AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #21 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Haha jo det blir vel siste utvei, men spørs om jeg har mage til å gjøre det😂 Anonymkode: ebf36...832 Du kan jo absolutt fortelle henne at du vil anmelde henne for å stjele katten din om dette fortsetter. Har du disse videoene fortsatt? Du kan jo også legge til at du har disse videoene som viser katten din hos henne. Åpenbart at denne kvinnen har andre hensikter enn det hun legger frem for deg, så ikke vær redd for å sette ned foten her. Det er din katt, og selv om katten har det veldig bra hos deg, er de veldig tilbøyelige til å gå der det finnes mat og ly, så det er opp til hver person å ikke ta inn og mate naboen sin katt. Anonymkode: 94905...5f1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #22 Skrevet 17. juni 2021 Fortell at katten kun kan spise spesialmat på grunn av allergier. Og at den har slitt mye med innvolsorm og lus. Anonymkode: ea93f...a34 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #23 Skrevet 17. juni 2021 Det sies at katta velger eieren sin og ikke omvendt. Så TS det ser ut som om katta di trives bedre hos naboen ! Anonymkode: 86e42...c56 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #24 Skrevet 17. juni 2021 Katter er enkle dyr. Og serverer hun fastfood (som billigmat er), så velger de glatt huset ut i fra maten. Har ingenting med deg å gjøre. Katt regnes per def. som løsøre. Akkurat som en sykkel, kan ikke naboen ta inn i huset ting som er ditt. Det er ikke lov pr. lov. Jeg gjorde, etter x antall henvendelser, kort prosess og anmeldte en nabo bort i veien som matet vår katt. Anonymkode: d58c9...e6a 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #25 Skrevet 17. juni 2021 Herremin, jeg hadde gått og henta katten med en eneste gang, jeg hadde ikke latt den bli hos naboen i dagevis..Definitivt GPS og inn hver kveld. Jeg hadde henta katta flere gang om dagen om det er det som må til... Jeg hadde også i uklare tonelag sagt fra om hva jeg akter å gjøre om hun fortsatte å lokke inn katten med mat og holde den inne. Uten tvil hadde jeg ringt politiet og meldt katten stjålet i den aktuelle FB gruppa.... "naboen min xx nekter å lokker til seg katten min og nekter å levere den tilbake"... Anonymkode: 82a33...c37 1
Troyamin Skrevet 17. juni 2021 #26 Skrevet 17. juni 2021 Du kan be om et møte i konfliktrådet. Kanskje det "skremmer" henne litt?
Brimi Skrevet 17. juni 2021 #27 Skrevet 17. juni 2021 Kenelz skrev (8 timer siden): plag naboen Ring på flere ganger daglig og spør etter katten din. Fortell at han trenger spesial fór da billig kattemat (fra naboen) har gitt han nyresvikt. Bruk GPS sånn du får med deg hvor han er og med en gang han har kommet inn i huset hennes så bank på døra og vær hysterisk. «NÆÆÆ ER KATTA HÆR?! STAKKAR PUSEFUSELUSEN SOM HAR NYRESVIKT PÅ GRUNN AV DÆÆ» Ikke alltid det funker😤 Jeg sa det til naboen min at pusen tåler ikke vanlig mat, så hun måtte ikke gi pusen mat. Men hun påstod at hun ikke ga pus mat, selv om jeg tok henne på fersken... Så nå er pus innekatt fram til naboen flytter 😕
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #28 Skrevet 17. juni 2021 Ts her. vil bare gjenta at katta får rikelig med mat her hjemme (kontrakt med oppdretter om fri tilgang til mat til alle døgnets tider) og vi har katteluke så kalle 3 kattene kommer og går problemfritt. De har egne skåler og vannfontene som de drikker av. I tilfelle noen tror at katta ikke får nok her hjemme, for det får han absolutt. Men naboen har jeg hatt en samtale med ang allergi. Vi så utslett på han og bestiller dyrlegetime. Men så legger hun frem bekymring om det utslettet til oss kort tid etter. Vi blir litt overrasket over at ho skal stikke nesa si i det, men sier nøytralt at han skal til dyrlegen da og da pga dette. Etter testing og svar forteller vi at det er viktig han ikke får mat av ho, for han skal ikke tro han bor noe annet sted. Og vi må passe på allergien. - nei jeg forstår jo det da. Fikk jeg til svar. også fortsetter ho på samme måte som før.. nå er han nok der igjen, for kom ikke hjem i natt. Han pleier alltid å komme hjem for kvelden. ho tror nok ho er grei, eller så prøver ho å lure til seg en gratis katt. Han er veldig vakker, men det er jo ikke en invitasjon til at folk skal lokke han til seg 🙄 Anonymkode: ebf36...832
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #29 Skrevet 17. juni 2021 Å.. hva slags katt er det? Hent hjem katta de hver kveld og helst noen ganger på dagtid også. Hold kattene inne om natta... Mine er inne om natta, så da henter jeg dem inn om de ikke kommer hjem frivillig. De har gps så enkle å finne, men verre å fange 🤣 Anonymkode: 82a33...c37 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #30 Skrevet 17. juni 2021 Støtter forslaget om GPS og henta katten var gong. Høyrest ut som kattenappar... Anonymkode: fbb5d...179 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #31 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Å.. hva slags katt er det? Hent hjem katta de hver kveld og helst noen ganger på dagtid også. Hold kattene inne om natta... Mine er inne om natta, så da henter jeg dem inn om de ikke kommer hjem frivillig. De har gps så enkle å finne, men verre å fange 🤣 Anonymkode: 82a33...c37 Det er en black silvertabby Maine Coon. Ligner på bildet jeg legger ved. Sendte ho meld og han ligger visst på verandaen hennes, skal bort og lokke han hjem nå. 🥴 Anonymkode: ebf36...832 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #32 Skrevet 17. juni 2021 Vi hadde samme problem. Naboen slapp katten inn i huset sitt og gav ham mat stadig vekk. Naboen er svigers da! 😂 De sluttet etter at mannen min sa fra på en meget sint måte😂 «Hvis dere vil ha katt får dere skaffe egen, ikke prøve å snike til dere vår! « Anonymkode: 71338...65c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #33 Skrevet 17. juni 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en black silvertabby Maine Coon. Ligner på bildet jeg legger ved. Sendte ho meld og han ligger visst på verandaen hennes, skal bort og lokke han hjem nå. 🥴 Anonymkode: ebf36...832 Kjempesøt! Jeg har en tricolour maine coon dame, men hun er heldigvis så skeptisk til fremmede at det skal godt gjøres å lokke henne til seg. Veldig familiekjær... hater fremmede 🤣 Gå og hent katta di! Anonymkode: 82a33...c37 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #34 Skrevet 17. juni 2021 Jeg hadde klikka på kjerringa. 😳 Har også en vakker Maine Coon pus, og hadde noen tatt henne inn så hun ikke kom hjem, etter å ha sagt tydelig fra EN gang, hadde jeg anmeldt. Anonymkode: cfab8...72b 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #35 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. vil bare gjenta at katta får rikelig med mat her hjemme (kontrakt med oppdretter om fri tilgang til mat til alle døgnets tider) og vi har katteluke så kalle 3 kattene kommer og går problemfritt. De har egne skåler og vannfontene som de drikker av. I tilfelle noen tror at katta ikke får nok her hjemme, for det får han absolutt. Men naboen har jeg hatt en samtale med ang allergi. Vi så utslett på han og bestiller dyrlegetime. Men så legger hun frem bekymring om det utslettet til oss kort tid etter. Vi blir litt overrasket over at ho skal stikke nesa si i det, men sier nøytralt at han skal til dyrlegen da og da pga dette. Etter testing og svar forteller vi at det er viktig han ikke får mat av ho, for han skal ikke tro han bor noe annet sted. Og vi må passe på allergien. - nei jeg forstår jo det da. Fikk jeg til svar. også fortsetter ho på samme måte som før.. nå er han nok der igjen, for kom ikke hjem i natt. Han pleier alltid å komme hjem for kvelden. ho tror nok ho er grei, eller så prøver ho å lure til seg en gratis katt. Han er veldig vakker, men det er jo ikke en invitasjon til at folk skal lokke han til seg 🙄 Anonymkode: ebf36...832 Jeg tenker du må slutte å snakke hyggelig til henne. Be henne om å kutte ut med matingen og ta inn katta di, kjeft på henne. Bli forbanna. Anonymkode: 431f6...ae1 9
Gjest Chroma Skrevet 17. juni 2021 #36 Skrevet 17. juni 2021 Du må nok slutte å være hyggelig med denne naboen og gi klar beskjed.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #37 Skrevet 17. juni 2021 Slutt å være hyggelig, bli forbanna på kjerringa. Si at hun enten får jage ut katten hver gang den kommer OG SLUTTE Å MATE DEN, ellers går du til politiet og drar henne inn i konfliktrådet fordi hun gang på gang prøver ås stjele katten din. Idiotfolk. Anonymkode: f0d05...de9 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #38 Skrevet 17. juni 2021 Si at katten deres går på spesiell diett pga av en eller annen sykdom ( google litt og finn en passende en) og hvis hun mater katten deres med annen mat må den til dyrlege og at det i værste fall kan ende med at den dør av feil kost. Ligg til at hvis hun mater den igjen med feil for må hun betale dyrlege regningen / eventuelt kjøpe dere en ny rasekatt. Anonymkode: 43853...a5d 3
Tvist Skrevet 17. juni 2021 #39 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Si at katten deres går på spesiell diett pga av en eller annen sykdom ( google litt og finn en passende en) og hvis hun mater katten deres med annen mat må den til dyrlege og at det i værste fall kan ende med at den dør av feil kost. Ligg til at hvis hun mater den igjen med feil for må hun betale dyrlege regningen / eventuelt kjøpe dere en ny rasekatt. Anonymkode: 43853...a5d TS vil nok ikke ha en ny rasekatt, hun vil beholde den hun har. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #40 Skrevet 17. juni 2021 Har/hatt akkurat samme problem som deg, bare at min nabo er 85 år og bor alene. Hun tok ut høreapparater når jeg kom på døren og var helt umulig å prate med. Jeg kontaktet borettslaget og allierte meg med de. De kunne ikke gjøre annet enn å prate med henne, da det sånn egentlig ikke er lov med utekatt hos oss. Men katten tar mus og rotter, og er ikke til sjenanse på noe vis (driter inne og er veldig snill med barn som vil klappe den). Jeg satte på en gps på katten, men den tok hun av "fordi det er dyremishandling" må vite. Hun mente også at det var dyremishandling å la katten være ute. Når både jeg, mannen og to stk fra styret var på døra hennes for å mase så sluttet hun å ta den inn. Men hun er på døra vår hele jævla tiden og maser på at vi må ta den inn. Måtte ta ut batteriene i ringeklokka, vi prater 7 besøk ila en dag. Og selv om vi tar inn katten vil den ut med en gang, med mindre den kommer inn av egen fri vilje. Har forsøkt konfliktrådet og truet med anmeldelse både person lov og på brev, men hun stiller ikke opp og lar seg ikke stoppe. Men gps, konfliktråd og mase noe jævlig på henne funker. Evt en anmeldelse siden naboen deres er i 30-årene og ikke nærmer seg utløpsdato. Naboen min er en så jævlig pain in the ass at den dagen hun er meldt ut av folkeregisteret skal jeg sette inn nye batterier i ringeklokka 👌 Anonymkode: 71c4d...2bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå