AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 hvorfor reklamerer parti at jeg skal få det bedre på arbeidsplassen kun fordi dem skal få regjeringsmakta? ja, jeg snakker om Arbeiderpartiet. Er livet så enkelt og kommer det så lett til uttrykk? Hva mener dere om slik reklame? Anonymkode: f4533...fc3 1
kikkana Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvorfor reklamerer parti at jeg skal få det bedre på arbeidsplassen kun fordi dem skal få regjeringsmakta? ja, jeg snakker om Arbeiderpartiet. Er livet så enkelt og kommer det så lett til uttrykk? Hva mener dere om slik reklame? Anonymkode: f4533...fc3 Nei dette her er komplisert og det kommer selvfølgelig an på hvor du jobber. Men denne regjeringen har satt en standard for hva som er ok og det har faktisk noe å si for hvilken behandling en kan få. Og en arbeidsgiver glir lettere unna ved å ligge på grensen for hva som er lov, dersom utøvende makt på en måte ikke bryr seg. Lettere å sparke folk f eks og det kan få følger for miljøet på en arbeidsplass. Det tar uansett noen år før en ser effekten av hva en utøvende makt evt har gjort, så det blir ikke automatisk bedre over natta nei. Men regjeringen kan selvfølgelig komme med gode forslag ovenfor arbeidsmiljøet, når det gjelder arbeidsvilkår og rettigheter. 1
Knoot Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 (endret) Hvis alle lover og regler som Stortinget har vedtatt i arbeidsmiljøloven hadde blitt fulgt hadde vi ikke sett alle oppslag om ledere som behandler ansatte som møkk. Dessverre så er det slik at de som har makt til å forandre ting (ledelsen) ofte sitter trygt og godt i Norge på grunn av sterkt stillingsvern. Stortinget kan vedta så mange lover de vil, men det er i utgangspunktet opp til et underfinansiert Arbeidstilsyn og et altfor sterkt stillingsvern for de som bidrar til dårlig arbeidsmiljø som fører til at dårlig arbeidsmiljø har gode vilkår i Norge. Endret 17. juni 2021 av Knoot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå