Gjest Violetta Skrevet 10. september 2005 #1 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg bruker antihistaminer (allergimedisiner) daglig. Kan jeg bli blodgiver likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. september 2005 #2 Del Skrevet 10. september 2005 Ja, det kan du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 10. september 2005 #3 Del Skrevet 10. september 2005 Sorry, men det tviler jeg på. Jeg har ihvertfall fått nei fordi jeg bruker allergimedisiner fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 10. september 2005 #4 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. september 2005 #5 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Jeg vet om flere allergikere som gir blod selv om de bruker antihistaminer. Her er også en artikkel om dette. Det er kun ved alvorlige allergiske reaksjoner man ikke kan gi blod. Endret 10. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #6 Del Skrevet 10. september 2005 er mange regler for hvem som kan gi blod, bl.a at du kan ikke ta en piercing før tidligst et år før du skal gi blod.... www.giblod.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. september 2005 #7 Del Skrevet 10. september 2005 Generelt kan du gi blod selv om du tar allergimedisiner ja, så lenge du er symptomfri. Meld deg, og spør dem, så kan de vuirdere deg spesifikt, rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. september 2005 #8 Del Skrevet 10. september 2005 Mamma fikk nei pga Zyrtek for fire-fem-seks år siden, hun burker dem ikke hele året men ganske mye. Mannen min fikk begynne å gi blod da han ønsket det for tre år siden, han bruker (brukte) også Zyrtek på samme måte som mamma, de har ganske lik allergi. Han gav blod i Oslo, hun hørte i Østfold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #9 Del Skrevet 11. september 2005 Sorry, men det tviler jeg på. Jeg har ihvertfall fått nei fordi jeg bruker allergimedisiner fast. ← Er allergiker og leverer blod. Går på medisin. Kjenner en som var i selskap.var god og skjeiv...Sykehuset ringte å ville ha blod på natten. Har spesiell blodtype! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. september 2005 #10 Del Skrevet 11. september 2005 - Kan jeg være blodgiver når jeg er allergisk? - Det er litt avhengig av hvilket allergen du reagerer mot og hvor kraftige symptomer du har, men de fleste allergikere med beskjedne symptomer kan være blodgivere. Hentet free fra giblod.no Svaret blir altså: Meld deg som blodgiver og spør, om din spesifikke allergi. De aller fleste kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 11. september 2005 #11 Del Skrevet 11. september 2005 Det virker som om reglene blir praktisert ulikt, så du må nok bare ringe og spørre. Jeg bruker som sagt vanlige allergi-medisiner,- og jeg har ingen kraftig allergi, men bruker 1 pr dag året rundt. Lykke til! Håper du blir godtatt, det er en fin ting å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå