AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Det dukker stadig opp innlegg fra kvinner her inne som beskriver menn som følelsesmessig utilgjengelige. Jeg skjønner at det ikke er positivt ment, men hva betyr det egentlig? Anonymkode: 0571c...e14
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det dukker stadig opp innlegg fra kvinner her inne som beskriver menn som følelsesmessig utilgjengelige. Jeg skjønner at det ikke er positivt ment, men hva betyr det egentlig? Anonymkode: 0571c...e14 At de ikke er varme, skaper nærhet eller vil snakke om følelser. Deler ikke hemmeligheter. Involverer ikke dama i planer. Forteller aldri episoder fra jobb eller fra barndommen. Er et emosjonelt mysterium. Man føler seg ikke elska eller at de lar seg elske. Anonymkode: 09c7c...c26 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At de ikke er varme, skaper nærhet eller vil snakke om følelser. Deler ikke hemmeligheter. Involverer ikke dama i planer. Forteller aldri episoder fra jobb eller fra barndommen. Er et emosjonelt mysterium. Man føler seg ikke elska eller at de lar seg elske. Anonymkode: 09c7c...c26 Takk, det var en bra beskrivelse. Tror ikke menn er født slik, da, en del har nok blitt slik etter hvert. Enten grunnet oppvekst eller grunnet dårlige erfaringer i tidligere forhold. Det er en del usikre kvinner som ikke takler at menn viser følelser og lager dårlig stemning av det. Da gjør han ikke det igjen med en ny dame. Anonymkode: 0571c...e14
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 De er ikke klar for den følelsesmessige delen av et forhold hvor man blir godt kjent, åpner seg opp og kan kommunisere. Dermed stopper interessen til kvinnen der. Ingen kvinne vil ha et forhold med som ikke kan sette ord på ting. De går videre, blir brent flere ganger og ender til slutt opp med å helt enkelt drite i menn og bruke de på samme måte som de bruker oss for sex. Anonymkode: 7a80c...61a 8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Eller at de er verdens snilleste men er HELT avstengt følelsesmessig og da mener jeg i full forstand og evner ikke å gjøre noe med det. Anonymkode: 9ed21...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): De er ikke klar for den følelsesmessige delen av et forhold hvor man blir godt kjent, åpner seg opp og kan kommunisere. Dermed stopper interessen til kvinnen der. Ingen kvinne vil ha et forhold med som ikke kan sette ord på ting. De går videre, blir brent flere ganger og ender til slutt opp med å helt enkelt drite i menn og bruke de på samme måte som de bruker oss for sex. Anonymkode: 7a80c...61a Ser den og skjønner hva du mener. Men da ender jo kvinner opp som de mennene de elsker å hate. Neste gang er det da kvinnen som tråkker på den mannen som ønsket noe mer. Kanskje begge kjønnene er like ille? Det er kanskje lettere for menn å se dette: de fleste kvinner sier de ønsker en mann som kan vise følelser. Men, det gjelder bare til en viss grad, for om han viser for mye følelser blir det galt også. Mange menn som har brent seg på det, de vokter seg vel for å vise følelser med en ny kvinne. Anonymkode: 0571c...e14 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser den og skjønner hva du mener. Men da ender jo kvinner opp som de mennene de elsker å hate. Neste gang er det da kvinnen som tråkker på den mannen som ønsket noe mer. Kanskje begge kjønnene er like ille? Det er kanskje lettere for menn å se dette: de fleste kvinner sier de ønsker en mann som kan vise følelser. Men, det gjelder bare til en viss grad, for om han viser for mye følelser blir det galt også. Mange menn som har brent seg på det, de vokter seg vel for å vise følelser med en ny kvinne. Anonymkode: 0571c...e14 Ja nemlig. Det er disse følelsesmessige utilgjengelig mennene som skaper kvinner som meg. Helt riktig. Menn må slutte å bruke kvinner. Late som om de er interessert i noe seriøst og genuint om de kun vil ha sex og ikke følelser. Hadde fyren sagt på forhånd «Hei, jeg er ikke klar for noe seriøst og vil kun ha sex» kunne jeg ha skrudd av følelsene og dermed ikke blitt «brent» og visste hva jeg gikk til. Men når mennene lar oss kvinner utvikle følelser før de avviser oss med og ikke ville noe mer blir vi brent. Irriterer meg at menn ikke bare kan være ærlig. Har menn i vrangstrupa. Så beklager på forhånd til dere som ikke er sånn men blir sykt irritert. Er kapabel til både sex og forhold - så hvorfor ikke bare være ærlig? Jo fordi da er det mindre kvinner å velge i og menn vil jo ha mest mulig sex. Bare å gi opp. Anonymkode: 7a80c...61a 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Forskjellen mellom kvinner og menn er at kvinner redegjør for intensjonen bak relasjonen på forhånd. Vil en kvinne kun ha sex sier hun det. Menn gjør ikke det og lar dermed kvinnen tro det kan bli noe mer for å få seg noe da det er endel kvinner som ikke vil ha sex bare for å ha sex. Forståelig? Anonymkode: 7a80c...61a 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja nemlig. Det er disse følelsesmessige utilgjengelig mennene som skaper kvinner som meg. Helt riktig. Menn må slutte å bruke kvinner. Late som om de er interessert i noe seriøst og genuint om de kun vil ha sex og ikke følelser. Hadde fyren sagt på forhånd «Hei, jeg er ikke klar for noe seriøst og vil kun ha sex» kunne jeg ha skrudd av følelsene og dermed ikke blitt «brent» og visste hva jeg gikk til. Men når mennene lar oss kvinner utvikle følelser før de avviser oss med og ikke ville noe mer blir vi brent. Irriterer meg at menn ikke bare kan være ærlig. Har menn i vrangstrupa. Så beklager på forhånd til dere som ikke er sånn men blir sykt irritert. Er kapabel til både sex og forhold - så hvorfor ikke bare være ærlig? Jo fordi da er det mindre kvinner å velge i og menn vil jo ha mest mulig sex. Bare å gi opp. Anonymkode: 7a80c...61a Joda, men nå skaper jo du nye følelsesmessige utilgjengelige menn som andre kvinner vil brenne seg på… Ikke ment som en beskyldning, jeg skjønner at du har blitt brent. Mener bare å si at verden ikke er svart/hvitt. Anonymkode: 0571c...e14
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, men nå skaper jo du nye følelsesmessige utilgjengelige menn som andre kvinner vil brenne seg på… Ikke ment som en beskyldning, jeg skjønner at du har blitt brent. Mener bare å si at verden ikke er svart/hvitt. Anonymkode: 0571c...e14 Gjør jo ikke det om jeg presiserer at det KUN er sex jeg er ute etter som nevnt over her. Ikke vanskelig å finne menn som også kun vil ha det. Underholder ikke en mann som vil ha et forhold. Ulikt mennene har jeg en samvittighet og kødder ikke med følelsene til folk. Anonymkode: 7a80c...61a
MiniMjau Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): At de ikke er varme, skaper nærhet eller vil snakke om følelser. Deler ikke hemmeligheter. Involverer ikke dama i planer. Forteller aldri episoder fra jobb eller fra barndommen. Er et emosjonelt mysterium. Man føler seg ikke elska eller at de lar seg elske. Anonymkode: 09c7c...c26 For en bra beskrivelse. Og for å ta debatten videre, kan dette være beskrivelsen av en mann som bare ikke er interessert? At han vil bli mer emosjonelt tilgjengelig så fort han treffer et menneske han faktisk VIL ha et nært forhold til.?? Og: hvorfor vil vil fortsatt jage og crushe på disse Em. utilgj gutta? (Ja, jeg har et massivt crush på et em utilgj mann....😭) Endret 16. juni 2021 av MiniMjau 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 MiniMjau skrev (1 minutt siden): For en bra beskrivelse. Og for å ta debatten videre, kan dette være beskrivelsen av en mann som bare ikke er interessert? At han vil bli mer emosjonelt tilgjengelig så fort han treffer et menneske han faktisk VIL ha et nært forhold til.?? Ja men igjen da? Hvorfor kan ikke mannen da bare si «Kjenner ikke på den kjemien mellom oss og ønsker derfor ikke å ta dette videre til noe seriøst» fremfor å la kvinnen håpe og håpe til hun blir emsjosjonelt dumpet etter hun selv er hodestups forelsket? Altså? Hva skjer med åpenhet og ærlighet. Mannfolk.. Anonymkode: 7a80c...61a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller at de er verdens snilleste men er HELT avstengt følelsesmessig og da mener jeg i full forstand og evner ikke å gjøre noe med det. Anonymkode: 9ed21...2d9 Huff. Der sa du det. Digresjon. Men jeh har innsett at jeg er der nå med partner og det gjør såå vondt. Men jeg kan ikke leve sånn 😑 Har prøvd alt og han sier selv at følelser for han er umulig å snakke om. Går i vær og vind. Anonymkode: 484ed...809
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #14 Skrevet 17. juni 2021 MiniMjau skrev (3 timer siden): ...for å ta debatten videre, kan dette være beskrivelsen av en mann som bare ikke er interessert? At han vil bli mer emosjonelt tilgjengelig så fort han treffer et menneske han faktisk VIL ha et nært forhold til.?? Det kan nok hende. Jeg tror også at det kan være lettere når man er litt lik personlighet. Altså hvis dama også er litt av den litt avstengte typen og at man forstår hverandre. Litt sånn minus pluss minus blir pluss. Anonymkode: 09c7c...c26 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eller at de er verdens snilleste men er HELT avstengt følelsesmessig og da mener jeg i full forstand og evner ikke å gjøre noe med det. Anonymkode: 9ed21...2d9 Hvordan gjør man noe med det da? For de menn og kvinner som er følelsesmessig avstengt er vel ikke det så lett å ta tak i. Anonymkode: 0571c...e14
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gjør man noe med det da? For de menn og kvinner som er følelsesmessig avstengt er vel ikke det så lett å ta tak i. Anonymkode: 0571c...e14 De kan prøve å åpne mer opp...gå i terapi...eller bare finne seg en som er lik seg Anonymkode: 09c7c...c26 1
MiniMjau Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Det er ihvertfall utrolig vanskelig å forholde seg til sånne mennesker. Spesielt i datingfasen. Er de interessert, uinteressert? Ikke viser de noe med kroppsspråk, ikke sier de noe særlig. "Snor seg unna" de litt dypere spørsmål alltid. Så blir vi sittende igjen å lure om de er interessert eller om de bare gir f. Trenger de enorme mengder bekreftelse for å tørre å komme ut av skallet sitt? Trenger de å jakte oss, at det er best vi holder oss på litt avstand? Jeg prøver "alt" på mitt kjære crush. 🤣😅 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #18 Skrevet 17. juni 2021 MiniMjau skrev (54 minutter siden): Det er ihvertfall utrolig vanskelig å forholde seg til sånne mennesker. Spesielt i datingfasen. Er de interessert, uinteressert? Ikke viser de noe med kroppsspråk, ikke sier de noe særlig. "Snor seg unna" de litt dypere spørsmål alltid. Så blir vi sittende igjen å lure om de er interessert eller om de bare gir f. Trenger de enorme mengder bekreftelse for å tørre å komme ut av skallet sitt? Trenger de å jakte oss, at det er best vi holder oss på litt avstand? Jeg prøver "alt" på mitt kjære crush. 🤣😅 Dette er selvsagt veldig individuelt, noen få er sikkert så lukket at de ikke åpner opp i det hele tatt. Dette gjelder begge kjønn, men sannsynligvis flest menn. Sånn generelt så tror jeg menn bruker litt lengre tid en kvinner på å finne ut om dette er noe de ønsker å satse seriøst på, de må kjenne litt mere på det. Før menn begynner å kjenne at det føles rett vil de dype spørsmålene om evig troskap, fremtid og stakittgjerde føles skremmende, nesten som man blir ledet inn i noe man ikke vet om er rett ennå. En del menn har mistet interessen dersom dette har kommet opp for tidlig. Menn vil gjerne kjenne at muligheten for et godt vennskap i bunn er der, at kvinnen vil hans beste, og at han har fått litt tillit til henne før han tenker på noe seriøst. Nå aner ikke jeg hvilken situasjon dere er i, så dette er veldig generelle betraktninger fra min side. Mann Anonymkode: 0571c...e14 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #19 Skrevet 17. juni 2021 MiniMjau skrev (20 timer siden): For en bra beskrivelse. Og for å ta debatten videre, kan dette være beskrivelsen av en mann som bare ikke er interessert? At han vil bli mer emosjonelt tilgjengelig så fort han treffer et menneske han faktisk VIL ha et nært forhold til.?? Og: hvorfor vil vil fortsatt jage og crushe på disse Em. utilgj gutta? (Ja, jeg har et massivt crush på et em utilgj mann....😭) Føler med det. Nettopp ute av et slikt forhold. Han dumpet med fordi jeg ble too much... Tror ikke det nødvendigvis handler om å ikke være interessert men det er grenser for engasjement om man ikke klarer skape en emosjonell tilknytning? Han jeg var med likte meg godt og satte til dels tydelige ord på det. Men han var ikke glad i nærhet og sa at han generelt ikke klarte "bry seg" om folk. Gjaldt ikke bare meg. Jeg tror ham på det. Samtidig måtte jeg hele tiden være forsiktig med hva jeg sa. Ikke være for nære, ikke tråkke over hans grenser... Det er på en måte en lettelse å være ute av forholdet, selv om jeg ville foretrukket å fortsatt være i det 💔 Anonymkode: 453e5...e35
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #20 Skrevet 17. juni 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Føler med det. Nettopp ute av et slikt forhold. Han dumpet med fordi jeg ble too much... Tror ikke det nødvendigvis handler om å ikke være interessert men det er grenser for engasjement om man ikke klarer skape en emosjonell tilknytning? Han jeg var med likte meg godt og satte til dels tydelige ord på det. Men han var ikke glad i nærhet og sa at han generelt ikke klarte "bry seg" om folk. Gjaldt ikke bare meg. Jeg tror ham på det. Samtidig måtte jeg hele tiden være forsiktig med hva jeg sa. Ikke være for nære, ikke tråkke over hans grenser... Det er på en måte en lettelse å være ute av forholdet, selv om jeg ville foretrukket å fortsatt være i det 💔 Anonymkode: 453e5...e35 Ja, trenger ikke handle om interesse. Jeg var håpløst forelsket i en sånn mann, han var flink til å være sinnsykt sjarmerende og tilsynelatende åpen på overflaten, men da vi ble bedre kjent kom dette frem. Og vi snakker svetteperler i panna hans når det var snakk om følelser. En gang var faren hans alvorlig syk og jeg skulle gi han en klem, da sa han at jeg måtte gå hjem fordi jeg ble for mye. Følte meg så ydmyket og lei meg som ble kastet ut for noe sånt, men har i ettertid skjønt at han virkelig slet med følelser. Sex var som en lek, ironisk nok mtp hvor intimt det er. Men ellers ble jeg dyttet bort for alt av normal, følelsesmessig atferd. Han tar fremdeles kontakt og kommer seg ikke videre fra meg, men det ble for avvisende for meg å holde ut i en sånn relasjon. Hadde han i det minste ønsket å jobbe med seg selv, men han mente alle andre enn han er klengete og too much. Anonymkode: 5604e...b05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå