, mamma. Du gjør alt rett. Du er jernkvinnen som utviklet seg💌 Anonymkode: fcc0a...566 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #13 Skrevet 17. juni 2021 Har selv fleksibel dag (hjemmekontor) og kan glatt sende ungen i barnehagen klokka 07 om den har vært våken i en time, her er barnet stort selv overklar for action en halvtime etter at frokosten er fortært og det blir best for alle involverte om barnet får kose seg i barnehagen fremfor å gå på veggen her inne (men pleier da å hente litt tidligere). Anonymkode: c42d6...996 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #14 Skrevet 17. juni 2021 Det går nok veldig fint Jeg jobber i barnehage for tiden, og det er et par barn som nesten alltid pleier å komme til frokost kl. 7. De sier selv at de liker den rolige første stunden i barnehagen før dagen setter i gang for fullt. Det gjør jeg også, det er veldig kjekt å ha tidligvakt sammen med dem. Og som andre sier, det beste for begge barna dine er at du får sovet noe. Anonymkode: ade7f...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 Jeg har også en baby på 2 mnd og har derfor ofte behov for å sove på morgen.. Jeg står som regel opp med min på snart 3 år, men hvis jeg må dra babyen ut av huset så bruker jeg ofte flere timer på å få han til å sove igjen, derfor blir det til at far leverer i bhg hvertfall 3 av 5 dager. Til gjengjeld henter jeg også tidligere de dagene. Jeg tenker at om noen mnd så er kanskje ting lettere, og jeg vil ha muligheten til å levere i bhg igjen. For en kort stund nå så tror jeg det går helt greit at mellomste kommer litt tidligere i bhg. Så nei, ikke ha dårlig samvittighet for det, du trenger å sove for å kunne ta deg av begge barna på dag/ettermiddag /kveld. Snart er det lettere 😊 Anonymkode: 7e980...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå