Nybakt Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Min datter er 9 uker. Hun har slitt en del med kveldsuro i form av hysterisk gråt i ca halvtime/trekvarters tid. Dette ser vi nå begynner å gi seg. siste tiden har vi hatt litt utfordringer med dagsoving. Hun har sovet kun en halvtime av gangen, utenom når vi bærer henne i sjal og lar henne ligge der. Sover veldig godt på natta, våkner da kun for å spise og sovner raskt (kaver ikke ved brystet på natta). Synes også hun tidsvis er sutrete og kavete mellom lange dupper. Klarer på en måte ikke å finne ordentlig ro. Må bytte stilling ofte eller underholdes på et vis. Er mest fornøyd i stellesituasjon. Jeg synes også hu kan styre litt når hun ammer på dagtid, drar seg av og på. Men hun vokser godt. Er det noen med slike erfaringer. Skal jeg tenke at hu bare er en litt urolig baby eller kan det være andre årsaker til at hun framstår litt misfornøyd. Er kiropraktor noe man bør teste? Ingen tegn til at hun strever motorisk, og fødsel var ukomplisert. setter pris på innspill!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Hvis hun sover godt i sjal, la henne sove i sjal. Gi henne denne nærheten hun trenger, det går pluselig over. Min yngste hadde hver eneste lur i bæretøy de første 4-5 mnd, men har har siden hun var 7 mnd sovet godt i vogn stående i ro. Anonymkode: 56491...575 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Jeg synes ikke det høres unormalt ut. I perioder er de litt «ollete» og trenger mer nærhet enn andre perioder. Hun sover jo godt på natta og hvis hun ligger i sjal, så jeg ville bare gjort det som funker akkurat nå, og heller forsøkt å få henne til å sove i senga på et senere tidspunkt. Hun er jo bare et par måneder, og gir uttrykk for at hun ønsker kontakt og nærhet med dere siden det er i de situasjonene hun roer seg. Anonymkode: d55e7...8a3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Sammenlignet med.hvordan min var i den perioden så vil jeg si du har et eksemplarisk barn, og det var ikke noe galt med min. Han var bare liten og ukjent i verden. Vi mennesker er født helt ubrukelig, og bruker første året på å bli..vel..mennesker. Alt blir bedre med litt tid - nyt at hun sover i sjal. Snart er hun så stor at hun knapt vil gi deg en klem, for verden er så kul og hun er så travel 😅🥰❤ Anonymkode: c6bbc...d36
Nybakt Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2021 Takk for svar! Disse babygreiene er jammen meg en jobb. Vil jo bare hun skal være fornøyd hele tiden😅så da får det bare bli bæring da! 1
Palma Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Pakk babyen din inn som en burrito. De liker å ha det stramt rundt seg.er nok derfor den er rolig når den blir bært etc. 🙂 våre ble pakket stramt inn når de la seg, uansett på døgnet også løsnet vi de litt når de hadde sovnet... Da flakser ikke armene over alt og de finner roen veldig fort🙂 https://www.klikk.no/foreldre/baby/babyhelse/svope-baby-2373639 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Din baby er veldig lik min baby som er 4 uker gammel!😅 Det er helt vanlig. Er ikke lett når de er så små. De har ofte vondt i magen, småkvalm osv. Trenger mye nærhet. Det jeg har merket er at når han er rolig på dagen er han ofte urolig på kvelden. Når han er rolig på kvelden, er han urolig på dagen. Så, når vi får en «rolig» dag, da vet jeg at det blir mye bæring på kvelden. Dette går over! Hold ut☺️💙 Anonymkode: aaa19...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Min gutt er tre måneder nå og han gråt litt rundt den alderen selv. Var vel noen dager med intens gråt i fem tiden. Gikk fort over. De pleier jo å ha litt sånn nyfødtmage med diverse vondter stakkars. Om du ammer, kan du jo sjekke om du har overproduksjon som kan resultere i for mye formelk, dermed laktose, som kan gi litt luft, eller sterk utdrivning som igjen gjør at baby kan svelge mer luft som også gir vondt,..? Første kan jeg ikke huske at hun gråt mer enn tre ganger totalt frem til 6 måneder. Mye som er normalt, selvom det ikke alltid føles sånn ❤️ Anonymkode: 628d1...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå