Almando Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Jeg ønsker å sterilisere meg. Har tenkt på dette i et par år. Har ingen ønsker om et familieliv eller å reprodusere. Barn byr meg fullstendig imot. Jeg har en historie med dårlig psykisk helse og er på dette tidspunktet ikke psykisk frisk, betyr det at jeg ikke får sterilisere meg? Har skjønt det slik at det må sendes inn en søknad. Kan denne bli avslått? Er 26 år gammel. Vil gjerne høre andres erfaringer, spesielt fra dere som har vært unge når dere har sterilisert dere. Er kvinne. Endret 17. juni 2021 av Almando
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #2 Skrevet 17. juni 2021 Vil også høre erfaringer fra dere som er sterilisert, uansett alder. Smerter i etterkant, er det noen som har opplevd at arbeidet ikke var ordentlig utført og endte opp gravid +++.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Jeg vet det har vært en tråd om det før, bruk søkefunksjonen så finner du det sikkert😊 Anonymkode: 64b4b...a50
K.A. Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 Vent til du har fast dame, som også ikke vil ha barn. Før det bør du uansett bruke kondom, for sterilisering hjelper ikke mot kjønnssykdommer. 1
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2021 (endret) K.A. skrev (44 minutter siden): Vent til du har fast dame, som også ikke vil ha barn. Før det bør du uansett bruke kondom, for sterilisering hjelper ikke mot kjønnssykdommer. Jeg er kvinne og heterofil. Endret 17. juni 2021 av Almando
K.A. Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Almando skrev (8 minutter siden): Jeg er kvinne og heterofil. Ooops, my bad.
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2021 K.A. skrev (1 minutt siden): Ooops, my bad. Det går bra, det kom ikke tydelig frem i innlegget. Men nå står det under brukeren min at jeg er kvinne. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 er det ikke tryggere å få spiral i tilfelle du endrer mening når du finner en mann? mye kan skje når du blir litt eldre. det er en stor jobb. så leit å ende som 45/50 og angre. jeg har hatt jaydess spiral. mistet mensen hele dette forløpet og ingen bivirkninger. Anonymkode: 80996...506 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 Almando skrev (1 minutt siden): Det går bra, det kom ikke tydelig frem i innlegget. Men nå står det under brukeren min at jeg er kvinne. på mobil kommer det ikke opp ved siden av innlegg. Anonymkode: 80996...506 1
Huldra-78 Skrevet 17. juni 2021 #10 Skrevet 17. juni 2021 Jeg steriliserte meg som 26-åring, har aldri angret på det Var litt luftsmerter de første dagene etter operasjonen, ellers ikke noen plager. Tre små arr, som grodde uten problemer. Men ikke bli overrasket over å møte litt motstand fra legene, side du er ung. 3
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): på mobil kommer det ikke opp ved siden av innlegg. Anonymkode: 80996...506 Da legger jeg det inn i hovedinnlegget.
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #12 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): er det ikke tryggere å få spiral i tilfelle du endrer mening når du finner en mann? mye kan skje når du blir litt eldre. det er en stor jobb. så leit å ende som 45/50 og angre. jeg har hatt jaydess spiral. mistet mensen hele dette forløpet og ingen bivirkninger. Anonymkode: 80996...506 Jeg har prøvd spiral og det var mildt sagt en traumatisk opplevelse. Det fungerte dårlig for meg, noe jeg syns er synd, for da kunne det vært et alternativ. Men det er altså uaktuelt. Skal jeg være ærlig er jeg mer redd for å angre på å få barn, enn jeg er for å angre på at jeg ikke fikk barn. Jeg har også tenkt at om det skulle skje at jeg angrer meg, så kan jeg adoptere. Kjenner at jeg har absolutt ikke et behov for å bringe mine gener videre. Huldra-78 skrev (Akkurat nå): Jeg steriliserte meg som 26-åring, har aldri angret på det Var litt luftsmerter de første dagene etter operasjonen, ellers ikke noen plager. Tre små arr, som grodde uten problemer. Men ikke bli overrasket over å møte litt motstand fra legene, side du er ung. Hvor gammel er du nå? Er arrene veldig synlige (ikke at det er så relevant men spør likevel)? Kan se for meg at jeg vil møte litt mostand, ja. Jeg har ikke tenkt å sterilisere meg i år, men tenker kanskje i løpet av neste år. Hadde egentlig tenkt å vente til jeg er 30 år, men kjenner på lyst til å gjøre det litt før. 1
Huldra-78 Skrevet 17. juni 2021 #13 Skrevet 17. juni 2021 Almando skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du nå? Er arrene veldig synlige (ikke at det er så relevant men spør likevel)? Kan se for meg at jeg vil møte litt mostand, ja. Jeg har ikke tenkt å sterilisere meg i år, men tenker kanskje i løpet av neste år. Hadde egentlig tenkt å vente til jeg er 30 år, men kjenner på lyst til å gjøre det litt før. Jeg har blitt en skrulle på 42 år:) Nei, arrene er ikke synlige. Ene er i selve navlen og to akkurat i toppen av trekanten.
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2021 Huldra-78 skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt en skrulle på 42 år:) Nei, arrene er ikke synlige. Ene er i selve navlen og to akkurat i toppen av trekanten. Har det vært en periode i livet hvor du har angret, selv om du ikke angrer nå? Virker som om du er veldig fornøyd med avgjørelsen. Hadde du ønske om barn når du var yngre men så gikk det over i ung voksen alder? Takk for svar, forresten.
Huldra-78 Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 Almando skrev (1 minutt siden): Har det vært en periode i livet hvor du har angret, selv om du ikke angrer nå? Virker som om du er veldig fornøyd med avgjørelsen. Hadde du ønske om barn når du var yngre men så gikk det over i ung voksen alder? Takk for svar, forresten. Jeg har aldri hatt lyst på barn. Så for meg var det en lettelse å få det gjort. Aldri angret ett sekund på dette.
Gjest Melise__87 Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 (endret) Jeg steriliserte meg for 4 år siden, er 34, sa bare i fra til fastlegen at jeg ville sterilisere meg, han godtok det med en gang og fylte ut papirene jeg trengte, fikk det dekket 🙂 Har null interesse for barn. Har vært sammen med mannen i 17 år 🙂 Eneste plagene jeg fikk var litt luftsmerter de første dagene 🙂 Endret 17. juni 2021 av Melise__87
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Almando skrev (11 minutter siden): Jeg har prøvd spiral og det var mildt sagt en traumatisk opplevelse. Det fungerte dårlig for meg, noe jeg syns er synd, for da kunne det vært et alternativ. Men det er altså uaktuelt. Skal jeg være ærlig er jeg mer redd for å angre på å få barn, enn jeg er for å angre på at jeg ikke fikk barn. Jeg har også tenkt at om det skulle skje at jeg angrer meg, så kan jeg adoptere. Kjenner at jeg har absolutt ikke et behov for å bringe mine gener videre. Hvor gammel er du nå? Er arrene veldig synlige (ikke at det er så relevant men spør likevel)? Kan se for meg at jeg vil møte litt mostand, ja. Jeg har ikke tenkt å sterilisere meg i år, men tenker kanskje i løpet av neste år. Hadde egentlig tenkt å vente til jeg er 30 år, men kjenner på lyst til å gjøre det litt før. Med tidligere psykisk uhelse er adopsjon svært vanskelig i Norge. Ang sterilisering bør du be om samtale med lege så du får full oversikt over fordeler og ulemper. Har en tante og en venninne som er sterilisert (begge ble dette tidlig i 30 årene) og begge må gå livet ut på hormon medisiner med østrogen. Disse har desverre endel bivirkninger. Anonymkode: fabd1...f9e 3
Almando Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med tidligere psykisk uhelse er adopsjon svært vanskelig i Norge. Ang sterilisering bør du be om samtale med lege så du får full oversikt over fordeler og ulemper. Har en tante og en venninne som er sterilisert (begge ble dette tidlig i 30 årene) og begge må gå livet ut på hormon medisiner med østrogen. Disse har desverre endel bivirkninger. Anonymkode: fabd1...f9e Da så. Hvorfor må de gå på hormonmedisiner? Første gang jeg hører om dette.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #19 Skrevet 17. juni 2021 Er du over 25 bestemmer du selv. Anonymkode: 6482a...a3e
Rotemor Skrevet 17. juni 2021 #20 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med tidligere psykisk uhelse er adopsjon svært vanskelig i Norge. Ang sterilisering bør du be om samtale med lege så du får full oversikt over fordeler og ulemper. Har en tante og en venninne som er sterilisert (begge ble dette tidlig i 30 årene) og begge må gå livet ut på hormon medisiner med østrogen. Disse har desverre endel bivirkninger. Anonymkode: fabd1...f9e De har fjernet livmor e.l. Sterilisering fører ikke til hormonpreparater… 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå