AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Dere som er enslige og eier et hus, hvor mye kostet det? Hvor mye fikk dere i lån og hvor mye egenkapital hadde dere? Fikk dere hjelp av familie ol? Mitt store ønske er å kjøpe et lite hus med hage i byen jeg vokste opp. Prisene begynner å bli ganske heftige, og jeg er redd jeg ikke har råd. Vil bare høre hvordan dere andre fikk det til Anonymkode: 8d401...18c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Kjøpte uten egenkapital(før det ble andre regler), ingen hjelp fra noen, kjøpte et sted som prisene ikke var så høye den gang. Anonymkode: 3e06e...deb
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Eier rekkehus, har privat hage, to private terasser Min fordel er at dette er på landsbygden og jeg var heldig, så jeg betalte bare 1,4 mill for huset. Pusset opp for 300.000kr før jeg flyttet inn (alle rom, inkl bad og kjøkken). Jeg hadde 300.000 på BSU - så banken tok pant i. Fikk dermed alt i lån, uten å sprette BSU-kontoene Fikk ikke hjelp av familie, har spart mye i BSU siden jeg var ganske ung. Anonymkode: 84c95...3c8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Meg over; jeg kjøpte for to år siden. Anonymkode: 84c95...3c8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere som er enslige og eier et hus, hvor mye kostet det? Hvor mye fikk dere i lån og hvor mye egenkapital hadde dere? Fikk dere hjelp av familie ol? Mitt store ønske er å kjøpe et lite hus med hage i byen jeg vokste opp. Prisene begynner å bli ganske heftige, og jeg er redd jeg ikke har råd. Vil bare høre hvordan dere andre fikk det til Anonymkode: 8d401...18c Men ts: et «hus» koster jo ikke det samme landet over. Et hus av eldre årgang på bygda i flyavstand fra Oslo koster (vesentlig) mindre enn en sliten ettroms i Oslo. Så «hvordan fikk du råd til hus?» er jo litt upresist. De fleste har råd til et hus ett eller annet sted i Norge. Å spørre hvordan enslige finansierte boligkjøp til x millioner vil nok føre deg lengre. Og jeg kan jo svare. Jeg har råd til å kjøpe ett bosted (det være seg en nøktern enebolig eller en helt ok leilighet) til mellom 6 og 8 mill (alt etter hvor mange ferieturer i året jeg også ønsker å ha råd til). Hvorfor? En kombo av sparing fra de 11 årene jeg har jobbet fulltid, et par millioner i arv og det at jeg har vært i boligmarkedet i mange nok år til å oppnå en grei verdistigning. Anonymkode: 6a2ee...ce7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Jeg hadde 500K i egenkapital, kjøpte et hus(i Skien vel og merke) til 3mill. Ingen hjelp av familie. Anonymkode: 71720...552
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Kjøpte hus på et svært øde sted. Betalte 250000 og pusset opp for 300000 etterhvert som jeg hadde pengene. Nå gjeldfri og har svært god råd. Er ufør. Anonymkode: 7311b...68d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har eid flere hus og hatt EK nok. Men vil advare om kostnadene. Man bør ha en del å gå på til uforutsigbare utgifter og oppussing. Anonymkode: 8ade9...1a1
Antiviruset Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har eid flere hus og hatt EK nok. Men vil advare om kostnadene. Man bør ha en del å gå på til uforutsigbare utgifter og oppussing. Anonymkode: 8ade9...1a1 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har eid flere hus og hatt EK nok. Men vil advare om kostnadene. Man bør ha en del å gå på til uforutsigbare utgifter og oppussing. Anonymkode: 8ade9...1a1 Det trenger ikke være veldig dyrt om man har litt evne og kunnskaper til å utføre vedlikehold selv! Joda ting kan ryke på det elektriske anlegget og rør. Det må man ha fagfolk til. Stort sett alt annet er mulig å ta et tak med selv, da kan man unngå de store utgiftene om man har et løpende vedlikehold og ikke opparbeider seg et stort etterslep som fort kan bli veldig dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå