AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Er ikke sikker på om denne er under riktig kategori. Historien er så at jeg og min eksmann flyttet fra hverandre for godt over ett år siden. Vi har to små barn sammen. Han innledet ganske raskt et nytt samboerforhold. Jeg har også en jeg holder på med, men han har jeg ikke introdusert for noen, og det kommer jeg til å fortsette med. Jeg lever veldig godt alene sammen med mine barn, og vi har klart å skape et veldig godt hjem her etter at eksen flyttet. Det siste året har det oppstått litt konflikter mellom meg og eksmann, da vi har forskjellig syn på hva som bør prioriteres i forhold til barna. Han har tatt veldig mye hensyn til sin nye samboer og ikke barna, i forhold til hva jeg synes er riktig. (i et så nytt forhold) Nå er det da slutt mellom han og den nye samboeren, og de flytter fra hverandre. Så nå ønsker han å oppta mer kontakt med meg, og mener vi skal dra på en helgetur sammen med barna. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette. Hvilke signaler sender det til barna? "Når pappa ikke har ny kjæreste, så kan vi gjøre ting sammen, men så fort han får ny kjæreste igjen, så kan vi ikke lenger gjøre noe sammen." Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med å dra på en helgetur med han, men skal jeg orke den vinglingen hans? Anonymkode: 3abb4...066
Gjest Hitogdit Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Så lenge du ikke har noe spesielt imot det, tenker jeg at en slik tur, kan være bra av og til. Da får jo barna anledning til å være med begge sine foreldre. Hvis han derimot fortsetter å surre rundt, kan det være greit å ta en ny vurdering, og se på om du bør tone ned den type kontakt. Du skal leve ditt liv, og få kjøre ditt løp, uten at han står i veien for deg. Barna kan også få noen slike tanker, som du er inne på, uten at det er helt glassklart for all del. Håper du finner ut av dette!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Ikke gjør det. Barna kan fort få forhåpninger om at dere skal bli sammen igjen. Anonymkode: c11e8...388
Gjest Smeltemann Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 En sånn tur må være veldig bra for barna, å se at mor og far kan være venner det må være helt topp.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Nei. Du tar ikke på tur med ungene med en mann du har et dårlig forhold til. Ungene vil merke den dårlige stemningen. Om dere vil prøve å jobbe for å få et bedre samarbeide, så er det fint. Men start da med å dra på åpen gård sammen. En dagstur, altså. Eller spis middag sammen. Helgetur venter dere med til dere faktisk har blitt oppriktig kjempegode venner, og ungene skjønner at dere ikke blir sammen igjen. Anonymkode: a8745...856
tussi680 Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Snu spm, ville du likt det samme, om du var han? Eller hva med de nye partnere, hva vil de begge to tenke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå