Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et arbeidsår er snart slutt og da skal det være sommerfest. Dette året er sommerfesten på en dyr resturant og jeg kan ikke delta fordi jeg har dårlig råd. Vi skal betale middagen selv og det er ikke billigere ting man kan bestille der. Jeg føler ikke får å gå dit og si at jeg ikke skal spise heller. Er ikke dette litt dårlig opplegg? Skal ikke en sommerfest være inkluderende for at alle skal kunne delta. Kjenner jeg faktisk blir litt lei meg. Mange har spurt om ikke jeg skal delta, har da sagt at jeg ikke har råd rett og slett. Hadde det vært etter feriepengene kommet kunne jeg  tatt meg råd, men nå har jeg null sjanse for å betale. Vil ikke ta det opp, for da er jeg redd de andre skal oppfatte meg som negativ................................Hva hadde dere tenkt om det var/er slik på din jobb.

Anonymkode: 6248d...329

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si det da, ts? Hva er problemet med å si fra?

»jeg har ikke råd til å gå på restaurant og drikke vin og spise fancy mat. Så om noen andre vil være med fredagen før/etter så organiserer jeg og sånn og slik» 

Problem løst. Velg deg en annen dag, så du ikke kupper opplegget. Og kom med et fiks ferdig forslag, så du ikke bare kommer med sure oppgulp. 

Anonymkode: feade...6ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt jeg ikke har råd, men tenker ikke arrangere noen anna fest. Jeg skriver vel egentlig ikke for å uttrykke at jeg er lei meg for at jeg ikke har råd til og delta og at jeg synes man burde tenkt på at ikke alle har like god råd.  

AnonymBruker
Skrevet

Ts_ ja vet jeg burde si det til de på jobb, men da får man høre at man er negativ til det de andre er planlagt.

Skrevet

Kan du be om at feriepengen utbetales tidligere da?

AnonymBruker
Skrevet

Nei tror ikke jeg får det, uansett for sent å melde seg på nå. Blir alle unntatt meg, vi er ikke noen stor arbeidplass.....

Skrevet

Det er virkelig et dårlig opplegg. Veldig dårlig at det er slik man arrangerer ting på en arbeidsplass. Selvsagt skal det være slik at alle kan delta. Jeg synes det er helt greit å si at det blir for dyrt!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Det er virkelig et dårlig opplegg. Veldig dårlig at det er slik man arrangerer ting på en arbeidsplass. Selvsagt skal det være slik at alle kan delta. Jeg synes det er helt greit å si at det blir for dyrt!

Ja har sagt fra til noen, men vil ikke være for negstiv heller. med mat og drikke kommer det sikkert på bortimot tusen kroner. Nei orker ikke tenke for mye på det. lager noe mat og koser meg hjemme istede.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja har sagt fra til noen, men vil ikke være for negstiv heller. med mat og drikke kommer det sikkert på bortimot tusen kroner. Nei orker ikke tenke for mye på det. lager noe mat og koser meg hjemme istede.

Ja, kos deg hjemme. 

Men jeg synes likevel du kan si ifra om at du håper det blir annerledes neste år/gang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

synes dette er dårlig av leder. jeg hadde tatt det opp med leder og sagt det som det var. 

Hvis leder er anstendig bør leder legge festen på annet sted, eller legge inn en gitt sum per pers som jobben betaler. 

Anonymkode: 0c5a2...a73

• Liker 1
Skrevet

Veldig spesielt! En sommerfest skal bidra positivt til arbeidsmiljøet, ikke skvise ut folk ved å bestille på denne måten. Hvem kom på en slik ide? Og er det i regi av jobben eller et kollegialt initiativ? 

• Liker 1
Skrevet

Du er jo ikke "negativ", eller kjip fordi du ikke har råd til det...   Jeg synes det nesten er kjedeligere med festligheter der alt er betalt og man ikke har noen unnskyldning annet enn - "er dritt lei dere, og har ikke lyst til å bruke fritiden min på å sosialisere", eller å måtte finne opp en fiktiv unnskyldning for manglende fravær :vetikke: 😅

Vet ikke jeg... Dette er en "begge-veier-situasjon", alt etter hvor man står osv ...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (4 minutter siden):

Veldig spesielt! En sommerfest skal bidra positivt til arbeidsmiljøet, ikke skvise ut folk ved å bestille på denne måten. Hvem kom på en slik ide? Og er det i regi av jobben eller et kollegialt initiativ? 

Ja er i regi av jobben, men er nok noen andre en leder som arrangerer. Men er som er avsluttning for jobbem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja er i regi av jobben, men er nok noen andre en leder som arrangerer. Men er som er avsluttning for jobbem.

Da burde leder tatt ansvar og sørget for et mer inkluderende opplegg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (1 minutt siden):

Da burde leder tatt ansvar og sørget for et mer inkluderende opplegg! 

Ja ening i den. Hørte først det skulle være Egons, der har man jo også billige ting og velge. Men så plutselig var det forandra.

AnonymBruker
Skrevet
Beeblebrox skrev (6 minutter siden):

Du er jo ikke "negativ", eller kjip fordi du ikke har råd til det...   Jeg synes det nesten er kjedeligere med festligheter der alt er betalt og man ikke har noen unnskyldning annet enn - "er dritt lei dere, og har ikke lyst til å bruke fritiden min på å sosialisere", eller å måtte finne opp en fiktiv unnskyldning for manglende fravær :vetikke: 😅

Vet ikke jeg... Dette er en "begge-veier-situasjon", alt etter hvor man står osv ...

Ja kan jo være grei grunn om man ikke vil gå. Er ikke så ivrig på alle jobbens festligheter, men bruker å delta på sommerfest. 

Skrevet
Beeblebrox skrev (10 minutter siden):

Du høres ut som meg:)

Skrevet
visp skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som meg:)

Ja, se der ja! Finnes som regel alltid to sider av samme sak/fest :fnise:

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja kan jo være grei grunn om man ikke vil gå. Er ikke så ivrig på alle jobbens festligheter, men bruker å delta på sommerfest. 

Som sagt kommer jo an på om man er keen på å dra eller ikke, og jeg er enig at det er litt Smal-Hans" av bedrift  å ikke sponse, men samtidig en fin anledning til å vri seg unna.  OM du virkelig vil dra, så er det vel bare å snakke med leder, så finner dere garantert en løsning. Det kan ikke tolkes som annet enn veldig  positivt i fra deres side, vil nå jeg tro (iaf. mtp. egen interesse av å stille på slikt) :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Beeblebrox skrev (1 minutt siden):

Ja, se der ja! Finnes som regel alltid to sider av samme sak/fest :fnise:

Som sagt kommer jo an på om man er keen på å dra eller ikke, og jeg er enig at det er litt Smal-Hans" av bedrift  å ikke sponse, men samtidig en fin anledning til å vri seg unna.  OM du virkelig vil dra, så er det vel bare å snakke med leder, så finner dere garantert en løsning. Det kan ikke tolkes som annet enn veldig  positivt i fra deres side, vil nå jeg tro (iaf. mtp. egen interesse av å stille på slikt) :) 

Ts her, nei gidd ikke spørre leder om de kan sponse meg, da blir jeg hjemme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her, nei gidd ikke spørre leder om de kan sponse meg, da blir jeg hjemme.

Trenger jo ikke "sponse", bare be om trekk i lønn, eller betale tilbake :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...