AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Del Skrevet 16. juni 2021 Som med så mange andre ble det for store utskeielser siste året og jeg har bestemt meg for å innføre livsstilsendring, først med færre karbohydrater, mindre porsjoner til måltidene og aktiv trening minst 2 ganger uken. Målet er å gå litt ned i vekt (Ideal vekt er først og fremst 70 kg, fra mine nåværende 77 kg og 169cm) men mest av alt å føle meg mer vel, lettere og forhåpentligvis få mer energi og bedre søvn. I forbindelse med dette har jeg et par spm! Jeg har Samsung health appen og har begynt å loggføre alle måltider og snacks. Har en aktiv arbeidshverdag og dager der jeg går ca 8km på jobb, oppgir appen at jeg har forbrent ca 1800 kcal. Om jeg for eks. spiser 1500kcal den dagen, går jeg da 300kcal i "minus" den dagen? Kalorikalkulator på iform.no foreslår at jeg trenger 2671 kcal dagen om jeg ønsker å nå vektmålet innen oktober, men synes dette høres ut som et veldig høyt kaloriinntak?? i alle fall for vektnedgang for en som er aktiv på jobb og litt/moderat aktiv på fritiden) Så! Kan noen gi litt oppklaring i kcal beregning, inntak daglig og forbrenning, og tips til omtrentlig daglig kcal behov for en i mine sko? 😄 Anonymkode: 0df7d...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Del Skrevet 17. juni 2021 Det høres mye mer realistisk ut at du forbrenner ca 1800 kalorier enn 2671 kalorier, på en slik dag som du beskriver. Jeg veier selv 60 og forbrenner omtrent 1650 de dagene jeg ikke trener. Anonymkode: 9e145...c06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 21.24): Som med så mange andre ble det for store utskeielser siste året og jeg har bestemt meg for å innføre livsstilsendring, først med færre karbohydrater, mindre porsjoner til måltidene og aktiv trening minst 2 ganger uken. Målet er å gå litt ned i vekt (Ideal vekt er først og fremst 70 kg, fra mine nåværende 77 kg og 169cm) men mest av alt å føle meg mer vel, lettere og forhåpentligvis få mer energi og bedre søvn. I forbindelse med dette har jeg et par spm! Jeg har Samsung health appen og har begynt å loggføre alle måltider og snacks. Har en aktiv arbeidshverdag og dager der jeg går ca 8km på jobb, oppgir appen at jeg har forbrent ca 1800 kcal. Om jeg for eks. spiser 1500kcal den dagen, går jeg da 300kcal i "minus" den dagen? Kalorikalkulator på iform.no foreslår at jeg trenger 2671 kcal dagen om jeg ønsker å nå vektmålet innen oktober, men synes dette høres ut som et veldig høyt kaloriinntak?? i alle fall for vektnedgang for en som er aktiv på jobb og litt/moderat aktiv på fritiden) Så! Kan noen gi litt oppklaring i kcal beregning, inntak daglig og forbrenning, og tips til omtrentlig daglig kcal behov for en i mine sko? 😄 Anonymkode: 0df7d...89a Ja, i teorien, ja. Om det vises direkte på vekta er en annen sak. Anonymkode: 39400...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå