Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har brukt dette og kjenner til hvordan det funker i praksis. Jeg skal bruke den nå denne uken, da det har kommet nye tilbud. Det er første gang jeg skal bruke det tilbudet.

Altså jeg bruker mastercard for å betale. De sender regning etterhvert, minus rabatt. Hvis jeg bruker, la oss si, 2000 kr fra mastercard, men velger å betale det med en gang fra lønnskonto. Så vil jeg jo ikke få regning fra dem, eller gjør jeg det? Burde jeg da kanskje ikke betale, før regningen kommer. 

Noen med peiling?

Anonymkode: 27a9e...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler hele beløpet med mastercardet. Så betaler du regningen du får sendt etterpå. Der er rabatten trukket fra.

Anonymkode: da78f...7da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du betaler hele beløpet med mastercardet. Så betaler du regningen du får sendt etterpå. Der er rabatten trukket fra.

Så da er det greit å ikke betale FØR regningen kommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Får man fortsatt 2% bonus/avslag på alt man handler på kiwi og meny? Med dnb mastercard?

Anonymkode: ca90b...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvorfor vil du det? Rentene løper jo ikke ennå. Bruker kun mastercard, tre stykk, og betaler ved forfall hver måned. 

Anonymkode: 96968...a81

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke. Det er førstegangskjøp for meg. Jeg har derimot tenkt å kjøpe Apple Watch på Power idag. 20% Rabatt på kjøp, er ikke lite. 20% rabatt og 1000 kr i avslag ved å bytte strøm leverandør, så blir den mer enn 2000kr billigere. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor vil du det? Rentene løper jo ikke ennå. Bruker kun mastercard, tre stykk, og betaler ved forfall hver måned. 

Anonymkode: 96968...a81

Jeg liker ikke å bruke Mastercard. Kjenner folk med spillgalskap som har maxet alle kortene og sliter med økonomien. Så bruken av Mastercard får jeg helt hetta for. Så de få gangene jeg har brukt det så overfører jeg strax. Fra lønnskonto. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, rabatten er ikke trukket fra. Det står tydelig i eposten om denne superrabattkampanjen til Dnb Mastercard, at rabatten ved slike kampanjer trekkes fra på NESTE faktura. Ikke den man har supertilbudkjøpet på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja betal først når regningen kommer. 

Er ingen ekstra kostnader så lenge mann betaler regning ved forfall.

Har brukt Dnb Masterc. mange ganger.

Anonymkode: a121a...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Nei, rabatten er ikke trukket fra. Det står tydelig i eposten om denne superrabattkampanjen til Dnb Mastercard, at rabatten ved slike kampanjer trekkes fra på NESTE faktura. Ikke den man har supertilbudkjøpet på.

Det er jo det jeg skriver? Rabatten blir trukket av på regningen i etterkant.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Det er førstegangskjøp for meg. Jeg har derimot tenkt å kjøpe Apple Watch på Power idag. 20% Rabatt på kjøp, er ikke lite. 20% rabatt og 1000 kr i avslag ved å bytte strøm leverandør, så blir den mer enn 2000kr billigere. 

Ts

Den strømavtalen er skikkelig dårlig. Det har vært flere artikler om det. Pengetap. 

Anonymkode: 9eb17...71f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts

Husk at denne rabatten ikke kan kombineres med andre tilbud og rabattavtaler. Tviler dermed på at den tusenlappen i avslag er noe du får i tillegg denne gangen.  Hilsen ei som jobber i en av butikkene som deltar (ikke Power). 

Anonymkode: 8705e...fac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo det jeg skriver? Rabatten blir trukket av på regningen i etterkant.

Nei, du skriver som om at du tror rabatten er trukket fra på samme faktura som rabattkjøpet er på. Men det er altså måneden etter. Eller så misforsto jeg deg. 

Kjøper du en sofa med superrabatt-tilbudet til Dnb, så får du full pris på regningen fra Mastercard. Det er først neste regning etter det at rabatten trekkes fra, Så da blir man liksom nødt til å bruke kortet igjen, for å få rabatten sin neste måned. Finurlig og sleip måte av dem å prøve og få folk til å bruke kredittkortet mer.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (10 minutter siden):

Rabatten blir trukket fra ganske omgående, så etter noen dager er saldo riktig og man kan betale inn hvis man ønsker. Det gjør jeg ofte, det er uansett ingen rente på lønnskontoen der pengene står nå. Jeg liker oversikten.

Anonymkode: 08593...19c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å betale med mastercardet, og overføre kjøpssummen minus 20% med en gang! Er dette jeg gjør hver gang, siden jeg hater gjeld på mastercardet! Rabatten kommer jo inn etter noen dager i nettbanken! 

Anonymkode: 04bad...5b8

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at denne rabatten ikke kan kombineres med andre tilbud og rabattavtaler. Tviler dermed på at den tusenlappen i avslag er noe du får i tillegg denne gangen.  Hilsen ei som jobber i en av butikkene som deltar (ikke Power). 

Jo, det pleier den da å kunne. Butikken gir sine rabatter, og banken gir supertilbudsrabatten. Det har jeg fått flere ganger.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rabatten blir trukket fra ganske omgående, så etter noen dager er saldo riktig og man kan betale inn hvis man ønsker. Det gjør jeg ofte, det er uansett ingen rente på lønnskontoen der pengene står nå. Jeg liker oversikten.

Vel, nå har jeg slettet eposten fra Dnd, men der står det at den trekkes fra på "neste" faktura. 

Klønete formulert av dem, hvis det faktisk er på første faktura og ikke "neste".

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Vel, nå har jeg slettet eposten fra Dnd, men der står det at den trekkes fra på "neste" faktura. 

Klønete formulert av dem, hvis det faktisk er på første faktura og ikke "neste".

Det er et tolkningsspørsmål. Jeg oppfatter det som at de mener den neste fakturaen man får. I praksis trekkes det fra saldo på kortet etter en dag eller to. Og jeg har som sagt aldri opplevd at man ikke også får butikkens kampanjerabatter. De spør jo ikke hvordan jeg skal betale før summen er slått i kassen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke riktig. Jeg har brukt dette kortet i flere år, også på produkter som er på tilbud. DNB rabatten kommer i tillegg. Det står det for øvrig i mailen.

Men strømavtalen var dårlig, så i dette tilfellet vil nok DNB rabatten raskt spises opp av den. Men det er noe helt annet.

Anonymkode: 6a704...641

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (28 minutter siden):

"Neste faktura" er jo den neste du får uansett om du får den om én dag eller om 4 uker.

Anonymkode: 78671...ecd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...