Antiviruset Skrevet 17. juni 2021 #21 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): At de ikke er varme, skaper nærhet eller vil snakke om følelser. Deler ikke hemmeligheter. Involverer ikke dama i planer. Forteller aldri episoder fra jobb eller fra barndommen. Er et emosjonelt mysterium. Man føler seg ikke elska eller at de lar seg elske. Anonymkode: 09c7c...c26 Veldig godt beskrevet og det gjelder både kvinne og menn. De slipper deg rett og slett ikke innpå seg! Kommer du for tett på, kan de finne på og bryte forholdet tvert. Årsaken er tidligere negative erfaringer i oppveksten eller gjennom dårlige forhold. Mange blir slik om de har mange seksualpartnere som ellers behandler de dårlig. De har med seg en bagasje i livet som gjør at de ikke klarer å knytte seg til andre. Ytterst få av de klarer å endre på dette videre i livet. Tror det er mange av de i alderen 40+ som har flere dårlige forhold bak seg blant annet. Du kan bare glemme å klare å endre på de, det er en tapt sak. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #22 Skrevet 17. juni 2021 Jeg dater en sånn å river nesten av meg håret periodevis. Han er riktignok veldig på innimellom men så dauern ut igjen. Når vi møtes er ting ok. Bra for han at jeg er såpass in løv ellers hadde jeg vel bakket ut for lengst. Anonymkode: 02ce7...da1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #23 Skrevet 17. juni 2021 4 minutter siden, Antiviruset said: Veldig godt beskrevet og det gjelder både kvinne og menn. De slipper deg rett og slett ikke innpå seg! Kommer du for tett på, kan de finne på og bryte forholdet tvert. Årsaken er tidligere negative erfaringer i oppveksten eller gjennom dårlige forhold. Mange blir slik om de har mange seksualpartnere som ellers behandler de dårlig. De har med seg en bagasje i livet som gjør at de ikke klarer å knytte seg til andre. Ytterst få av de klarer å endre på dette videre i livet. Tror det er mange av de i alderen 40+ som har flere dårlige forhold bak seg blant annet. Du kan bare glemme å klare å endre på de, det er en tapt sak. Rart med det. Jeg har blitt behandlet som dritt etter sex, og stort sett hatt forhold med emosjonelt utilgjengelige menn som jeg ikke har fått lov til å forvente noe som helst nærhet av. Nå har jeg jobbet med meg selv og vet jeg fortjener bedre, så faller ikke lenger for slike og unngår sex hvis det er mulighet for at fyren kan ha potensiale til å behandle meg dårlig etterpå. Men emosjonelt tilgjengelig er jeg fremdeles, veldig sårbar og følsom. Merker dog jeg har utviklet en forsvarsmekanisme der jeg spiller likegyldig og sier ifra på forhånd til en ny sexpartner at jeg ikke ser på han som mer enn en venn selv om det er løgn, for å forhindre avvisning etterpå. Man kan ikke avvise ei som sier hun ikke er interessert. Så har en haug av strategiske forsvarsmekanismer, men utrolig åpen og elsker å både snakke om og høre om all verdens følelser. Anonymkode: 5604e...b05
MiniMjau Skrevet 17. juni 2021 #24 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg dater en sånn å river nesten av meg håret periodevis. Han er riktignok veldig på innimellom men så dauern ut igjen. Når vi møtes er ting ok. Bra for han at jeg er såpass in løv ellers hadde jeg vel bakket ut for lengst. Anonymkode: 02ce7...da1 Hahahaha, sånn er det her også. Herregud for en åpenbaring , at flere har det helt likt.
Antiviruset Skrevet 17. juni 2021 #25 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men emosjonelt tilgjengelig er jeg fremdeles, veldig sårbar og følsom. Merker dog jeg har utviklet en forsvarsmekanisme der jeg spiller likegyldig og sier ifra på forhånd til en ny sexpartner at jeg ikke ser på han som mer enn en venn selv om det er løgn, for å forhindre avvisning etterpå. Da er du jo allerede rammet litt av det ved å ha utviklet en forsvarsmekanisme som ikke er helt naturlig. Men du er da et "løvetannbarn" som tåler mer en de fleste. Der er jeg nok selv også til en viss grad. Mange er nok ikke der og derfor blir de ødelagt og emosjonelt utilgjengelige. Når de først er blitt det er det nok ikke noen vei tilbake for de aller fleste. De er skadet for livet. Hvordan oppdage at dette er tilfellet? De slipper deg ikke inn på seg, de lar deg ikke treffe nære venner og familie selv mange måneder ut i et forhold. De snakker aldri langt frem i tid om et innledende forhold. Det er aldri noen "vi" der. Forhold kan raskt gå fra "perfekt" til totalt usikkerhet om du kommer for nært. 1
Antiviruset Skrevet 17. juni 2021 #26 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg dater en sånn å river nesten av meg håret periodevis. Han er riktignok veldig på innimellom men så dauern ut igjen. Når vi møtes er ting ok. Bra for han at jeg er såpass in løv ellers hadde jeg vel bakket ut for lengst. Anonymkode: 02ce7...da1 Problemet ditt er at du aldri kommer videre med vedkommende, du kan bare glemme å endre på han. Du vil bare slite deg ut med å håpe på at ting endrer seg. Det kalles et hekt og det er pokker ta farlig. Jeg har vært der selv og oppdaget det raskt. Kuttet hun ut og kom meg videre i livet. Aldri om jeg skal rote meg inn i en slik floke igjen. Lært, hørt på andre med erfaring og dermed klart å kutte de ut raskt. Jeg kunne gått mange mil sammen med en slik en uten erfaring, men med erfaring vet jeg at det ikke nytter. Det ender aldri bra. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #27 Skrevet 17. juni 2021 Jeg møter en sånn. Han blir rar av å snakke om følelser og sier han ikke vet når han evt tenker det kan bli oss, pga hans dårlige erfaringer fra tidligere. Han virker redd. Men han vil tekste hele tiden hver dag og holder det gående. Spør hva jeg gjør og vil at vi skal være "eksklusive". Legger ikke planer langt frem i tid. Liker mannen kjempegodt men blir utrolig usikker på meg selv og hele relasjonen. Vurderer 5 ganger hver dag å bare kutte. hva skal man gjøre?? Anonymkode: bb7e1...419
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #28 Skrevet 18. juni 2021 Antiviruset skrev (5 timer siden): Problemet ditt er at du aldri kommer videre med vedkommende, du kan bare glemme å endre på han. Du vil bare slite deg ut med å håpe på at ting endrer seg. Det kalles et hekt og det er pokker ta farlig. Jeg har vært der selv og oppdaget det raskt. Kuttet hun ut og kom meg videre i livet. Aldri om jeg skal rote meg inn i en slik floke igjen. Lært, hørt på andre med erfaring og dermed klart å kutte de ut raskt. Jeg kunne gått mange mil sammen med en slik en uten erfaring, men med erfaring vet jeg at det ikke nytter. Det ender aldri bra. Men hva når mannen faktisk er sånn? Jeg går i terapi og terapeuten har foreslått terapi for samboeren min også. Fordi jeg vet at han virkelig elsker meg. Vil gifte seg og dele livet sitt med meg. Og sier det ofte. Vi bor sammen. Men når det kommer til følelser er han helt avstengt. Han kan ikke snakke om det og makter det ikke. Derfor blir de fleste samtaler ganske overfladiske og jeg føler meg på en måte oversett i mange sammenhenger. Det gjelder også mtp nærhet. Jeg kan ligge og ta på ham og stryke og han ser rett opp og ned i taket. Men han er ikke slik i forhold til sex da. Det er fryktelig frustrerende og det knuser meg av og til. Alt føles så tomt på en måte. Jeg har også opplevd slike menn i bli-kjent - fasen. Men det blir på en annen måte. For i mange tilfeller gjør de det bevisst og man vet aldri om de vil noe seriøst eller ei. Noen ganger ubevisst også hvis de er emosjonelt skadet. Og det blir det farlige hektet man snakker om. Men det handler ikke alltid om at det er fordi de ikke liker deg nok. Terapeuten jeg går til forteller at det er fint mulig å endre slik atferd i forhold. Men at det krever utrolig mye og ikke minst tid. Jeg er usikker om samboer er selvbevisst nok til å endre seg. Det er vanskelig, hva gjør man? Holder på å gå fra vettet. Er redd jeg skal angre og føle jeg ikke har gjort alt i min makt om jeg forlater en jeg elsker så høyt. Anonymkode: 484ed...809
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #29 Skrevet 18. juni 2021 Antiviruset skrev (7 timer siden): Problemet ditt er at du aldri kommer videre med vedkommende, du kan bare glemme å endre på han. Du vil bare slite deg ut med å håpe på at ting endrer seg. Det kalles et hekt og det er pokker ta farlig. Jeg har vært der selv og oppdaget det raskt. Kuttet hun ut og kom meg videre i livet. Aldri om jeg skal rote meg inn i en slik floke igjen. Lært, hørt på andre med erfaring og dermed klart å kutte de ut raskt. Jeg kunne gått mange mil sammen med en slik en uten erfaring, men med erfaring vet jeg at det ikke nytter. Det ender aldri bra. Eh, han er nå sånn men han liker meg nå likevel ? Har hatt hekt før men det er da ikke det samme. Anonymkode: 02ce7...da1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #30 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva når mannen faktisk er sånn? Jeg går i terapi og terapeuten har foreslått terapi for samboeren min også. Fordi jeg vet at han virkelig elsker meg. Vil gifte seg og dele livet sitt med meg. Og sier det ofte. Vi bor sammen. Men når det kommer til følelser er han helt avstengt. Han kan ikke snakke om det og makter det ikke. Derfor blir de fleste samtaler ganske overfladiske og jeg føler meg på en måte oversett i mange sammenhenger. Det gjelder også mtp nærhet. Jeg kan ligge og ta på ham og stryke og han ser rett opp og ned i taket. Men han er ikke slik i forhold til sex da. Det er fryktelig frustrerende og det knuser meg av og til. Alt føles så tomt på en måte. Jeg har også opplevd slike menn i bli-kjent - fasen. Men det blir på en annen måte. For i mange tilfeller gjør de det bevisst og man vet aldri om de vil noe seriøst eller ei. Noen ganger ubevisst også hvis de er emosjonelt skadet. Og det blir det farlige hektet man snakker om. Men det handler ikke alltid om at det er fordi de ikke liker deg nok. Terapeuten jeg går til forteller at det er fint mulig å endre slik atferd i forhold. Men at det krever utrolig mye og ikke minst tid. Jeg er usikker om samboer er selvbevisst nok til å endre seg. Det er vanskelig, hva gjør man? Holder på å gå fra vettet. Er redd jeg skal angre og føle jeg ikke har gjort alt i min makt om jeg forlater en jeg elsker så høyt. Anonymkode: 484ed...809 Han jeg har en slags umulig relasjon til har ihvertfall et vanskelig forhold bak seg, med en kontrollerende kvinne, som tok fra han muligheter til både hobby og venner, var utro og utrivelig... så jeg skjønner han jo godt at han har alle bremser på sånn sett. Så jeg henger med og prøver/håper på en sjanse til å komme gjennom. Jeg tar (ennå) ikke sjansen på å kutte han ut. Jeg liker han for godt... Jeg tenker også på at jeg kanskje kan såre og ødelegge han ennå mer, om jeg dropper han nå, pga de tilsynelatende problemene han har(selv om det jo ikke er mitt ansvar). MEN faren for hekt er der, og det har jeg hatt før. Det er en helt forferdelig greie. Så selv om jeg ikke er hektet ennå, så er jeg ihvertfall i en vanskelig floke. Skulle så gjerne se vår relasjon utvikle seg, men han slipper meg ikke inn. Om jeg forsiktig prøver å snakke om noe om følelser, relasjon, at jeg liker han etc, så er det som en vegg går ned. Akkurat som om jeg skulle snakket gresk. Han sier ikke noe om hva slags planer han har, eller hva han skal i helgen eller til uka. Han snakker veldig mye om familien sin da. Sånn som disse tinder-tider er så snakker jeg med flere, selv om jeg ikke har samme crushet for dem, så har vi jo en mye tettere relasjon, og vi greier å snakke om alle temaer, også følelser. Jeg tror det hjelper meg litt, og jeg tenker også at om jeg skal droppe han emosjonelt utilgjengelige, så må jeg gjøre det samtidig med at jeg har noen andre å snakke med. (det hørtes stygt ut, men det er for å redde meg selv...og de jeg snakker med, snakker med meg uten videre intensjoner om forhold/treff....) Anonymkode: 3ec01...ac0
ClausSaus Skrevet 18. juni 2021 #31 Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 0.12): Ja nemlig. Det er disse følelsesmessige utilgjengelig mennene som skaper kvinner som meg. Helt riktig. Menn må slutte å bruke kvinner. Late som om de er interessert i noe seriøst og genuint om de kun vil ha sex og ikke følelser. Hadde fyren sagt på forhånd «Hei, jeg er ikke klar for noe seriøst og vil kun ha sex» kunne jeg ha skrudd av følelsene og dermed ikke blitt «brent» og visste hva jeg gikk til. Men når mennene lar oss kvinner utvikle følelser før de avviser oss med og ikke ville noe mer blir vi brent. Irriterer meg at menn ikke bare kan være ærlig. Har menn i vrangstrupa. Så beklager på forhånd til dere som ikke er sånn men blir sykt irritert. Er kapabel til både sex og forhold - så hvorfor ikke bare være ærlig? Jo fordi da er det mindre kvinner å velge i og menn vil jo ha mest mulig sex. Bare å gi opp. Anonymkode: 7a80c...61a Kanskje kvinner burde begynne å ta litt ansvar for sine egne valg? Det vekker faktisk ikke så veldig stor sympati fra hverken kvinner eller menn når en kvinne spinner seg inn i fantasier om en fyr alle andre kunne se var en slask – hun også, om hun bare hadde giddet. For problemet er ikke at menn er så voldsomt snedige at kvinner ikke har sjanse til å gjennomskue dem. Kvinners hjerner er sosialt sterkere enn menns, og hun ville klart å se hva slags fyr det er hun står ovenfor hvis hun bare ville. Men neida, hun skal drømme seg bort i tøvete fabuleringer om at slasken egentlig bare er "spennende", men selvsagt god på bunn. Som om hun lever i en kioskroman. Vel, da får hun en lærepenge. Og en til. Og enda en. I en lang rekke, inntil hun til slutt sitter der og klager over menn. Det hele er bare komisk. Endret 18. juni 2021 av ClausSaus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå