AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Vi sliter voldsomt med en nabo som tar inn katten vår og mater han. Både jeg og mannen min har sagt direkte til ho at det må hun ikke gjøre, men vi setter pris på at hun bryr seg (dame på 30-år med to små barn). hun sier hun forstår, men at katten «bryter» seg inn. Det forstår vi at er vanskelig for ho. Men ho sender bilder og filmer av katta leke inne i huset med barna hennes og med en tallerken med kattemat ved siden av. Med andre ord så mater ho han bevisst så han kommer inn. hva faen gjør vi da?? det skal sies at han er en fin og flott rasekatt. Jeg som eier ser jo dette som at dama prøver å få seg gratis rasekatt. Det er heller ikke et verdig liv for den katta å bli sperra inne (vi bor i en blindvei ute på landet, alle naboer er eldre folk som lar katta være i fred. Så ser ingen fare i å la den gå ute. Utenom ho ene her da). Så derfor må han få gå fritt. igjen; jeg forstår det er vanskelig hvis han «bryter» seg inn. Men her tror jeg ikke at det er et reelt tilfelle, men at hun gir han mat og slipper han inn. Nå er han vekk på 2 dagen, og er hos ho. Anonymkode: ebf36...832 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi sliter voldsomt med en nabo som tar inn katten vår og mater han. Både jeg og mannen min har sagt direkte til ho at det må hun ikke gjøre, men vi setter pris på at hun bryr seg (dame på 30-år med to små barn). hun sier hun forstår, men at katten «bryter» seg inn. Det forstår vi at er vanskelig for ho. Men ho sender bilder og filmer av katta leke inne i huset med barna hennes og med en tallerken med kattemat ved siden av. Med andre ord så mater ho han bevisst så han kommer inn. hva faen gjør vi da?? det skal sies at han er en fin og flott rasekatt. Jeg som eier ser jo dette som at dama prøver å få seg gratis rasekatt. Det er heller ikke et verdig liv for den katta å bli sperra inne (vi bor i en blindvei ute på landet, alle naboer er eldre folk som lar katta være i fred. Så ser ingen fare i å la den gå ute. Utenom ho ene her da). Så derfor må han få gå fritt. igjen; jeg forstår det er vanskelig hvis han «bryter» seg inn. Men her tror jeg ikke at det er et reelt tilfelle, men at hun gir han mat og slipper han inn. Nå er han vekk på 2 dagen, og er hos ho. Anonymkode: ebf36...832 Kanskje de har egne katter som maten står framme til? Anonymkode: 748db...25b 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje de har egne katter som maten står framme til? Anonymkode: 748db...25b Ts her. jo det har hun, en rød katt. Og to hunder. Men hun tar bilde og sender - med en egen tallerken til han. Hvor han spiser på den tallerkenen. Sist jeg så det og sa ifra, sa hun det var lettvint å gi han mat når han kom inn. For da spiste han ikke maten til de andre. Jeg foreslo at hun kunne hive han ut. Eller skremme han vekk, han har jo ingenting der å gjøre. Ho syntes synd på han. For han var jo sulten. og joda, men katta eter som en hest. Han spiser en halv pølse vom om dagen og alt annet han finner i skåla si (alltid rikelig med mat tilgjengelig). Men ho gir han billig posemat fra dagligvare og det ELSKER han. ho er også «nabo». Bor i en gate bortenfor oss, så er ikke nærmeste nabo. Så det er ikke direkte naturlig at han skal henge der. Anonymkode: ebf36...832
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. jo det har hun, en rød katt. Og to hunder. Men hun tar bilde og sender - med en egen tallerken til han. Hvor han spiser på den tallerkenen. Sist jeg så det og sa ifra, sa hun det var lettvint å gi han mat når han kom inn. For da spiste han ikke maten til de andre. Jeg foreslo at hun kunne hive han ut. Eller skremme han vekk, han har jo ingenting der å gjøre. Ho syntes synd på han. For han var jo sulten. og joda, men katta eter som en hest. Han spiser en halv pølse vom om dagen og alt annet han finner i skåla si (alltid rikelig med mat tilgjengelig). Men ho gir han billig posemat fra dagligvare og det ELSKER han. ho er også «nabo». Bor i en gate bortenfor oss, så er ikke nærmeste nabo. Så det er ikke direkte naturlig at han skal henge der. Anonymkode: ebf36...832 Er katten kastrert? Anonymkode: ca781...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er katten kastrert? Anonymkode: ca781...9fa Jepp, vil si det er en selvfølge å gjøre når man lar katten gå ute. Har også kontrakt på kastrering med oppdretter. Så det ble gjort når han var 6mnd gammel. Hvordan det? -ts Anonymkode: ebf36...832 5
Gjest Robin666 Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Du får passe på din egen katt i stedet for å sutre over andre.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Må skyte inn at første gang ho så han tok ho han inn til seg, skrev eget innlegg på en gruppe vi i området har på Facebook, om at hun hadde reddet en «stjålet» rasekatt som var forvillet seg til bygda vår og hun hadde sendt han til dyrebeskyttelsen. Vi og oppdretter heiv oss rundt for å hente han og snakke med ho. Det ordnet seg før vi kom, siden dyrebeskyttelsen leste av chippen og så hvor han tilhørte. men det var da han kom til ho og fikk mat første gangen.. så har det holdt på siden. Anonymkode: ebf36...832
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Robin666 skrev (2 minutter siden): Du får passe på din egen katt i stedet for å sutre over andre. Jeg skal sutre hele natta’n jeg nå. Kanskje du skal gå og sutre over det? Anonymkode: ebf36...832 18
Tvist Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Jeg ville gått innom henne til stadighet hver gang du ikke finner katten og spurt. Mas og mas så hun synes det er stress å ha deg innom. Sett gjerne en gps på katten, så vet du hvor den er. Plag naboen. 19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Tvist skrev (Akkurat nå): Jeg ville gått innom henne til stadighet hver gang du ikke finner katten og spurt. Mas og mas så hun synes det er stress å ha deg innom. Sett gjerne en gps på katten, så vet du hvor den er. Plag naboen. Takk for tips, jeg tror jeg skal bruke rådet ditt. Kanskje gi han litt av den billige kattematen også, så han synes det er mer interessant her hjemme igjen. -ts Anonymkode: ebf36...832 4
Tvist Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips, jeg tror jeg skal bruke rådet ditt. Kanskje gi han litt av den billige kattematen også, så han synes det er mer interessant her hjemme igjen. -ts Anonymkode: ebf36...832 Håper det hjelper.
Kenelz Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 plag naboen Ring på flere ganger daglig og spør etter katten din. Fortell at han trenger spesial fór da billig kattemat (fra naboen) har gitt han nyresvikt. Bruk GPS sånn du får med deg hvor han er og med en gang han har kommet inn i huset hennes så bank på døra og vær hysterisk. «NÆÆÆ ER KATTA HÆR?! STAKKAR PUSEFUSELUSEN SOM HAR NYRESVIKT PÅ GRUNN AV DÆÆ» 16
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jepp, vil si det er en selvfølge å gjøre når man lar katten gå ute. Har også kontrakt på kastrering med oppdretter. Så det ble gjort når han var 6mnd gammel. Hvordan det? -ts Anonymkode: ebf36...832 Jeg syns også det er en selvfølge, men det er ofte at folk ikke kastrerer hannkattene sine. Så fint og flott at du har kontrakt med oppdretter på det og faktisk har tatt ansvar. Nå skrev jo du at det ikke er naturlig for katta di og henge hos den naboen, og ukastrerte hannkatter går jo gjerne lengre. Men hvis hun har lokka til seg katta di, så skjønner jeg hva du mener med unaturlig. Anonymkode: ca781...9fa
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Kenelz skrev (1 minutt siden): plag naboen Ring på flere ganger daglig og spør etter katten din. Fortell at han trenger spesial fór da billig kattemat (fra naboen) har gitt han nyresvikt. Bruk GPS sånn du får med deg hvor han er og med en gang han har kommet inn i huset hennes så bank på døra og vær hysterisk. «NÆÆÆ ER KATTA HÆR?! STAKKAR PUSEFUSELUSEN SOM HAR NYRESVIKT PÅ GRUNN AV DÆÆ» Han hadde faktisk utslett for litt siden, betalte 3000kr etter forsikringsoppgjøret. Måtte ta masse tester. Viser seg at han reagerer på noe, men vi fant ikke ut av hva det var. Men at det var et resultat av en allergi. Hos oss har ingenting endret seg. Har 3 rasekatter som går på ca samme diett (han her må få litt ekstra proteiner pga den rasen han er). uansett, jeg mistenker det er billigmaten ho gir.. uten å vite sikkert da, det må sies. Men nå skal jeg jaggu bestille meg gps til den katta og mase på ho hver gang han er der. For nå er jeg lei. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns også det er en selvfølge, men det er ofte at folk ikke kastrerer hannkattene sine. Så fint og flott at du har kontrakt med oppdretter på det og faktisk har tatt ansvar. Nå skrev jo du at det ikke er naturlig for katta di og henge hos den naboen, og ukastrerte hannkatter går jo gjerne lengre. Men hvis hun har lokka til seg katta di, så skjønner jeg hva du mener med unaturlig. Anonymkode: ca781...9fa joda hvis man kjøper rasekatt fra seriøs oppdretter blir man nærmest pålagt å kastrere når de er gamle nok. Skriver under kontrakt at man godtar kravet, hvis ikke får man ikke kjøpe. Samme gjelder med alder på katt når den skal/om slippes ut og tilgjengelighet på mat. Den skal alltid ha næringsrik mat tilgjengelig. Vi har også katteluke så kattene kommer og går som de vil, uten å være avhengige av at vi skal åpne døra. Da slipper de å stå låst ute eller inne om de er på jobb osv. men ja; han henger der nok fordi ho tok han inn og ga han mat fra den gangen. Så har ho fortsatt med det. Rimelig kjipt for oss når vi har sagt ifra flere ganger. Anonymkode: ebf36...832 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 Om VI er på jobb- mente jeg. Heehee -ts. Anonymkode: ebf36...832
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2020/02/07/Rykket-ut-på-melding-om-stjålet-katt-på-Byåsen-21035270.ece Kan kanskje være en siste mulighet? Burde virkelig skjønne det da, haha. Anonymkode: ca781...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2020/02/07/Rykket-ut-på-melding-om-stjålet-katt-på-Byåsen-21035270.ece Kan kanskje være en siste mulighet? Burde virkelig skjønne det da, haha. Anonymkode: ca781...9fa Haha jo det blir vel siste utvei, men spørs om jeg har mage til å gjøre det😂 Anonymkode: ebf36...832 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #18 Skrevet 17. juni 2021 Tvist skrev (1 time siden): Jeg ville gått innom henne til stadighet hver gang du ikke finner katten og spurt. Mas og mas så hun synes det er stress å ha deg innom. Sett gjerne en gps på katten, så vet du hvor den er. Plag naboen. Støtter denne. Gjerne på litt ukurante tider på døgnet. Gå også og hent katten hver gang hun sender bilde. AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hadde faktisk utslett for litt siden, betalte 3000kr etter forsikringsoppgjøret. Måtte ta masse tester. Viser seg at han reagerer på noe, men vi fant ikke ut av hva det var. Men at det var et resultat av en allergi. Hos oss har ingenting endret seg. Har 3 rasekatter som går på ca samme diett (han her må få litt ekstra proteiner pga den rasen han er). uansett, jeg mistenker det er billigmaten ho gir.. uten å vite sikkert da, det må sies. Anonymkode: ebf36...832 Be om å få vite nøyaktig hva hun har gitt katten og si at dere mistenker allergi og at veterinæren har bedt om å få vite alt den har fått i seg. Legg til at dere har fått dyr veterinærregning pga dette, og at hvis hun har gitt katten noe den ikke tåler, vil hun bli stilt erstatningsansvarlig. Påpek at du gang på gang har sagt at hun ikke skal slippe inn og mate katten hvis hun protesterer. Jeg mener ikke at du trenger å følge opp dette, forhåpentligvis vil "trusselen" være nok. Anonymkode: e214c...364 14
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #19 Skrevet 17. juni 2021 Informer henne om at dere har problemer med smittsom kattelus, som også er smittsom til mennesker, og spør om det kommer fra hennes katter. Anonymkode: 7869a...a99 6
Maleficenta Skrevet 17. juni 2021 #20 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi sliter voldsomt med en nabo som tar inn katten vår og mater han. Både jeg og mannen min har sagt direkte til ho at det må hun ikke gjøre, men vi setter pris på at hun bryr seg (dame på 30-år med to små barn). hun sier hun forstår, men at katten «bryter» seg inn. Det forstår vi at er vanskelig for ho. Men ho sender bilder og filmer av katta leke inne i huset med barna hennes og med en tallerken med kattemat ved siden av. Med andre ord så mater ho han bevisst så han kommer inn. hva faen gjør vi da?? det skal sies at han er en fin og flott rasekatt. Jeg som eier ser jo dette som at dama prøver å få seg gratis rasekatt. Det er heller ikke et verdig liv for den katta å bli sperra inne (vi bor i en blindvei ute på landet, alle naboer er eldre folk som lar katta være i fred. Så ser ingen fare i å la den gå ute. Utenom ho ene her da). Så derfor må han få gå fritt. igjen; jeg forstår det er vanskelig hvis han «bryter» seg inn. Men her tror jeg ikke at det er et reelt tilfelle, men at hun gir han mat og slipper han inn. Nå er han vekk på 2 dagen, og er hos ho. Anonymkode: ebf36...832 får ikke katten nok mat his dere? Katter velger seg ofte folk selv. Katter er litt illojale der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå