Gå til innhold

Utgår vanlig samvær på sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Medtanke på ukesamvær. Vil det vanlige da utgå? 

Anonymkode: 14196...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt opp til dere?

Anonymkode: e2d56...22f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo opp til dere hvordan dere tenker det er best. 

Anonymkode: 4535b...b55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte hva er vanlig praksis. 

Anonymkode: 14196...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Her er det vanlige samvær utenom de ukene vi har ferie med barnet. Hva som er vanlig vet jeg ikke. Samboern min har sine barn 2 og 2 uker ila hele sommeren. Han har vanligvis annenhver helg.

Anonymkode: c0911...857

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er vel at det utgår i de ukene man har ferie. Begge kan ha ferie, jeg har hørt om fedre som krever ukesamvær alle ukene de ikke har ferie selv, men det kan de ikke gjøre, også mor har rett til ferie med barnet. (Jeg skriver mor og far fordi det er vanligst, dere skjønner poenget)

Anonymkode: ce571...e69

AnonymBruker
Skrevet

Her utgår det pga ferie. Vi har samboerens datter vanligvis annenhver helg, men nå i sommer skal vi ha henne i fem uker, først tre uker hvor samboeren min har ferie, så skal hun hjem til moren sin i tre uker, også er det to nye uker hjemme hos oss etter det. Så blir det vanlig samvær igjen etter ferien. 

Anonymkode: c6729...f04

Skrevet

Her går samvær som normalt til ferie. Da har vi to uker her og så tilbake til vanlig samvær

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanlig at man har 2 eller 3 uker hver om sommeren der vanlig samvær utgår. Vi derimot har alltid bare hatt vanlig samvær gjennom sommeren. Vanligvis er det jeg (fast bostedsforelder) som tar med barnet på ferie, jeg har da barnet så lenge vi er borte, og så er vi tilbake til vanlig samvær igjen når vi kommer tilbake. Venninnene mine som har barn har sommerferie som først nevnt, 3 uker mor/3 uker far

Anonymkode: 38588...fae

AnonymBruker
Skrevet

Du følger vanlig samvære alltid. Med unntak når dere har satt opp ferie (da har dere f.eks bestemt at du skal ha sommerferie i uke xx-xx og far i uke xx-xx, så da blir det som et unntak oppå kalenderen som følger de ordinære ukene, akkurat som når dere har avtalt jul, påske, vinterferie, høstferie, etc.)

Anonymkode: b0113...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanlig å ha litt lengre samvær om gangen i sommerferien, fordi sommerferien er så lang og begge vil ha litt ordentlig ferie over lengre tid med barna. 

Her har far halve juli og mor halve juli, så går de tilbake til vanlig samvær.

Men ferie blir jo avtalt samtidig som vanlig samvær. Det er rart om dere ikke har diskutert det?

Anonymkode: 4fd3b...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...