Gå til innhold

Postkasseskilt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann! Jeg ei jente på 27 år, og har en sønn på 7 år. Det har alltid vært bare meg og min sønn, og har hatt ansvaret for han. Jeg fikk en kjæreste for 2 år siden. Nå har vi tatt steget videre med å flytte sammen alle 3. For noen dager siden sier kjæresten at han har bestilt postkasse skilt til den nye leiligheten, og jeg synes jo dette var veldig skjønt, helt frem til han sa at det kun stod mitt navn og hans på, og ikke min sønn. Jeg kjente jeg ble lei meg, og han merket jo det. Han mente det var rart å henge seg opp i et postkasse skilt. Men på skiltet jeg har nå står det min sønns navn og mitt, og følte det var så rart han ikke hadde tatt med min sønns navn. Hva tenker dere om dette? Er jeg overfølsom? Eller er det riktig å føle det jeg gjør? 😛

Anonymkode: 11974...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han tenkte trolig ikke over det. Er jo stort sett voksne som får post.

Bestill nytt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

7-åringer får vel ikke så mye post, så det er ikke så rart at han ikke tenkte på det, så hvis han ellers er grei mot sønnen din og dette ikke går inn i rekken av mange små stikk mot sønnen din, ville jeg ikke bekymret meg for det.

Men jeg ville bestilt et nytt ett for å inkludere sønnen din! Sånne ting betyr mye for barn, å føle seg inkludert og som en del av familien. For meg er det veldig naturlig å ha barnas navn på både dørskilt og postkasseskilt (med mindre man kun har et etternavn der eller bor i borettslag med plassbegrensninger for antall navn på skiltet osv.)

Anonymkode: a05fa...53f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også reagert på det.  Han mente sikkert ikke noe med det/tenkte ikke på det, men jeg hadde bestilt et nytt med alle sitt navn på  :)

Anonymkode: d09e6...a15

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke tenkt på at sønnen din sitt navn skulle på, du får la tvilen komme han til gode denne gangen.

Du bestiller et nytt med alle sitt navn på. Er da vanlig at barna og står på, det gjør vi her iallfall. :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kun etternavn på postkassa, så det hadd ikke jeg ofret en tanke. 

Anonymkode: e5d00...b67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har postkasse på husveggen. På den står det kun mitt og samboers navn. På døra som er 20 cm unna står det et skilt med «her bor» hans navn, mitt navn og hans datters navn 😊 Synes det er en grei løsning.

Anonymkode: d60cc...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Det er nok bare mannlig ubetenksomhet.  Lag selv til noe, skriv ut og dekk med klistreplast og lim det på postkassen.

jeg har malt mange postkasser - til oss - meg og familie, meg alene, til familie og venner. Småplukk,, men billig kos.

Har skrevet teksten i word på pc og formattert til stor skrift, fin skrifttype, tegnet det av på postkassene med kalkerpapir imellom og malt det på postkassene med fine, tynne pensler.  Hvit bengalakk eller hobbylakk.  Tar lang tid og pirk..  Så har jeg tegnet litt rundt eller brukt skyvemerker med blomster.  Helt ok, greit det 😀.  Jeg pleier å male familiens navn og et stort husnummer på fremsiden og hele gateadressen på lokket.  Selvfølgelig må sønnen din stå på postkassen 😀 skulle bare mangle.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingen egne barn og derfor vet ikke at det er viktig å ha barnets navn på postkassa også. Pass o.l. kommer i mottakers navn, ikke til foresatte, men til barne selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren din mente ikke å ekskludere sønnen din. Han tenkte bare ikke over det.

Et postkasseskilt koster ikke så mye. Bestill et nytt et med alle navnene på, så er problemet løst 👍

Anonymkode: 6ebcc...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

7-åringer får vel ikke så mye post, så det er ikke så rart at han ikke tenkte på det, så hvis han ellers er grei mot sønnen din og dette ikke går inn i rekken av mange små stikk mot sønnen din, ville jeg ikke bekymret meg for det.

Men jeg ville bestilt et nytt ett for å inkludere sønnen din! Sånne ting betyr mye for barn, å føle seg inkludert og som en del av familien. For meg er det veldig naturlig å ha barnas navn på både dørskilt og postkasseskilt (med mindre man kun har et etternavn der eller bor i borettslag med plassbegrensninger for antall navn på skiltet osv.)

Anonymkode: a05fa...53f

Barn får faktisk gjerne mer post enn voksne - selv har jeg (mor) mottatt 3-4 pakker og ikke et eneste post-brev det siste året, mens mine 3 barn har mottatt rundt 20 post-brev totalt - innkalling til tannlege, innkalling til helsestasjon, timer på sykehus, informasjon om skoleskyss, og et par gratulasjonskort fra eldre familiemedlemmer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen hadde ikke sønnen vår sitt navn på postkasseskiltet. Sønnen sto på dørskiltet da. Men som barn fikk han sjelden eller aldri nesten noe post. Men da vi skiltes og jeg og sønnen flyttet, var han blitt 16 og kunne få post fra videregående skolen osv, så da bestilte jeg postkasseskilt med sønnens navn inkludert. For jo eldre barna blir, jo mer post kan de få.

Uansett var det nok bare det at så små unger din sønn sjelden får noe post, som gjorde at din nye samboer ikke tenkte over det. Tror ikke han gjorde det av illvilje.

Bestill et nytt med alle sitt navn på.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Følelser er aldri feil. Si at barnet også bør stå på, gå inn på posten.no og bestill nytt sammen. 

Han har gått for totalpakkeløsningen og har mye og lære…

Anonymkode: 5c330...4c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg glemte det av, sønnen jeg fødte selv, han står ikke på postkassen. Fordi jeg måtte ut og skrive det med sprittusj på kassen i pøsregn(friske opp en lapp som hadde blitt helt vasket blank av vind og vær) og holdt på å blåse bort. Men han er bare 2 år og får aldri post, følte meg likevel litt kjip. Han blir med en annen dag jeg husker å skrive det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...