tussi84 Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Har en baby på 8 mnd, og det blir såklart en del søling av mat på både bodyer, smekker, og bukser. En del av flekkene har jeg dessverre ikke fått vekk i vask, selv om jeg har vasket plaggene flere ganger. Jeg har også sprayet vanish på flere ganger og latt det virke litt før jeg setter på vaskemaskinen, uten noe hell. Flekkene som ikke går vekk, er stort sett tomatflekker hvis han feks har spist makrell i tomat på brødskiva, eller fått spaghetti bolognese til middag. Annen flekk som går igjen er banan. Hadde alle plagene vært hvite så hadde jeg bare klort dem, men flekkene er på alle slags farger. Eneste forskjellen er at de synes mindre på mørkere klær. Så er det noen som har noen gode råd til meg?
Kala Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Eddik, gallesåpe, smør sitron på, og heng ut i sola
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Sitronsåpe, den som heter På Stell! Anonymkode: 2a8bd...730 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Sitronsåpe, den som heter På Stell! Anonymkode: 2a8bd...730 Har også god erfaring med denne. Litt usikker på hvor godt den tar gamle flekker, jeg pleier å bruke den før maskinvasken. Anonymkode: 70ce5...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Vasker flekker godt med zalo rett på flekken som jeg skummer med litt vann i vasken. Fungerer på det meste av flekker synes nå jeg. Bruker den på alt fra ull til bomull. Hadde gallesåpe tidligere men syntes zalo funket best. Tar bæsjeflekker på ull uten problemer også👌🏻 Anonymkode: 9c471...43f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Gallesåpe er favoritten her 😊 Anonymkode: 273f6...c7b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 På bæsjeflekker og matflekker så la jeg alltid klærne i bløt med én gang, tok så vaskepulver på og gnei det godt inn på flekkene. Lot det ligge litt til, skyllet og inn i vaskemaskin. Var ikke en flekk jeg ikke fikk bort på denne måten. Anonymkode: fe0d7...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå