Gå til innhold

Er det ok å legge ut bilder av 11 åring i badetøy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe seksualisering, kun glade unger i bikini. Jeg reagerte på at kompis av samboer la ut slike bilder på fb av jentene sine på ferie. Men samboer mener jeg overreagerer. Hva synes dere? Hvorfor er det ok og hvorfor ikke? Jeg trodde dette var allmennkjent som noe som IKKE var greit😳

Hva med 4-5 åringer i badetøy- bikini for barn?

Er ikke bikini for barn litt på kanten i seg selv ?😕

Legger ut innlegget her fordi jeg ønsker å være anonym..

Anonymkode: 6a3b9...be4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke legges ut bilder av barn i badetøy - uansett alder. Man må også vise forsiktighet med generelle bilder av barn også.

Anonymkode: 566b8...2c5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skal ikke legges ut bilder av barn i badetøy - uansett alder. Man må også vise forsiktighet med generelle bilder av barn også.

Da har jeg ihvertfall en som er helt enig med meg. Samboer mener dette er helt uskyldig. Ingen baktanker og kompisen hadde ikke en gang i tankene at noe så naturlig som å bade og danse glad  kunne være negativt å legge ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit nei. 
Svigerinnen min gjorde også dette for et par år siden, av både eget barn og svogers barn, alle i alderen 11-13 år. Hun fikk reaksjoner. 

Anonymkode: e337e...3a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser egentlig ingen grunn til å legge ut bilder av barna i sosiale medier på generell basis, er det virkelig så viktig med likes? Hvis besteforeldre eller familie ønsker bilder kan det sendes privat. Unntaket kan være spesielle anledninger som julaften, 17.mai bursdager, og gruppe bilder. Bikinibilder synes jeg absolutt ikke skal legges ut på sosiale medier.

Anonymkode: 71506...1fb

• Liker 8
Skrevet (endret)

Ja, nei, kanskje, muligens :vetikke:

Personlig synes jeg ikke bilder av barn skal legges ut på nett uansett om de er nakne, i bikini, i bunad eller kjeledress...  

Edit - egentlig så burde det ikke være lov å legge ut bilder av noen som ikke har godkjent det.

Endret av Beeblebrox
  • Liker 7
Skrevet

Mange bruker Facebook utelukkende for sine nærmeste, og har kanskje 50 stk som venner. Da tenker jeg at profilen er såpass privat at man kan legge ut bilder av barn om man ønsker - dog kanskje ikke i bikini. 

Men å legge ut bilder av barna sine i hytt og pine med 1000+ venner for å få likes synes jeg er en uting. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (2 minutter siden):

Mange bruker Facebook utelukkende for sine nærmeste, og har kanskje 50 stk som venner. Da tenker jeg at profilen er såpass privat at man kan legge ut bilder av barn om man ønsker - dog kanskje ikke i bikini. 

Men å legge ut bilder av barna sine i hytt og pine med 1000+ venner for å få likes synes jeg er en uting. 

Dette personen har nærmere 2000 venner…😣🙈

• Liker 1
Skrevet

Her legger vi ikke ut noen bilder på sosiale medier så jeg er jo veldig sær i dagen samfunn. 😄 

Å legge ut et bilde av et barn i badetøy er ikke greit.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke noe om å dele bilder av barn på nettet i det store og hele🤷‍♀️ Vente til de blir gamle nok til å bestemme selv hva de vil skal deles. Når lille jenta sier «sende bilde» så mener hun ikke hele verden, hun mener bestemor og bestefar..

Anonymkode: 26541...655

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da har jeg ihvertfall en som er helt enig med meg. Samboer mener dette er helt uskyldig. Ingen baktanker og kompisen hadde ikke en gang i tankene at noe så naturlig som å bade og danse glad  kunne være negativt å legge ut.

For de fleste av oss så er det ikke unaturlig og se barn i badetøy. Men så er det noen gærninger der ute som absolutt ikke må få kloa i sånne bilder.

En annen ting er at barnet selv kan reagere på det når det blir større. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre typisk mennesker uten sosiale ferdigheter å gjøre slik.

Anonymkode: b3163...978

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikkje greitt.

Anonymkode: 44030...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, uansett alder på barnet💁‍♀️ og en 11-åring har begynt å komme sånn smått i puberteten i tillegg. Små voksne, rett og slett - noe som gjør det litt ekstra ugreit på det store Internett. 

Ei venninne av meg la ut bilde av babyen sin på 1 år i badebasseng, da tydelig sittende uten bleie. Noe jeg heller ikke synes er greit. 

Anonymkode: 92fe5...e29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke reagert på dette. Badebilder fra sommerferie, når barna uansett er på stranda, i all offentlighet, ute blant folk, i en naturlig situasjon. Nå legger jeg sjelden ut noe som helst på fb, da jeg er ganske privat med egen familie, men hadde ikke reagert om andre gjorde det.

Anonymkode: b4a87...0c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns ikke noe om å dele bilder av barn på nettet i det store og hele🤷‍♀️ Vente til de blir gamle nok til å bestemme selv hva de vil skal deles. Når lille jenta sier «sende bilde» så mener hun ikke hele verden, hun mener bestemor og bestefar..

Anonymkode: 26541...655

Nettopp! Små barn har jo absolutt ingen forstand mht omfanget av  det å få lagt ut et bilde av seg i sosiale medier. Ikke en gang svært mange voksne skjønner jo tydeligvis de potensielle konsekvensene av dette. Dette er en overveldende industri og folk flest burde sett flere dokumentarer og burde sørget for å være mer opplyste rundt dette syns jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke reagert på det så lenge 11-åringen selv synes det er ok. 

Anonymkode: 4d7a7...bfd

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ville ikke reagert på det så lenge 11-åringen selv synes det er ok. 

Anonymkode: 4d7a7...bfd

Ja, for 11-åringen som selv ikke er gammel nok til å være verken på Facebook, eller TikTok, har jo veldig stor forståelse for rekkevidden og farene som kan dukke opp på grunn av slikt. 🤣 :ironi:

Anonymkode: fc16e...972

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ville ikke reagert på dette. Badebilder fra sommerferie, når barna uansett er på stranda, i all offentlighet, ute blant folk, i en naturlig situasjon. Nå legger jeg sjelden ut noe som helst på fb, da jeg er ganske privat med egen familie, men hadde ikke reagert om andre gjorde det.

Anonymkode: b4a87...0c1

Det er en forskjell på å være på stranda da, og bilder som blir lagt ut av deg i bikini på nettet med alt det potensielt kan medføre. Du mister kontroll over bildene og vet ikke hva de faktisk kan bli brukt til. 

Anonymkode: e337e...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres uskyldig ut jeg, hadde ikke reagert på det. 

Anonymkode: b16fd...b1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...