AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #61 Skrevet 19. juni 2021 Støtter de som sier man skal anmelde det. Eneste den dama vil skjønne Anonymkode: 2203b...dc1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #62 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Klarer ikke å ha så mye sympati for folk som kjøper seg dyr og ikke gidder å passe det selv. Katter har tatt over rollen til rottene som de nye skadedyrene. Eiere som er for late til å gå tur med katten sin (dere har fått med dere at det er en greie for folk som betaler for kattene?) og overlater ansvaret til hele nabolaget. Håper kattene deres forsvinner til noen som ønsker å ta vare på dem. Dyreplagere. Anonymkode: 23831...b97 Ærru helt nedrulla, jeg er en del av rasekattforeningen, dvs jeg snakker med mange som har rasekatt. Av de som lar katten går ute så er det en overvekt av de som lar den gå fritt. Resten går i bånd ja, men det er typ 3/5 som lar de gå fritt. Gå og klø deg i rumpa og lukt på fingeren et annet sted Gunnar. Anonymkode: ebf36...832 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #63 Skrevet 19. juni 2021 Ts her.. fant han nå, i gården hennes. han har et 10cm stort sår. Ser redd og forvirret ut. Ho var ikke hjemme når vi kom, men sendte en melding. jeg er helt i sjokk. Skjelver. Jeg er så forbanna.. hvordan skjedde dette med katten min? Han trodde jo at han holdt til der, så ut som om han ikke kjente meg igjen når jeg røska han med meg. Lusker redd rundt i huset. Hva faen har skjedd han?? Anonymkode: ebf36...832 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #64 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts her.. fant han nå, i gården hennes. han har et 10cm stort sår. Ser redd og forvirret ut. Ho var ikke hjemme når vi kom, men sendte en melding. jeg er helt i sjokk. Skjelver. Jeg er så forbanna.. hvordan skjedde dette med katten min? Han trodde jo at han holdt til der, så ut som om han ikke kjente meg igjen når jeg røska han med meg. Lusker redd rundt i huset. Hva faen har skjedd han?? Anonymkode: ebf36...832 Var han ute så kan han ha blitt skadet av et annet dyr, blitt påkjørt etc. bare fordi han var utenfor der så betyr ikke dette at det er hun som er skyld i det. Anonymkode: f0d05...de9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #65 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Var han ute så kan han ha blitt skadet av et annet dyr, blitt påkjørt etc. bare fordi han var utenfor der så betyr ikke dette at det er hun som er skyld i det. Anonymkode: f0d05...de9 Det er ikke bitt, ikke påkjørt, ikke brent, ikke kutt, ikke fall ect. Veterinær har sett lignende på han før, mistenkte allergi hvor huden faller av til slutt. Og da var sannsynligheten matallergi. på den tiden hadde ho også gitt han mat. Så jo det kan være at hun har skyld i det. Ikke sikkert selvsagt, men det er absolutt mulig. hun mener sikkert bare godt, på sin måte. Som jeg ikke forstår. Men nå har det blitt alvorlig. Da er det ikke så hyggelig for noen lenger. -ts Anonymkode: ebf36...832 1
Kittykat Skrevet 19. juni 2021 #66 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke bitt, ikke påkjørt, ikke brent, ikke kutt, ikke fall ect. Veterinær har sett lignende på han før, mistenkte allergi hvor huden faller av til slutt. Og da var sannsynligheten matallergi. på den tiden hadde ho også gitt han mat. Så jo det kan være at hun har skyld i det. Ikke sikkert selvsagt, men det er absolutt mulig. hun mener sikkert bare godt, på sin måte. Som jeg ikke forstår. Men nå har det blitt alvorlig. Da er det ikke så hyggelig for noen lenger. -ts Anonymkode: ebf36...832 Jeg hadde sagt ganske strengt ifra til henne at hun skal slutte å ta katten inn, eller så blir det rett og slett anmeldelse til politi på henne. Hvis det er f eks matallergi som er årsaken til at han har fått sår nå, så hadde jeg også sagt at det er hun som mest sannsynlig er skyld i at katten har fått sår nå pga maten som hun påstår at hun ikke gir. Her må du slå hardt mot hardt og sette ganske klare grenser for den innpåslitne naboen som tydeligvis ikke skjønner noe som helst, selv etter gjentatte beskjeder. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #67 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her.. fant han nå, i gården hennes. han har et 10cm stort sår. Ser redd og forvirret ut. Ho var ikke hjemme når vi kom, men sendte en melding. jeg er helt i sjokk. Skjelver. Jeg er så forbanna.. hvordan skjedde dette med katten min? Han trodde jo at han holdt til der, så ut som om han ikke kjente meg igjen når jeg røska han med meg. Lusker redd rundt i huset. Hva faen har skjedd han?? Anonymkode: ebf36...832 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke bitt, ikke påkjørt, ikke brent, ikke kutt, ikke fall ect. Veterinær har sett lignende på han før, mistenkte allergi hvor huden faller av til slutt. Og da var sannsynligheten matallergi. på den tiden hadde ho også gitt han mat. Så jo det kan være at hun har skyld i det. Ikke sikkert selvsagt, men det er absolutt mulig. hun mener sikkert bare godt, på sin måte. Som jeg ikke forstår. Men nå har det blitt alvorlig. Da er det ikke så hyggelig for noen lenger. -ts Anonymkode: ebf36...832 10 cm stort sår pga matallergi? Det hørtes rart ut. Har den fått noen utredning i forhold til hva det er i maten den reagerer på? Det du beskriver om at katten virker redd og lusker rundt i huset passer jo med at den kan ha blitt skremt av et annet dyr eller noe og kanskje blitt skadet i forbindelse med det. Kan jo ha skrapet seg opp på noe også? Anonymkode: abaa1...ac7 3
Mousj Skrevet 19. juni 2021 #68 Skrevet 19. juni 2021 Hold katten din inne til du har fått kontroll på hudproblemet og den blir «nullstillt» veterinær kan ta blodprøve og påvise hva den ikke tåler. Og så må du være knallstreng med naboen. Den gikk dit fordi den er forvirret over hvor den bor, det må det bli slutt på. De skal kjeppjage den. Trampe i bakken og husje. Det er sikkert aldeles smertelig for henne å gjøre det, men denne sabotasjen går ut over katten. Skjønner at du blir forbanna! 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #69 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 10 cm stort sår pga matallergi? Det hørtes rart ut. Har den fått noen utredning i forhold til hva det er i maten den reagerer på? Det du beskriver om at katten virker redd og lusker rundt i huset passer jo med at den kan ha blitt skremt av et annet dyr eller noe og kanskje blitt skadet i forbindelse med det. Kan jo ha skrapet seg opp på noe også? Anonymkode: abaa1...ac7 De vanlige symptomene på matallergi omfatter: Hudproblemer – kløe og rødhet, hårløse områder eller sår i huden Anonymkode: 431f6...ae1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #70 Skrevet 19. juni 2021 Hold katten inne til såret har grodd, og sett på gps'en. Si også til nabobarna at katten ikke kan være der inne og at den er allergisk mot maten de gir den. Si til barna at det er veldig farlig for katten. Og nabokona! Be mannen i huset om å ta henne skikkelig om du ikke klarer det selv. Du bør også vurderer sterkt om hun skal anmeldes nu pga måten hun har holdt på. Anonymkode: 431f6...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #71 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De vanlige symptomene på matallergi omfatter: Hudproblemer – kløe og rødhet, hårløse områder eller sår i huden Anonymkode: 431f6...ae1 Ja, har hørt om hårløse områder og utslett, men ikke 10 cm store sår. Ts skriver jo at katten var redd i tillegg, så det høres jo ut som det har skjedd noe Anonymkode: abaa1...ac7
n_97 Skrevet 19. juni 2021 #72 Skrevet 19. juni 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Støtter de som sier man skal anmelde det. Eneste den dama vil skjønne Anonymkode: 2203b...dc1 Støtter de som støtter anmeldelse. Min mor er en sånn og hun tror regler ikke gjelder for henne. Det eneste som hadde virket er anmeldelse. Sleng gjerne på et krystallklart "trusselbrev" fra en advokat om du har råd. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #73 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, har hørt om hårløse områder og utslett, men ikke 10 cm store sår. Ts skriver jo at katten var redd i tillegg, så det høres jo ut som det har skjedd noe Anonymkode: abaa1...ac7 Ts her. Katten holdes inne på ubestemt tid, får nå antibiotika og smertestillende. Det er det samme som sist, allergi/utslett. Blir skorpe/ hard hud der allergien setter seg så klorer han seg og huden ramler av. det er 10cm stort det han har klødd av. Han har mer han forsøker å rive av seg. Men vi må holde det på, det gjør fryktelig vondt å rive huden av, selv om skorpa er ubehagelig. naboen har fått klar beskjed, det endte med heftig krangel. Slang fra seg at hun aldri har tatt han inn eller gitt han mat. merkelig at hun har sendt bilde og skrevet det om det aldri skjedde. han har nok vært så redd og ute av seg pga smertene fra såret. Det ser ut som om han er skalpert. Anonymkode: ebf36...832
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #74 Skrevet 20. juni 2021 Jeg mener katten ikke er din, men sin egen, og at den må gjorde som den vil. Vi har også katt og den kommer ofte hjem med en lukt av kjøttkaker i brun saus og parfyme. Jeg tenker den har kost seg. ☺️ Anonymkode: 8847d...007
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #75 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg mener katten ikke er din, men sin egen, og at den må gjorde som den vil. Vi har også katt og den kommer ofte hjem med en lukt av kjøttkaker i brun saus og parfyme. Jeg tenker den har kost seg. ☺️ Anonymkode: 8847d...007 For noe fjas. Anonymkode: f0d05...de9 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #76 Skrevet 20. juni 2021 Jeg vet det finnes halsbånd med kamera du kan feste på katten. Vil tro et eventuelt kamera også har GPS, som gjør at du kan finne ut hvor katten er. Da får du kanskje filmet om katten eventuelt "bryter seg inn" eller om hun åpner døra og slipper katten inn. Du får også til å følge med hvor katten oppholder seg. Samtidig så må de jage unna katten når den kommer. Å "stjele" en annens katt på den måten er toppen av frekkhet. Katter drar dit de vil, spesielt hvis de har annen mat de kan få tak i. Det hadde menneskebarn også gjort om vi ikke hadde stoppet dem. Hvem vil vel ikke dra til naboen som har pizza til middag hver kveld, istedet for den kjedelige laksemiddagen med poteter hjemme? Har ingenting med om man er en flink dyreeier eller ikke. Det handler derimot om hva naboen har som katten ønsker, enten det er annen mat, eller ekstra oppmerksomhet fra noen som er ny og spennende. Kanskje er det noe spennende på veien til naboen som katten også er interessert i? Andre dyr, eller fugler? Anonymkode: ceb79...602 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #77 Skrevet 20. juni 2021 Da jeg var barn (er 30 nå), så var det normalt å frese vekk katter både fra eiendommen og om en katt fulgte etter deg på skoleveien. Husker at mine foreldre fortalte oss at "ikke klapp og kos fremmede katter. Fres og tramp i bakken og skrem de vekk om de følger etter dere, ellers kan de gå så langt at de ikke finner veien hjem igjen." Selv som barn og stor dyreelsker, så forstod jeg at det var bedre for kattene å bli skremt vekk så de lærte at de ikke burde gå bort til fremmede folk. Kan barn forstå dette, så burde et godt voksent menneske forstå dette også. Ts, du har bilder av at hun mater katten. Du har bevis på at du har forklart naboen at katten har allergier og ikke kan få annen mat. Anmeld henne om du finner katten inne hos henne igjen Anonymkode: e48da...14e 4
Maleficenta Skrevet 20. juni 2021 #78 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da jeg var barn (er 30 nå), så var det normalt å frese vekk katter både fra eiendommen og om en katt fulgte etter deg på skoleveien. Husker at mine foreldre fortalte oss at "ikke klapp og kos fremmede katter. Fres og tramp i bakken og skrem de vekk om de følger etter dere, ellers kan de gå så langt at de ikke finner veien hjem igjen." Selv som barn og stor dyreelsker, så forstod jeg at det var bedre for kattene å bli skremt vekk så de lærte at de ikke burde gå bort til fremmede folk. Kan barn forstå dette, så burde et godt voksent menneske forstå dette også. Ts, du har bilder av at hun mater katten. Du har bevis på at du har forklart naboen at katten har allergier og ikke kan få annen mat. Anmeld henne om du finner katten inne hos henne igjen Anonymkode: e48da...14e katter klarer fint å finne veien hjem
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #79 Skrevet 20. juni 2021 Maleficenta skrev (23 minutter siden): katter klarer fint å finne veien hjem Nå må folk slutte å tro at alle katter er magiske. De kan gå seg bort de også, de kan bli forvirret og de kan bli jaget bort. Anonymkode: f0d05...de9 5
Maleficenta Skrevet 20. juni 2021 #80 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå må folk slutte å tro at alle katter er magiske. De kan gå seg bort de også, de kan bli forvirret og de kan bli jaget bort. Anonymkode: f0d05...de9 du jaget de jo bort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå