Gjest Sesselja Skrevet 10. september 2005 #1 Del Skrevet 10. september 2005 Vi får ikke reist på europeisk storbyferie som planlagt til våren pga diverse ting her hjemme. Kan Marrakech i Marokko i desember være et alternativ? Noen som har erfaringer fra denne byen og kan anbefale/advare oss om den? Eller kanskje noen har forslag til andre byer vi kan besøke for en langhelg/uke vinterstid uten å fryse så innmari? Vi liker å rusle rundt og beundre arkitektur og omgivelser, men det blir kanskje litt kaldt de fleste steder i desember/januar tid i Europa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 10. september 2005 #2 Del Skrevet 10. september 2005 Går det fly direkte til Marrakesh? Jeg var der en gang på utflukt når jeg var i Agadir, og bussturen tok ganske lang tid. Så hvis dere må fly til f.eks Agadir går det bort mye tid i reising. tempen lå på 20 grader i Agadir om dagene, men var en del kaldere i Marrakesh da det ligger høyere opp. Jeg har vært i sørfrankrike i desember/januar og da lå tempen på rundt 10 grader, var helt greit å gå rundt i sol og 10 grader, men selvfølgelig kjedelig om det hadde regnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 10. september 2005 #3 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Kan du anbefale noe reisemål i Sør-Frankrike for et par som er interessert i kultur og historie? Og nei, jeg tror ikke det er direktefly. Ser at Apollo har reiser til Marrakech, men tror de bruker Agadir som flyplass. Hvor lang tid brukte dere på turen mellom de to byene? Endret 10. september 2005 av Sesselja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 10. september 2005 #4 Del Skrevet 10. september 2005 Det går an å ta fly til Casablanca og tog derfra til Marrakesh - tror da at toget tar ca to timer. Elsker den byen - ikke gå glipp av å oppleve den, det er helt fantastisk der! En virkelig opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #5 Del Skrevet 10. september 2005 Marrakech er fantastisk:) I hvert fall om man takler det at man ikke er i Europa, at det er en del pågående selgere, guider og lurendreiere... Vi dro via Agadir med en "lokalbuss", tok noen timer hver vei, men gikk greit som dagstur, så det kan ikke ha vært så langt. Vi rotet oss bort fra turitsentrumet (området rundt torget), noe som virket littegrann skummelt - men vi møtte bare hyggelige og hjelpsomme mennesker. Og så er det skikkelig eksotisk, veldig annerledes enn Europa. Vi var der i november, og det var behagelige temperaturer, men antar at det kan variere noe, ettersom det ligger ganske høyt (og man ser Atlasfjellene i horisonten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blære ikke reg. Skrevet 3. februar 2006 #6 Del Skrevet 3. februar 2006 Det går jo fly til en del store byer ved Middelhavet om vinteren. Ikke badetempratur, men grei tempratur så du slipper å fryse. Fra Oslo går det ihvertfall fly direkte til Barcelona, Roma og Nice. Og charterselskapene selger vel langweekend til Palma de Malorca også om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 3. februar 2006 #7 Del Skrevet 3. februar 2006 Vi står faktisk på farten til Marokko! Reiser i morgen tidlig og skal til Marrakech og Agadir. Apollo flyr til Agadir og derfre er det buss i ca. 4 timer tror jeg, men kan gi deg nærmere tilbakemelding i neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. februar 2006 #8 Del Skrevet 5. februar 2006 Denne tråden skal jeg følge med på, har også veldig lyst på en vinterhelg/uke i Marokko. Hva slags sted er Agadir som dere snakker om? Flere tips fra dere som har vært i landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2006 #9 Del Skrevet 5. februar 2006 Denne tråden skal jeg følge med på, har også veldig lyst på en vinterhelg/uke i Marokko. Hva slags sted er Agadir som dere snakker om? Flere tips fra dere som har vært i landet? ← Agadir er et typisk turiststed hvor mange av selgerne rundt om kring snakkers svensk, det er perfekt for sol og badeferie siden stranden der er ganske bra og det er også veldig bra temperaturer der på denne tiden av året. Jeg var i Marokko i januar i fjor, og da brukte vi Agadir som base, men reiste rundt på forskjellige utflukter.. Vi var for eksempel en dag i Marrakech, og der var vi stort sett i souken (markedet) siden vi ikke hadde verdens beste tid.. Vi reiste med Apollo og var med på deres utflukter, og her fikk vi først en omvisning i byen og i souken, før vi fikk gå et par timer på egenhånd. Apollo legger iallefall opp til et besøk i en krydderbutikk.. Dessuten var vi på eselriding i i den berberske landsbyen Tiout og så var vi i Taroudant. Der fikk vi verdens beste mat, og jeg lengter fortsatt Ikke vær redd for å spise maten der, for den er utrolig god, og ingen ble dårlig på vår tur iallefall (vi var vel 26 stykker som reiste på studietur i reiseliv). Jeg har lyst tilbake, mest på grunn av maten, men også på grunn av folket.. Vi var der da det var helligdager som tilsvarer vår julaften, og vi ble invitert hjem til en familie på "hoveddagen" hvor de slaktet sauen de hadde og så spiste vi sammen.. Det var en spennende opplevelse å få se hvordan vanlige marrokanere levde... Men neste gang vil jeg helst flere ganger til Marrakech, for jeg ble ikke helt ferdig med den byen føler jeg God tur iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 5. februar 2006 #10 Del Skrevet 5. februar 2006 Er man ved stranden i Agadir er det ganske så likt som hvilket som helst turiststrøk på kanariøyene. Men - man skal ikke langt bort fra stranden før turistpreget forsvinner. Jeg var i Agadir en uke, og var på flere utflukter. Veldig greit utgangspunkt i og med at det er billige turer dit fra Norge. Marrakesh anbefales! Jeg var der kun på utflukt med reiseselskapet - men kunne gjerne hatt litt bedre tid der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. februar 2006 #11 Del Skrevet 6. februar 2006 Men Agadir høres jo ut som et bra utgangspunkt hvis man reiser med to små barn? Sorry at jeg tar over tråden her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. februar 2006 #12 Del Skrevet 7. februar 2006 Agadir er et veldig greit utgangspunkt - kan ta masse forskjellige dagsturer, man kan sløve ved bassengkanten eller kose seg på den laaaaange stranden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 12. februar 2006 #13 Del Skrevet 12. februar 2006 Hei. Jeg har nettopp komet hjem fra ei uke i Marokko, og kan anbefale landet på det varmeste. Vi reiste med Apollo og hadde bestilt en kombinasjonstur hvor vi bodde tre netter i Marrakech og fire netter i Agadir. Marrakech var en opplevelse, mens Agadir i utgangspunktet var en veldig lite sjarmerende by synes jeg. Allikevel er jo Agadir fint hvir man ønsker sol og bading og det er også et fint utgangspunkt for turer til f.eks Tiznit. Som sagt: Jeg synes Marokko var et flott land og kan aboslutt anbefale det!! Trådstarter spurte vel egentlig om hvordan det var å reise på weekend-tur til Marrakech....Jeg vil si at man absolutt får sett mye av Marrakech på ei helg (vi hadde bare to hele dager der og synes vi fikk sett mye), men det er en ganske lang kjøretur fra Agadir til Marrakech og de fleste flyr vel til Agadir og hvis man kan fly til Marrakech er det nok kanskje bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå