AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Hei. Jeg var ikke veldig flink på Vgs da jeg gikk der for over ti år siden. Karakterkravet i mange studier var også mye lavere. Jeg har en bachelor i samfunn og kultur, altså ikke yrkesrettet - dum som jeg var, studerte jeg noe jeg var interessert i, og ikke noe jeg kunne bli. Jeg har også et juridisk fag. Jeg har jobbet i butikk siden. Trivdes godt i den, men sluttet da jeg giftet meg og fikk barn. Har alt for lavt snitt til å komme inn på noe som helst yrkesrettet, er jeg veldig kan jeg komme inn på barnehagelærer når yngste er gammel nok til barnehage. Drømmen er å jobbe med barn. Men, studier tar tid! Kommer nok til å gjøre det likevel, for da er man sikret en tittel. Uansett, går det an å jobbe i barnehage og få fast stilling uten at man er utdannet barnehagelærer? Er det noen som veit om man feks kan jobbe som saksbehandler i nav feks sosialen eller i inkassoselskap uten riktig utdanning? Jeg er fullstendig oppegående og klisterhjerne når det kommer til det juridiske feks. Kjenner en som ikke har noe som helst administrativ utdanning (eller utdanning overhodet) og jobber som saksbehandler i en viktig jobb. Litt skremmende, men gir meg håp. Anonymkode: 4344a...506
Fiffig Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Du kan jobbe som barnehageassistent, om du vil jobbe i barnehage uten pedagogisk utdanning. Dem trengs det mange av.
Idiot007 Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Barnevern trenger ikke alle å være utdannet, ok lønn og spennende fint yrke 😊 jeg har jobbet 7 år med dere uten å ha utdannelse innen dette. Har utbetalt 600 k i året, men jobber da litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Idiot007 skrev (13 minutter siden): Barnevern trenger ikke alle å være utdannet, ok lønn og spennende fint yrke 😊 jeg har jobbet 7 år med dere uten å ha utdannelse innen dette. Har utbetalt 600 k i året, men jobber da litt ekstra. Jeg har veldig lyst til å jobbe i barnevernet, det virker som en utrolig givende jobb, har desverre for lavt snitt å komme inn på studiet. Samtidig er det jo ekstremt viktig at man er kompetent, og jeg er selv mor, så vet ikke om jeg er sterk nok psykisk. Hvis du ikke har utdanning og tjener såpass bra, kan jeg spørre hva slags stilling du har? Sånn ca? Fiffig skrev (17 minutter siden): Du kan jobbe som barnehageassistent, om du vil jobbe i barnehage uten pedagogisk utdanning. Dem trengs det mange av. Åå godt å vite ❤️❤️ Kan man liksom få foreksempel 60% stilling fast når man er ufaglært? Anonymkode: 4344a...506
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har veldig lyst til å jobbe i barnevernet, det virker som en utrolig givende jobb, har desverre for lavt snitt å komme inn på studiet. Samtidig er det jo ekstremt viktig at man er kompetent, og jeg er selv mor, så vet ikke om jeg er sterk nok psykisk. Hvis du ikke har utdanning og tjener såpass bra, kan jeg spørre hva slags stilling du har? Sånn ca? Åå godt å vite ❤️❤️ Kan man liksom få foreksempel 60% stilling fast når man er ufaglært? Anonymkode: 4344a...506 det hadde jeg uten utdannelse☺️ Anonymkode: 8416b...d7a
Fiffig Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har veldig lyst til å jobbe i barnevernet, det virker som en utrolig givende jobb, har desverre for lavt snitt å komme inn på studiet. Samtidig er det jo ekstremt viktig at man er kompetent, og jeg er selv mor, så vet ikke om jeg er sterk nok psykisk. Hvis du ikke har utdanning og tjener såpass bra, kan jeg spørre hva slags stilling du har? Sånn ca? Åå godt å vite ❤️❤️ Kan man liksom få foreksempel 60% stilling fast når man er ufaglært? Anonymkode: 4344a...506 Som assistent? Absolutt. Kjenner mange som har hatt jobb som assistent uten å ha noen relevant utdanning eller kurs til. Pedagogisk leder, derimot, kreves det utdanning for.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Fiffig skrev (På 17.6.2021 den 8.06): Som assistent? Absolutt. Kjenner mange som har hatt jobb som assistent uten å ha noen relevant utdanning eller kurs til. Pedagogisk leder, derimot, kreves det utdanning for. Naturlig nok 😊 får satse på bhg lærer studiet. Virker så givende å bidra til å være der for barna ❤️ Anonymkode: 4344a...506
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Nav tviler jeg på at du får jobb i uten riktig utdanning, de har enormt med søkeren slik jeg har skjønt det. Men inkassoselskaper går nok fint hvis du er villig til å begynne på kundeservice eller liknende og så heller jobbe deg opp. Lykke til😊 Anonymkode: 6d5e0...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå