AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Hei! hvis noen av dere vet hvordan man skriver kilder og henviser til nettleksjoner på canvas (type videoer) på en eksamen blir jeg utrolig glad for hjelp. Er dette noe som trekker ned veldig dersom man ikke fører det riktig? Står nemlig ikke noe sted hvordan man fører det etter APA. Setter veldig pris på hjelp. Anonymkode: 72c8d...ff8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Vi får ikke henvise til det, fordi det ikke er tilgjengelig for offentligheten så hos oss må man henvise til originalkilden (hvis det er snakk om f.eks video laget av foreleser) Anonymkode: b194c...201
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi får ikke henvise til det, fordi det ikke er tilgjengelig for offentligheten så hos oss må man henvise til originalkilden (hvis det er snakk om f.eks video laget av foreleser) Anonymkode: b194c...201 Hvordan henviser man til orginalkilden når det ikke står noe sted det er hentet fra? Takk for hjelp Anonymkode: 72c8d...ff8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Jeg gir klar beskjed til mine studenter at de ikke kan bruke hverken videoopptak jeg har laget eller forelesningsnotater som kilde. De hører ikke nødvendigvis etter, men... 🙄 Bruk heller pensumlitteraturen. Anonymkode: b0d2d...0b0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan henviser man til orginalkilden når det ikke står noe sted det er hentet fra? Takk for hjelp Anonymkode: 72c8d...ff8 Da må du lete gjennom pensumlitteraturen, eventuelt spørre foreleser hva han/hun baserte forelesningen på og lete der. Anonymkode: b194c...201 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Vi får ikke lov å bruke forelesningsmateriale ala videoer og powerpointer som kilder til hverken arbeidskrav eller eksamen. Dette er ved UiT. Fordi det ikke er offentlig publiserte dokumenter. Du må nok lete gjennom pensum-litteraturen, der vil du med all sannsynlighet finne originalkilden. Hvis ikke må du spørre foreleser hvor det er hentet fra. Anonymkode: 6aa02...b8b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Hvis det skal refereres til, er det kun i teksten, ikke i litteraturlista. Det går under personlig kommunikasjon, se kildekompasset for hvordan det kan føres. Som regel er det best å unngå det hvis man kan, og man SKAL unngå det hvis det er mulig å finne en annen kilde. Anonymkode: 3bb21...787
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! hvis noen av dere vet hvordan man skriver kilder og henviser til nettleksjoner på canvas (type videoer) på en eksamen blir jeg utrolig glad for hjelp. Er dette noe som trekker ned veldig dersom man ikke fører det riktig? Står nemlig ikke noe sted hvordan man fører det etter APA. Setter veldig pris på hjelp. Anonymkode: 72c8d...ff8 du kan i helt krisetilfeller bruke "personlig kommunikasjon". denne føres ikke i litteraturlista. Anonymkode: 4aa01...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå